E-Ticaret

2019 E-Ticaret Verileri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

21 Eylül 2019 13:32:20
0Yorum
211Okunma

2019 E-Ticaret Verileri dünya çapında piyasa hacminin 3.5 Trilyon dolara ulaşması öngörülmekte. 2019 E-Ticaret Verileri içerisinde ülkemizdeki piyasa hacmi Türk lirası bazında senelik %42 büyüme göstermişken 2018’de aslında bu dolar bazında %7’lik bir büyümeye karşılık gelmekte.

Dünyada E-Ticaret İstatistikleri konusunda en dikkat çekici olan beş büyüklerin 2018’de ulaştıkları işlem hacimleri. Bu bilgiler ışığında yukarıda bahsettiğim büyüme oranları ile ilgili olsun cirolarla ilgili olsun 2019 E-Ticaret Verileri incelenirken en çok dikkat edilmesi gereken konu büyüme hızından çok büyüme yönü olmalıdır.

Çin (634 Milyar Dolar)

Amerika (504 Milyar Dolar)

Japonya (123 Milyar Dolar)

Birleşik Krallık (103 Milyar Dolar)

Almanya (70 Milyar Dolar)

Türkiye E-Ticaret İstatistikleri

Türkiye E-Ticaret İstatistikleri içerisinde en dikkat çeken e-ticaret tüketici sayısının 39 Milyona ulaşması. Bunun özellikle mobil kullanımın yaygınlaşması ile paralellik göstermesi hiç de şaşırtıcı değil. Günümüzde her statü ve ekonomik güçten insanın elinde bulunan akıllı telefonlar ile internet üzerinden alışveriş yapabilme imkânı mevcut. Aynı ürüne en uygun fiyata ulaşma imkânı sunan e-ticaretin faydaları tüketici tarafından gün geçtikçe daha fazla anlaşıldıkça kullanım oranları da artmaktadır. 2019 E-Ticaret Verileri üzerinden Türkiye özelinde okuma yapmak gerekir ise özellikle genç ve kadın kullanıcıların artış göstermesi ve kur farkı kaynaklı ucuz Pazar olma durumumuz işlem hacimlerini yükseltmekte.

Dijital Türkiye E-Ticaret Raporu

Dijital Türkiye E-Ticaret Raporu senelik olarak hazırlanan bir rapordur. Özellikle Türkiye Cumhuriyeti devletinin geç kalmış genel dijitalleşme çabaları içerisinde bu ve benzeri raporların okumasının doğru yapılması oldukça önemli. 2019 E-Ticaret Verileri ve raporlarını doğru yorumlarsanız ona göre strateji belirleyebilirsiniz.

Örneğin, ihracatta %12 ile tarihin rekoru kırıldı şeklinde bilgilendirme yapılıyor ama bunun asıl nedeni döviz kuru kaynaklı ucuz Pazar olmamız. 2019 E-Ticaret Verileri %40 büyüme gösteriyor doğru çünkü perakende satış maliyetlerinin yüksekliği işletmecileri giderleri azaltmak adına bu yöne itiyor.

Türkiye E-Ticaret Hacmi açıklaması her ne olursa olsun büyüyor ve hızla büyüyor. Bu sektörde yerinizi almak için harekete geçmenin zamanı çoktan geldi. Amazon.com ilk e-ticaret sitesi değildir ancak işin başında buradaki kâr payını görüp sektöre yatırım yapan bir insanın öngörü başarısıdır.

E-Ticaret Analiz

E-Ticaret Analiz konusunda en açıklayıcı veri kaynağı Google’dır. Arama motorları içerisinde %92 kullanım oranı ile en fazla verinin depolandığı ve yorumlandığı alandır. Buradan alacağınız veriler ile e-ticaret sitenizin analizini yapıp konu ile ilgili müdahalelerinizi rahatça yapabilirsiniz.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Friedrich Nietzsche Alman filolog, filozof, kültür eleştirmeni, şair ve besteci. Din, ahlak, modern kültür, felsefe ve bilim üzerine metafor, ironi ve aforizma dolu bir üslupla eleştirel yazılar yazmıştır. Nietzsche'nin kilit fikirlerini Apollon-Dionysos ikiliği, perspektivizm, Güç İstenci, “Tanrının ölümü”, Üstinsan ve bengi dönüş oluşturur. Felsefesinin merkezini oluşturan şey, kişinin coşkun enerjisini sömüren her türlü öğretinin, toplumsal olarak ne kadar geçerli olursa olsun sorgulanarak “hayatın evetlenmesi”dir. Hakikatin değeri ve nesnelliği üzerine yürüttüğü kökten sorgulaması, geniş çaplı yorumların odağını oluşturur ve etkisi özellikle kıta felsefesi geleneğinde varoluşçuluk, postmodernizm ve postyapısalcılık da dahil olmak üzere devam etmektedir. Nietzsche’nin tarihte fikirlerinden kanımca yanlış okuma yaparak kitlesel olarak en çok etkilenen Nazi hareketi olmuştur.

Nietzsche’nin eleştirel keskinliğinin dışavurumu olan sözleri, “Hayat bir neşe pınarıdır. Lakin ayak takımı da içince tüm pınarlar zehirlenir, bozulur. Ben temiz şeyleri severim, fakat sırıtkan suratları ve pislerin susuzluklarını görmeyi asla istemem. Onlar kutsal suyumuzu şehvetleriyle zehirlediler. Pis hayallerine zevk deyip, dili de zehirlediler.”

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER