SEO Optimizasyon

2019 İçin SEO Önerileri

17 Aralık 2018 11:43:32
0Yorum
1132Okunma

2018’de SEO ile ilgili öğrendiğimiz en önemli şey, arama motorlarının her zamankinden daha hızlı çalışması ve algoritmalarının sürekli yenilenmesidir. Arama motorlarında sesli arama gittikçe artmakta ve algoritmalar bu duruma göre kendini yenilemektedir.

Arama motorlarındaki sıralama algoritmalarında meydana gelen değişiklikler, firmaların yalnızca masaüstü sayfalarını düşünmeyi bırakması gerektiğini bize söylüyor. Artık hızlı ve işlevsel mobil sayfaların üzerinde durulmalıdır. En kritik nokta ise arama motorlarının gittikçe insanlar gibi düşünmeye başlaması ve sıralamayı buna göre yapmasıdır. 2019 için bazı SEO trendleri hakkında 4 öngörü:

Siteler mobil uyumlu tasarıma geçmeli

İnternet dünyasında hala mobil uyumlu olmayan siteler mevcut. Mobil uyumluluk, SEO açısından günümüzde olduğu gibi 2019 yılında da çok büyük önem taşıyacak. Bu nedenle web siteniz hala mobil uyumlu değilse mutlaka responsive tasarıma geçmelisiniz. Bu sadece küçük ekranlarda rahat kullanım sağladığı için değil, içerik yapısı ve biçimleri açısından da önem taşıyor. Mobil uyumlu siteler içerik konusunda da tasarım konusunda da her zaman üst sıralara çok daha kolay çıkabilir. 

Mobil uyumlu tasarımlarla kullanıcılar çok küçük ekranlarda bile masaüstü içeriği kolaylıkla inceleyebilir, sayfalar arasında gezebilir. Bu da kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir.

Sayfa hızına dikkat edin

Sayfalarınızın açılma hızı SEO açısından önemlidir. Web sitenizdeki sayfaların geç açılması hem arama motorları açısından sıralamayı etkiler hem de kullanıcıların sitenizde geçirdiği süreyi azaltır. Kullanıcılar web sitenizde az zaman geçirdiği için arama motorları bunu yeterli bilgi olmadığını ve kullanıcının ihtiyacını karşılamadığını algılayarak sıralamayı yine etkileyecektir.

Backlinkler daha az önemli olacak

Arama motorları artık metin için bağlantılara eskisi kadar önem vermeyecek. Arama motorları markanın sosyal ortamlardaki popülerliğine daha çok önem verecek. Örneğin sizden bahsedilen bir video, logonuzun yer aldığı bir sosyal medya içeriği, insanların sosyal medyada sizden bahsetmesi daha değerli olacak. Metin içinde web sitenize bir bağlantı verilmesindense diğer bahsettiğimiz şeyler çok daha etkili olacak.

Sesli aramalar

Google’ın açıkladığı verilere göre her beş aramadan birisi sesli olarak yapılıyor. Sesli aramalarda yapabileceğim SEO çalışması nedir diye sorabilirsiniz. Bunun için şuanlık ayrı bir çalışma yapmanıza gerek yok ancak içeriklerinizde, açıklamalarınızda ve anahtar kelimelerinizde long tail dediğimiz uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Örneğin hava durumunu öğrenmek isteyen bir kişi sesli arama yaptığında yalnızca hava durumu demiyor. Bugün Ankara’da yağış var mı? Bugün İstanbul’da hava kaç derece? şeklinde sorular sorarak daha net cevaplar alıyor. Bu nedenle içeriğinize göre uzun kuyruk anahtar kelimelerinizi belirlemeli ve bunları kullanmalısınız.

 

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER