E-Ticaret Pazarlama

2020 için E-posta Tasarım Trendleri

SSS

Cansu DABAN,
Editör

13 Şubat 2020 14:39:28
0Yorum
89Okunma

2020'yi pazarlama stratejileriniz için e-posta yılı yapabilirsiniz. Trendlere uygun bir tasarımla dikkat çekici bir mail hazırlayarak kişilerin gelen kutusuna tıklama isteği duyabilecekleri bir mesaj bırakmış olursunuz.

2020 için bu e-mail tasarım trendleri başlangıç noktasıdır. Bu fikirleri kullanmak yalnızca görsel olarak çekici bir mesaj oluşturmaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda modaya uygun öğeler, kullanıcıların görmek istediği içerik ve öğelerle açılış ve dönüşüm oranlarını artırmaya da yardımcı olabilir.

Konu satırlarında emojiler kullanın

Muhtemelen son zamanlarda e-posta gelen kutunuzda konu satırında kullanılan emojiler ile karşılaşmışsınızdır. Emojiler e-postanız açılmadan önce bile alıcılara ekstra anlam iletmenin ve dikkat çekmenin harika bir yoludur.

Konu satırlarında emojilerin kullanılması, e-postanızın açılma oranlarını da artırabilir.

Konu satırlarında emojileri kullanan bir e-posta ve pazarlama kaynağı %56 daha yüksek tıklanma oranlarıyla sonuçlanabilir.

Emojileri kullanmaya gelince, simgenin e-postanızın mesajı ve anlamı için uygun olduğundan emin olun. Tüm mesajlar (smile) ile gelmemelidir.

Konu satırlarını kısaltmak ve daha mobil uyumlu hale getirmek için başka kelimeler yerine emojiler kullanın. Ama aşırıya kaçmayın. Bir veya iki emoji genellikle anlaşılabilir. (Kullanıcıları söylemeye çalıştığınız şey hakkında çok da fazla düşündürmeyin.

Sadece doğru emojiyi bulun, farklı cihazlarda nasıl görüneceğini kontrol edin.

Video ile karşılayın

2020_eposta_trendleri_1.jpg

Kısa videolar tıklama oranlarını katlanarak artırabilir, bu da bunu 2020'nin en yeni e-posta tasarım trendlerinden biri haline getirir. Bunun nedeni basittir: Çoğu popüler e-posta platformu aslında gömülü videoyu desteklemez. Ancak izlemek için tıklanabilecek bir video ekleyebilirsiniz.

En iyi uygulama, üzerinde bir oynat düğmesi bulunan bir video küçük resmi oluşturmak veya e-postaya bir gif eklemek. Bu, kullanıcılara oynatmak için tıklamalarını söyler. Dönüşüm oranlarını artırabilir ve abonelerinizi e-postanızdan web sitenize tek bir tıklamayla alabilirsiniz.

Tıklama veya hafifçe vurma işlemlerini en üst düzeye çıkarmak için oynat düğmesini büyük ve kolay görülebilir hale getirin.

Gif ve animasyonlar ile dikkat çekin

2020_eposta_trendleri_2.gif

Videolar, e-postalarda açılan tek hareketli görüntüler değildir. Animasyonlar "özellikle gifler" en yeni e-posta tasarım trendidir.

E-postadaki animasyonlar gelen kutusunda dikkat çekmeye yardımcı olabilir. (Animasyonlu bir görüntünün önizleme bölmesinde nasıl dikkatinizi çektiğini düşünün.)

Animasyonlar, daha fazla yüklü ağırlığa (bir kullanıcı iletiyi açtığında indirme hızı) sahip oldukları için çok fazla başka yüklü metin veya resim öğesi içermeyen küçük e-postalarla en iyi şekilde çalışır. En iyi sonuçlar için gifleri sıkıştırmaya çalışın.

3D görüntüler kullanın

2020_eposta_trendleri_3.jpg

Web sitelerinde ve uygulamalarda popüler olan aynı tasarım öğeleri de e-postalarda harika görünür. 3D görüntüler ve izometrik çizimlerle alan derinliği oluşturmak, modern tasarımı birleştirmenin harika bir yoludur.

Bu trendle ilgili en iyi şey, neredeyse her marka veya mesajlaşma türü için çalışabilmesidir.

Bunu düşündüğünüzde de oldukça güçlü. 3D dokunuşun sahnelenmiş bir fotoğraf olması gerekmez, metin öğeleriyle veya bir sahne oluşturucu kullanılarak da oluşturulabilir. 2020'de e-posta tasarımları için bu eğilimi en üst düzeye çıkarmak söz konusu olduğunda çok fazla seçenek var.

Tek sütunda anlatın

Muhtemelen biliyorsunuz ancak çoğu e-posta kampanyası için tıklamaların çoğunluğu mobil cihazlardan gelmektedir.

Ekstra sütunları kaldırın ve basit bir sütun biçimini kullanarak e-posta oluşturun. (E-postalar zaten çoğu kullanıcı için bu şekilde oluşturulur.)

Tasarımı bu şekilde düşünürseniz, ona karşı değil mekanla çalışan bir şey tasarlayabilirsiniz.

Tam e-postayı, yukarıdan aşağıya doğru hareket eden bir temayla (eşleşen bir üstbilgi ve altbilgi dahil) tek bir sütun tuvali olarak düşünün.

Öğeleri yanlışlıkla tıklatmadan kolay kaydırma için kenar boşlukları çevresinde bol miktarda boşluk bırakın ve tek sütunlu alanda yüksek oranda okunabilir metin kullanın.

Masaüstü bilgisayarlar için aynı tasarımı düşünürken, tek sütunlu format eşit derecede etkilidir. Tasarım yatay olarak çok gergin geliyorsa, tasarımın her iki tarafına da dolgu ekleyin. (Birçok kişi yine de önizleme modunda okuyacaktır.)

Karanlık moda yönelin

Açık veya koyu arka plan üzerinde okumayı mı tercih edersiniz? Birçok e-posta uygulaması kullanıcılara bu seçeneği sunar ve e-postalarınızın her iki şekilde de güzel bir şekilde görüntülenmesi gerekir.

Daha fazla e-posta istemcisinin karanlık modu benimsemesinin ana düşüncesi logolar ve resim öğeleri içindir. Görüntü formatlarını JPG'den PNG veya SVG'ye saydamlıkla değiştirmeniz gerekebilir.

Seçtiğiniz görüntü türünü de etkileyebilir. Beyaz veya koyu arka planlarla kontrast oluşturan renklerde harekete geçirici mesaj düğmelerini kullanın - turuncu veya açık mavi işe yarar. Aynı şey diğer grafik ve görüntü öğeleri için de geçerlidir.

Tersine, başlangıçtan itibaren karanlık bir arayüze sahip e-postalar tasarlayabilirsiniz. Bazı istemciler hala arka planları desteklemese de, karanlık bir e-posta arka planı kullanmak giderek yaygınlaşıyor ve kabul ediliyor. Ayrıca e-postanızı diğerlerinden farklı olduğu için öne çıkarabilir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER