E-Ticaret

7 İpucu ile E-ticaret Sitenize Daha Fazla Müşteri Alın

SSS

Cansu DABAN,
Editör

24 Ocak 2020 18:19:54
0Yorum
160Okunma

Bir başarı elde etmek istiyorsak hemen hemen bu işin her noktası önemlidir. E-ticaret dünyasında bu günlerde yalnızca harika bir ürüne sahip olmak yeterli değil. Bunun yanında mükemmel bir müşteri deneyimine de sahip olmak gerekir. Üçüncü taraf sosyal medya platformlarını kontrol edemeseniz de e-ticaret siteniz sizin kontrolünüz altındadır.

E-ticaret sitenizin performansı en az sattığınız ürünlerin kalitesi kadar önemlidir. Sitenize yoğun bir müşteri trafiği almasanız bile müşteri deneyimi ve hız konusunda iyileştirmeler – performans ayarları yapmanız gerekir. E-ticaret sitenize daha fazla müşteri çekmek için sizinle 7 ipucu paylaşacağız.

Özel bir sunucu hizmeti almayı düşünün

Sitenizin hızı, müşterilerinizin e-ticaret sitenizdeki deneyimini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. E-ticaret siteniz çok ağır ve yavaş çalışıyorsa potansiyel müşterileriniz hayal kırıklığına uğrayabilir ve çevresindeki diğer insanlara yaşadığı kötü deneyimleri anlatabilir, daha da kötüsü e-ticaret sitenizi geri dönmemek üzere terk edebilirler.

E-ticaret sitenizin dönüşüm oranlarını artırmak için paylaşımlı sunucular yerine özel sunucu hizmetlerine bakmayı düşünebilirsiniz. Bu, e-ticaret sitenizin tamamen kendine ait bir alanda barındırıldığı anlamına gelir ve buna bağlı olarak bank genişliğini ve diğer kaynakları başka sitelerle paylaşmadığı için hızlı bir şekilde açılabilir. Bu işlem biraz yatırım gerektirebilir ama yavaş bir e-ticaret sitesinin marka değerinizi ve satışlarınızı ne kadar etkilediğini gördüğünüzde buna değeceğini düşünme ihtimaliniz oldukça yüksek.

Kullanıcıya duyarlı bir tema kullanın

Duyarlı ve güvenilir bir tema, e-ticaret sitenize gelen ziyaretçilerin göz atma ve alışveriş deneyimini geliştirmeye yardımcı olabilir. Örneğin aşağıda ana teması olarak kaliteli fotoğraflar ve tipografiye sahip, KMK e-ticaret paketi ile hazırlanmış sade ve şık bir e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Sitede kolayca gezinebilir, ürün kategorilerini rahatlıkla görebilir ve arama, sepet, ayarlar gibi bilgilere kolayca erişebilirsiniz.

bu_7_ipucu_ile_web_sitenize_daha_fazla_musteri_alin_1.jpg

Ödeme aşamasını sorunsuz hale getirin

Müşterilerin sepetlerini terk etmelerini istemiyorsanız, ödeme aşaması kolay olmalıdır ve genel olarak sipariş tamamlama deneyimini iyileştirmenize yardımcı olabilecek birkaç püf nokta vardır. Örneğin; özellikle bir kullanıcı hesabı oluşturmak için vakti olmayan veya sitenizde hediye alışverişi yapan ve birincil kitleniz olmayan müşteriler için üyeliksiz alışveriş ödemesini etkinleştirebilirsiniz.

Ayrıca, minimum satın alma tutarı altında ücretsiz kargo seçenekleri sunarak alışverişe teşvik edebilirsiniz. Alışverişi hızlandırmak için zaman sınırlı indirimler ve kuponlar kullanabilirsiniz.

Bir blog ekleyin

Markanız için yüksek değerli bir blog sayfası başlatmak, e-ticaret mağazanızdaki dönüşümleri artırmak için ihtiyacınız olan şey olabilir. Bir blog sayfası ürün kullanım durumlarınızı listeleyebilir ya da alışveriş yapanlara ilham verebilir. Ayrıca pazardaki ustalığınızı göstererek sizi güvenilir bir bilgi kaynağı haline de getirebilir.

Yüksek değerli blog içeriklerinize rastlayan müşteriler, sizin vermiş olduğunuz ücretsiz emek ve değeri görürlerse sizden alışveriş yapmaya daha istekli olabilirler. Bilgilendirici makaleler ya da müşterilerinize ürünleri nasıl kullanacakları hakkında fikir veren yayınlar içeren bir içerik planı oluşturmayı düşünebilirsiniz.

Aşağıda, mevcut veya potansiyel müşterileri için e-ticaret sitelerini nasıl geliştirecekleri hakkında fikir veren blogumuz örnek verilmiştir.

bu_7_ipucu_ile_web_sitenize_daha_fazla_musteri_alin_2.jpg

Ürün sayfalarınızı optimize edin

Ürün sayfalarınızı optimize etmenin yolu seo kurallarından ve püf noktalarından geçer. Bu optimizasyon sağlandığında müşterileriniz size çok daha rahat ulaşır ve aradıklarını çok daha kolay bulur.

Bknz. - Ürün Sayfanızı Optimize Etme

Ürün sayfanızı iyileştirmenin bir diğer iyi yolu ise, o ürünü kullanma şekli gibi detaylardan bahseden fotoğraflar eklemenizdir. Ürünleriniz fiziksel mallarsa, ürün görsellerini birden fazla açıdan çekin ve müşterilerin akıllarında soru işareti kalmasına engel olun. Her zaman mükemmel ve kaliteli fotoğraflar eklemeye çalışın. Ürünün somut ve olduğu gibi görünmesini sağlayın.

Son olarak ise ürün sayfalarınızın mevcut veya daha önceki müşterilerinizin değerlendirmesine açın. Ürün yorumları iyi ya da kötü müşteri deneyimini her zaman etkiler. Müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyerek ürün sayfalarınıza değer katın.

Bknz. - E-ticarette Başarı İçin Sosyal Medyadan Nasıl Yararlanılır?

Bir e-mail listesi oluşturun

Ziyaretçilerin e-ticaret sitenize geri dönmesini istiyorsanız, e-mail listenizi büyütmek isteyebilirsiniz. Bir e-mail listesinin mevcut alıcılara özel olması gerekmez; daha önce alışveriş yapmamış ama ürünlerinizle ilgilenen kişilerinde e-mail adreslerini almaya çalışın.

Bunun için e-ticaret sitenizde e-bülten aboneliği butonunu kullanmayı düşünebilirsiniz. Bültene üye olan kişilere özel kuponlar göndererek alışveriş yapmalarını teşvik edebilirsiniz.

Web sitenizin güvenilir olduğundan emin olun

Gelişen teknolojiyle birlikte internet tarayıcıları bir web sitesinin güvenli olup olmadığını ziyaretçilere göstermekte oldukça başarılı hale geldiler. Güvenilirliğinizi sarsacak tüm detaylara dikkat edin. Tarayıcıda çıkan en ufak bir uyarı bile ziyaretçilerin tereddüt etmesine neden olacaktır. Bu nedenle SSL sertifikası gibi önemli noktaları sakın atlamayın.

Eğer e-ticaret siteniz hala http ise https’e geçmeyi acilen düşünmelisiniz.

E-ticaret mağazanızdaki dönüşümleri artırmak istiyorsanız, sitenizi optimize etmek ve geliştirmek tam olarak başlamanız gereken yerdir. Muhteşem müşteri deneyimleri yaratmaya odaklanın.

Bunlar alışveriş yapan kişileri büyük ölçüde etkileyen küçük şeylerdir ve önemi oldukça büyüktür.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER