E-Ticaret

7/24 E-Ticaret

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

10 Ocak 2020 09:02:39
0Yorum
160Okunma

7/24 e-ticaret aslında benzeri her sektörden daha etkin kullanılabilecek bir deyim. İşin tamamen doğası gereği zaten 7/24 e-ticaret kaçınılmazdır. Network erişimi sağlıklıysa ve sipariş var ise e-ticaret de uyku yok.

7/24 e-ticaret çalışma örneği özellikle Black Friday gibi pazarlama çılgınlığı yaşanan etkinliklerde önümüze çıkmaktaki bu noktada müşteri taleplerini karşılayamasanız e-ticaret tüketicisinin bir daha sizi tercih etmemesi çok doğaldır. Bu ve benzeri zorlu süreçleri sağlıklı yönetebilen e-ticaret firmaları hem çok sayıda müşteri kazanır hem de markalaşma yolunda sağlam bir adım atmış olur. Tabii ki şu konuda unutulmamalı e-ticaret yazılım hizmeti aldığınız yer sağlayıcı firma size kesintisiz bir network hizmeti sunmalı ve sitenizi sağlıklı yazılım altyapısıyla sorunsuz bir şekilde yönetmenizi sağlayacak yetkinlikte olabilmeli.

7/24 e-ticaret gereksinimleri

7/24 e-ticaret gereksinimleri dediğimizde aslında kargo firmalarının gece çalışmadığını bilen e-ticaret kullanıcısının tek talebi sağlıklı bir geribildirimdir. Örneğin, ekranda siparişiniz alındı veya ürününüz hazırlanıyor gibi basit geri bildirimler e-ticaret işletmecisine tüketici karşısında oldukça zaman kazandırmaktadır.

7/24 hizmet mantığı

7/24 hizmet mantığı başlangıçta sanayileşme devrimiyle beraber otomasyona geçen ülkelerde iş gücünü arttırmak amaçlı acımasızca kurgulanmış olsa da günümüzde internet, e-ticaret ve küreselleşmenin yarattığı doğal etki ile tamamen insanların gözünde olağan karşılanmakta. Hatta ürünün geceleyin siparişini veren bir e-ticaret tüketicisinin sabah saat 10:00 da kargom niye yola çıkmadı diye e-mail gönderdiği durumlar mevcut.

7/24 e-ticaret imkansızlıkları düşünüldüğünde aslında konunun tümüyle daha iyi anlaşılması mümkün olabilir ki basit bir örnekle özetleyelim. Örneğin, perşembe günü akşam saat 16:00 da verdiğiniz bir siparişin eğer hızlı bir gönderi seçeneği değilse size ulaşması en erken Salı günüdür. Fiziki gönderim süreci dikkate alınırsa e-ticaret işletmecilerine anlayışlı davranmak gerekir.

7/24 e-ticaret başarısı

7/24 e-ticaret başarısı her ne kadar artık tabana da yayılmaya başlasa da aslında büyük ölçekli e-ticaret platformları tarafından en başarılı yönetilebilmekte. Hepsiburada.com, N11.com, Gittigidiyor.com ve Trendyol.com gibi. Ancak maalesef yeterli lojistiği olmadan kendi kargo sürecini yönetme arzusunda bazı firmalar en son Black Friday de maalesef oldukça fazla itibar kaybetmişlerdir. İyi bir planlama yapılmadan kalkışılan bu tip maliyet azaltma çalışmaları e-ticaret tüketicisini maalesef küstürür.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Türk E-Ticaret lokomotiflerinin son dönemde hızlı bir süreç ve ekonomik sebepler ile küresel dev e-ticaret platformlarına devri hükümet tarafından desteklenmiştir. Bu durumun ilerleyen zamanda karşımıza çıkaracağı problemler ön görülmeden sadece sıcak para girişi sağlamak ve bu firmaları batarak kaybetmemek adına yapılmış olması üzüntü vericidir. Her ülke başarılı iş fikirlerine yatırım yaparken bizim durduğumuz nokta oldukça kaygı vericidir. E-Ticaret başarı hikayelerini çoğaltmak istiyorsak katma değerli ürün üreticisi ve bunu dünya pazarına sunan e-ticaret girişimlerini korumamız gerek.

Girişimcisine değer vermeyen ülkeler marka çıkartamaz, daha fazla marka kaybetmeyelim.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER