E-Ticaret

B2C E-İhracat

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

28 Mart 2019 18:06:29
0Yorum
282Okunma

B2C E-İhracat normalde en bilinen B2c e-ticaret modelinin çoklu dil, para birimi varyasyonu ve yurtdışı Kargo, Seo uyumluluğu gibi birçok gelişmiş seçeneği içerisinde barındıran profesyonel anlamda e-ihracata uyumlu yazılım türü.

Mikro İhracat ülkemizde var olan ihraç teşvikleri içerisinde son dönemde girişimcilerin en çok ilgisini çeken konu. Bunun başlıca nedeni B2C E-İhracat ta 20 Temmuz 2011 tarihli Resmi Gazete de yayımlanan Posta ve Hızlı Kargo Taşımacılığı ile ilgili Gümrük Genel Tebliğinde yapılan değişikliğe istinaden 7.500 Euro, 150 Kg kadar olan gıda harici her gönderide KDV uygulanmamasıdır.

Bu teşvik ile beraber hem kur farkının avantajları hem de iç piyasaya yapılan satıştan %18 daha fazla kar elde edebilecek olma şansı orta ve küçük ölçekli tüm B2C E-İhracat yatırımcılarının iştahını kabartmakta.

E-İhracat Çözümleri

E-İhracat Çözümleri ile ilgili yazılım firmaları içerisinde konuya dinamik yaklaşan firmalar yaşanan ve yaşanabilecek problemleri müşteri memnuniyeti kapsamında çözme odaklı oldukları sürece tercih sebebidir. B2C E-İhracat içinde müşterisinin problemlerini yeni bir kazanç kapısı olarak gören yazılım firmaları bu sektörün hizmet odaklı olduğu gerçeğinden uzaklaşıp belki kısa vadede kazanabilirler ama orta ve uzun vade de hem müşteri hem de ticari itibar kaybedecekleri kaçınılmaz bir gerçek.

E-İhracat Siteleri

E-İhracat Siteleri içerisinden seçim yapılırken en dikkat edilmesi gereken husus fiziki bir ürün almadığınız için gelecekte verilecek hizmetin devamlılığı ile ilgili güven ve garanti olmalı.

E-İhracat Paketleri şu aşamada B2C E-İhracat modeli ile sınırlanmakta. Bunun ana nedeni günümüz şartlarında İngilizce gibi global bir dil üzerinden ancak C2c ve benzeri hizmetlerin küresel olarak verilebilmesidir. Çünkü mağaza ya da kullanıcı girişleri farklı dillerde olması durumunda platformun büyüklüğüne bağlı olarak yönetim imkansızlaşabilir.

E-İhracat Lokasyon ve Yabancı Dil ilişkisinin önemi son dönem istatistiklerde gizli. Lokasyona bağlı dil seçeneğinin online satın alma davranışlarına etkisi 10 farklı ülke incelemesinde, tüm dünyadaki internet kullanıcılarının %45'inin kendi ana dilleri dışında, farklı bir dilde web sitesinden alışveriş yapmayı tercih etmediği ortaya çıkmıştır. İngilizce bilme oranı neredeyse %100 olan Avrupa'da ise internet kullanıcılarının %44’ü ziyaret ettikleri web sitelerini kendi ana dillerinde görüntülemeyi tercih ettiğini belirtmektedir. Asya ve Kuzey Amerika'da ise internet kullanıcılarının %75'i kendi ana dillerinde alışveriş yapmayı tercih etmektedir.

E-Ticaret ortamındaki potansiyel müşterilerinizden döviz bazında kazanç elde etmenizi sağlayacak strateji her ülkeye kendi ana dilinde hitap etmekten geçebilir.

E-İhracat Kargo

E-İhracat Kargo işlemleri Mikro İhracat kapsamında sadece Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) üzerinden operatör sıfatıyla yetkili hızlı kargo firmaları (PTT, DHL, UPS, TNT ) tarafından yapılmaktadır. 7500 Euro ve 150 Kg sınırı günlük mü, aylık mı ya da müşteri bazında mı gibi sorular kafanızda oluşabilir, bu konu kargo firmaları üzerinden yönetilen bir süreç ve kargo firmalarından alınan bilgi doğrultusunda, Yük Teslim Talimat Formu (Konşimento) başına değerlendirilmekte, yani gönderi bazında diye açıklanabilir.

Gıda gönderileri ise kargo firmaları tarafından çokça tercih edilmemekte bunun ana nedeni uluslar arası olarak gıda ticaretinin ülke bazında farklı sınırlamalar ve daha detaylı bir mevzuata tabi olması kaynaklı. Soğuk zincir gerektirmeyen ve uluslar arası marka değeri taşıyan ürünlerin gönderimi nispeten daha kolay bir şekilde gerçekleşmekte. Örneğin zeytinyağı yada baharat gibi.

E-İhracat Kargo Fiyatları gönderinin yapılacağı lokasyon ve uzaklığa bağlı olarak değişkenlik gösterse de, Kg başına ortalama 4 Dolar gibi rakamlar üzerinden gerçekleşmekte. Gelirlerinin neredeyse %35 ni e-ticaret den sağlayan kargo firmaları, e-ticaret in ve dolayısı ile e-ihracatın yıllık bazda %40 yakın büyüdüğü gerçeği üzerinden hareket edersek, uluslararası kargo firmaları gibi bağlantılı sektörlerinde fiyatlandırmaların da rekabet kaynaklı indirime gitmesi gerekliliği ortaya çıkmaktadır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Mikro İhracat üzerine araştırma yaparken konunun aslında çıkış noktasının devlet olmasına rağmen konuya dair en sağlıklı yanıtların Kargo firmalarından gelmesi beni hiç şaşırtmadı.

Bir dönem görevde bulunduğum yarı devlet kadrosu yapılanmada öğrendiğim gibi ‘sorumluluğun var ama yetkin yok’ yaklaşımı kaynaklı, şahsi kariyer hedeflerini korumayı göz ardı etmeden bir şeyleri değiştirmek adına alabileceğin insiyatif kaynaklı sorun yaşamama adına teflon gibi dayanıklı ve üstünde kalıntı bırakmayacak kadar güçlü ve zeki olmalısınız.

Bu konuda tanıdığım en iyi kişilerden biri ondan öğrenecek daha çok şey varken uzak kaldığım eski bir çalışma arkadaşım olan sevgili Kayıhan dır, arabada kafasını hafifçe tavana vursa suçu araba üreticisinden tutun modern teknolojiye yada ilk motorun üretimindeki yanlış yaklaşıma yükleyebilecek kadar etkin ve güçlü bir zekaya sahiptir.

Günümüzde mangal olmaktansa teflon olmak daha az zarar verir insana, ayrıca bazı teflonlar aslında içinde mangal saklar.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER