E-Ticaret Türleri

B2c E-Ticaret

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

12 Şubat 2020 10:03:19
0Yorum
100Okunma

B2c E-Ticaret kelime anlamı ile Business to Consumer – İşletmeciden Tüketiciye satış hedefleyen bir yazılım altyapısı çalışmasıdır. En çok tercih edilen B2c E-Ticaret yazılımı olması sebebi ile özellikle hazır paket servis sağlayıcı yazılım firmalarının en çok ön plana çıkan yazılım ürünüdür.

E-Ticaret Sitesi aslında sizin dünyaya açılan vitrininizdir. Bu bakış açısı üzerinden hareket ettiğinizde mağaza yapısına en benzer yazılım paketi olan B2c E-Ticaret sitenizi basit bir Web sitesi olarak görmektense aslında sizi anlatan, firmanızın vizyonu ve prensiplerinizi ortaya koyduğunuz bir manifesto olduğunu unutmayın. Markalaşma sürecinde en zorlayıcı alanlardan olan firma vizyonu ve prensiplerinin belirlenme sürecidir. Çünkü bu sizin de riayet ermeniz gereken bir kurallar silsilesi oluşturur. Prensiplerinizden koparsanız hedeflerinizden de uzaklaşırsınız. B2c E-Ticaret siteniz aslında sadece bir mağazanın Web ortamında yer alması değil B2b temel üyelik oluşturma yapısıyla ve Blog içerisinde yer alan SEO makaleleri ile kendinizi dış dünyaya ifade imkânı bulduğunuz bir platformdur.

E-Ticaret Fiyatları

E-Ticaret Fiyatları yazılımsal geliştirmelerle çok çeşitlilik gösterse de en çok tercih edilen temel paketlerin fiyatları ortalama olarak aşağıdaki şekilde sıralanmıştır.

  • B2C Business to Consumer – (İşletmeciden Tüketiciye) Ürün Satışı. B2C E-İhracat Çoklu Dil ve Para Birimi ile Ülke Bazında E-Ticaret Sayfası. (1.000$-3.000$)
  • B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) Üyelik Oluşturma. Bayi ve Satış Ağı Yönetimi, Toplu Ürün Satışı. (2.000$-4.000$)
  • C2C Consumer to Consumer – (Tüketiciden Tüketiciye) Üyelerin Sayfa Oluşturması. İkinci El Ürün Satışı ve Pazaryeri Üzerinden Komisyon Geliri. (4.000$-10.000$)

E-Ticaret Çözümleri

E-Ticaret Çözümleri karşılaşılan sorunlara yönelik çoğu zaman yazılım, tasarım ve dijital pazarlama tarafından ortaya konan, alternatif oluşturma çabalarının genel profesyonel yansımasıdır. Profesyonel çözümler için kurumsal ve yasal yazılım firmaları ile çalışılmalıdır.

B2c E-Ticaret Siteleri içerisinde gösterilebilecek başarılı çalışmalar aşağıda sıralanmıştır. Bu çalışmaların en dikkat çeken tarafı ise yazılımsal altyapıları aynı olmasına karşın tasarımsal olarak birbirinden bağımsız B2c E-Ticaret siteleri olmalarıdır.

  • www.biokent.com
  • www.zeqmoda.com
  • www.adiyorem.com.tr
  • www.qazzaq.com.tr
  • www.moderntarih.com
  • www.alaskakurkevi.com
  • www.aydinbasim.com
  • www.freevisiontr.com

B2c E-Ticaret Stratejileri

B2c E-Ticaret Stratejileri aslında tamamen talep oluşturma esasına dayalıdır. Bu konuda Google Dijital Pazarlamanın tavsiyeleri ile SEO (Search Engine Optimization-Arama Motoru Optimizasyonu) faaliyetleri ve reklam ile mümkündür. SEO faaliyetlerinin büyük bölümü genel olarak sanıldığının aksine maliyetli çalışmalar değildir. Sosyal medya reklamı, SEO makaleler, E-Mail tanıtımı ve Pazaryerleri mağazaları gibi çalışmalar ile doğal olarak tıklanma oranlarınızı yükseltmeniz mümkündür. SEO standartlarında hazırlanmış bir B2c E-Ticaret yazılım altyapısı kullanarak başarı oranınızı arttırmanız oldukça olasıdır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

E-Ticaret de dikkat edilecek en önemli konulardan biri de doğru zamanlama. Bu konu üzerine en iyi örneklerden biri 14 Şubat sevgililer gününden kısa zaman önce kurulan bir e-ticaret sitesi ile kupa bardak, tshirt ve yastık benzeri ürünlere dijital baskı ile sevgililerin isimlerini yazan bir çalışmayı SEO standartlarında bir e-ticaret sitesi, Seo Makale ve Google reklam çalışmasıyla pazara doğru zamanda girmenizle başarı şansınızı arttırmanız mümkün.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER