E-Ticaret

B2C E-Ticaret Nedir?

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

20 Mart 2019 18:07:35
0Yorum
234Okunma

B2C E-Ticaret Nedir denildiğinde aslında, İşletmeciden&Tüketiciye şeklinde sade bir şekilde özetlense de, normalde ticaretin tarihten günümüze işleyişi içerisindeki sürecin web tabanlı olarak yazılım ve kargo sistemleri bütünü ile eşgüdümlü hareket ederek devam ettirilmesidir. B2c e-ticaret nedir sorusu ülkemiz özelinde cevaplanacak ise normal esnaf ticaretini elektronik ortam üzerinden yapmaktır.

C2C E-Ticaret Nedir sorusu genelde b2c e-ticaret nedir sorusunu takiben resmi bir kuralmış gibi arkasından gelen sorudur. Çünkü farkı anlarsanız e-ticaret paketleri sınıflandırmasının da mantığını anlarsınız. C2c e-ticaret üye oluşturma ve üye girişlerini gruplandırma seçeneği ile beraber mağaza yönetim imkânı sunan birçok alt yönetim paneline sahip web tabanlı bir yazılımdır. Ülkemiz özelinde cevaplanacak ise pazarda stand açma gibi düşünebileceğiniz ticari bir satış modeli.

B2C Siteleri

B2C Siteleri incelendiğinde en çok karşılaşılan e-ticaret modelidir ama maalesef ülkemizde bazı yazılım firmalarının satış politikası kaynaklı oturtmuş olduğu yanlış algı üzerine tekstil firmaları e-ticaret yazılımı, hediyelik eşya firmaları e-ticaret yazılımı gibi adlandırarak temelde tamamen aynı olan yazılımları yüksek fiyatlar ile tüketiciye sunmaktalar. Müşteri bilinci bu yönde firmanın bilinirliği üzerinden hareket ederek davransa da aslında hem işlem hacminden kaynaklı trafik kullanımı hem de yazılımsal kullanım kolaylığı açısından daha avantajlı ve fiyatları oldukça makul hazır e-ticaret siteleri tercih etmelidir. Bu konuda yazılım firmalarının marka değeri olması çok önemli olmasına rağmen bu marka değerinin verdiği tercih edilme avantajı maalesef bilindik e-ticaret yazılım firmaları tarafından müşteriye fahiş fiyatlar yansıtılarak istismar edilebilmekte. B2c e-ticaret nedir den hareketle çıktığınızda seçiminizi firmanın genel prensipleri, ilgileri ve geliştirilebilirlikleri düzeyine göre belirleyiniz.

B2C Örnekleri

B2C Örnekleri ni genel anlamda incelerseniz kullanımının sektörel bazdan ziyade yazılımsal uyumluluk açısından ilerlediğini görürsünüz. B2c modellerinin büyük bir bölümü her sektörde kullanılabilecek uyumlulukta hazırlanmış e-ticaret yazılımlarıdır.

B2C Fiyatları göreceli olarak değişmekte olsa da C2c ve B2b modellerine oran ile oldukça makul fiyatlardadır.

B2C Pazarlama Stratejileri

B2C Pazarlama Stratejileri temelde alışılageldik pazarlama stratejilerinden farklı olmamak ile birlikte bilgi teknolojileri alanından hareket ile bir farkında lık yaratıp arama motorları üzerinde ayırt edici özellikler ve müşteri çağırmanın dijital yolları kullanılarak gerçekleştirilir. Müşteri çağırma sonrası gerçekleşen süreçlerde en kısa zaman zarfı içerisinde tüketiciyi alıma yönlendirmek adına arka planda toplanan talep verileri üzerine satış kapama adına son alım ya da biten ürün benzeri çalışmalarla kişi ödeme alanına yönlendirilir. Bundan sonraki süreç ise yine tam bir profesyonellik ile müşteri elde tutma yöntemleri üzerinden yürütülüp devamlılık sağlayan bir süreç haline getirilebilir.

Black Friday baktığınızda herhangi bir Cuma günüyken pazarlama stratejileri ile yaratılan algı sonucu bir hafta süren, inanılmaz derecede büyük bir alışveriş çılgınlığına dönüşmüştür. Etrafınızda bile bak çok, uygun sende al, kaçırma gibi yada benzeri yönlendirmelerde bulunan arkadaşlarınız olmuştur. Buna ben tetiklenmiş grup histerisi adını veriyorum ki açıklaması çok zor ama aslında birçok farklı alanda sıkça kullanılan bir yöntem ve entelektüel yada benzeri de olsa etkileyemeyeceği herhangi bir kitle neredeyse yok denebilir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Nikola Tesla nın güzel bir sözü,‘’ Fikrimi çalmaları önemli değil, asıl önemli olan kendi fikirlerinin olmaması.’’

Fikir sahibi olmak kadar fikri genele kullanılabilir bir şekilde sunmakta önemlidir.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER