E-Ticaret

B2C E-Ticaret Paketleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

09 Mayıs 2019 17:37:13
0Yorum
327Okunma

B2C E-Ticaret Paketleri ni incelerken aslında paket tanımlamasının, yazılımların aslında fiziki bir ürün olmamasından kaynaklanan geleneksel algıyı kırmak amaçlı kullanıldığını unutmayalım. Gerçekte B2C e-ticaret paketleri derken b2c e-ticaret yazılımları kastedilmektedir.

B2C E-Ticaret Nedir dediğimizde aslında Türk ticaretinin en bilinen öğesi tüccarlığın temeli esnaflığa dayanmakta. b2c e-ticaret paketleri ile son kullanıcıya yani tüketiciye ürün satışı yapılmakta. Yani B2C sizin mağazanızdır.

En İyi E-Ticaret Paketleri

En İyi E-Ticaret Paketleri temelde aşağıdaki ana başlıklar altında toplanır.

  • B2C Business to Consumer – (İşletmeciden Tüketiciye) Ürün Satışı. E-İhracat (Çoklu Dil ve Para Birimi İle Ülke Bazında E-Ticaret Sayfası)
  • B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) Bayi ve Satış Ağı Yönetimi.
  • C2C Consumer to Consumer – (Tüketiciden Tüketiciye) İkinci El Ürün Satışı ve Pazaryeri.

E-Ticaret Paketleri Karşılaştırma

E-Ticaret Paketleri Karşılaştırma sına giderseniz hata yapabilirsiniz. İhtiyaçlarınıza karşılık gelebilecek e-ticaret paketini tercih etmeniz gerekir. Örneğin bir kişi C2C e-ticaret paketi ile çok ciddi başarı yakalayabiliyorken siz B2C e-ticaret paketinde başarılı olabilirsiniz.

En Ucuz E-Ticaret Paketleri ise kullanım alanına göre çeşitlilik gösterebilmekte olsa da genelinde kurumsal firmaların kapsamlı paketlerinde B2C e-ticaret paketleri 1,000 – 2,000 Dolar, C2C e-ticaret paketleri 2,000 – 4,000 Dolar ve B2B e-ticaret paketleri ise 4,000 – 10,000 Dolar aralığında bir fiyat skalasında yer almaktadır. Kurumsal firmalarda B2C ve temel B2B paketleri beraber yer almaktadır. B2C e-ticaret paketleri içerisinde B2B özelliklerinden biri olan üyelik oluşturma ve üyelikleri sınıflandırma mümkün olmaktadır. Bu şekilde üye gruplarına dijital pazarlama stratejileri kapsamında indirimler ve ayrıcalıklar tanımlanabilir.

B2C E-Ticaret Paketi Avantajları

B2C E-Ticaret Paketi Avantajları nın en büyüğü ticaret ile elde edilen gelirin en kısa yoldan işletmeciye ulaşmasını sağlamasıdır. C2C gibi platformlarda mağazanız var ya da ikinci el ürün satışı yapıyorsanız ya gönderilen paranın havuzdan onaylanıp elinize geçmesini beklersiniz ya da ikinci el satışında zaman zaman zorlayıcı olan bir tahsilat sürecine girmeniz gerekebilir. Bu nedenledir ki son dönemde C2C pazaryerlerinde mağazaları bulunan ya da ikinci el satışçılar dahi artık kendi B2C e-ticaret paketleri ne yani mağazalarına yönlendirme yapmakta.

Örneğin C2C pazaryerinde bulunan mağazanızda 499 TL ye satışa sunduğunuz ürüne kendi e-ticaret firmanızda 479 TL fiyat biçebiliriniz. Bu şekilde bilinçli e-ticaret kullanıcılarını kendi sitenize yönlendirip tıklanma oranlarınızı dolayısı ile Seo nuzu doğal bir şekilde arttırabilir ve markalaşma sürecine adım atarsınız.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

 H.z. Mevlana nın güzel bir sözü, ‘Başarı bir seyahattir, hedef değil. Mutluluk, gidilen yolun üzerindedir, yolun sonunda değil. Yolun sonunda olsa, ona varıldığında yol bitmiş ve vakit de geçmiş olurdu. Mutlu olmanın zamanı ise bugündür, yarın değil.’

Mutlu olduğunuz işi yaparsanız ya da işinizden mutluluk duymayı becerebilirseniz, başarı olmanız kaçınılmaz.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER