E-Ticaret

B2C E-Ticaret Programı

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

26 Nisan 2019 17:06:48
0Yorum
205Okunma

B2C E-Ticaret Programı aslında sıkça karşılaştığınız en bilindik e-ticaret programıdır. Normal bir web sitesine sepete ekle, satın al gibi seçenekler ile ihtiyaca karşılık çeşitlendirilmiş kategorilerin olduğu yazılıma b2c e-ticaret programı denir.

E-Ticaret Paketleri temelde yazılımsal olarak aşağıdaki ana başlıklar üzerinden incelenebilir.

  • B2B Business to Business – İşletmeciden İşletmeciye (Bayi Yönetimi)
  • B2C Business to Consumer – İşletmeciden Tüketiciye (Ürün Satışı), E-İhracat (Çoklu Dil ve Para Birimi İle Ülke Bazında E-Ticaret Sayfası)
  • C2C Consumer to Consumer – Tüketiciden Tüketiciye (Pazaryeri)

E-Ticaret Paket Program

E-Ticaret Paket Program olarak sunulmasındaki ana neden özel e-ticaret yazılımlarının yapım aşamasındaki uzun, yorucu süreç ve yüksek maliyettir. Programsal olarak genel kullanıcı deneyimlerinden yola çıkarak hazırlanmış hazır b2c e-ticaret programı tüketici alışkanlıklarına daha fazla hitab ettiği içindir ki başarılı olmaktadır.

Ticari Programlar

Ticari Programlar üzerine söylenebilecek en güzel söylev aslında talep ve gerekliliklerden kaynaklı ortaya çıkan çözümlerdir. Örneğin bir muhasebe programı ya da b2c e-ticaret programı nın firmaların işleyişine veya maddi alanda kazanımları üzerinden değerlendirilir ise programların aslında günümüzde pazarınızda önde olmanın en etkileyici yolu olduğu gözükür.

E-Ticaret Programları nın bir firmaya ticari etkisi tartışılamaz olsa da, bir açıdan da firmanın gelişime ve yeniliklere açık olup olmadığı konusunda ilk bir izlenim verir. Kesinlikle unutulmamalıdır ki ilk izlenimin ikinci bir şansı yoktur.

E-Ticaret Çözümleri

E-Ticaret Çözümleri aslında yol kazaları ile ortaya çıkmaktadır. E-Ticaret adına müşteriden gelen talepler ile kendini geliştiren dinamik bir yapı mevcut. Örneğin kurumsal hizmet veren e-ticaret yazılım firmaları genelde artım hazır temalar kullanma bırakı tasarım süreçlerinde olabildiğince özgün çalışmalar yapmaya başladı.

Kurumsallık konusunda sıkıntı yaşamamasına rağmen bazı e-ticaret yazılım sektöründeki firmalar müşteri memnuniyeti ve etik çalışmanın dışına çıkarak en basit taleplerde bile özgün bir çözüm olmamasına karşın yüksek fiyatlar talep emekte. Bunun sonucunda gelinen noktada fiyatlar bir standart a oturmamış ve tüketici deneme yanılma yolu ile gerçekten başarılı firmalara ulaşmaya başlamıştır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından Amazon.com un kurucusu Jeff Bezos un güzel bir sözü, ‘Müşteriyi eğer gerçek dünyada mutsuz ederseniz mutsuzluğunu 6 kişiye söyler. Onu eğer sanal dünyada mutsuz ederseniz 6.000 kişiye söyler.’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER