E-Ticaret

B2C ve B2B Arasındaki Farklar

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

17 Mayıs 2019 14:45:48
0Yorum
259Okunma

B2C ve B2B Arasındaki Farklar temel anlamda üyelik oluşturma seçeneği ile birbirinden ayrılır. Örneğin b2c ve b2b arasındaki farklar ne kadar etkilidir derseniz işin aslı dijital pazarlamanın etkin kullanımı açısından b2c e-ticaret in içerisinde b2b özelliğinin bulunması, üye gruplarına ayrı indirimler düzenlemeden tutun kullanım alışkanlıklarına yönelik ürün yönlendirmelere kadar birçok seçenek sunar.

B2B Nedir derseniz aslında üyelik oluşturma ve üyelerin neredeyse web saklama alanı kapsamında çoğaltılmasına imkan veren bir e-ticaret yazılım çeşididir. B2B birçok kullanım alanı dışında özellikle B2C ve C2C modellerinin gelişmesindeki en önemli yazılım etkenidir. Çünkü b2c ve b2b arasındaki farklar birbirini olumlu ya da olumsuz etkileyebilse de her yazılımda üyelik ve bunun arka planda yönetimi ayrıca bir yer kaplar. Ama C2C yazılımlarında ayrıca üyenin sayfa oluşturup sayfanın neredeyse tamamına müdahale şansı bulunmaktadır.

E-Ticaret Paket Çeşitleri

E-Ticaret Paket Çeşitleri aşağıda sıralanmıştır.

  • B2C Business to Consumer – (İşletmeciden Tüketiciye) Ürün Satışı.
  • B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) Üyelik Oluşturma. Bayi ve Satış Ağı Yönetimi.
  • C2C Consumer to Consumer – (Tüketiciden Tüketiciye) Üyelerin Sayfa Oluşturması. İkinci El Ürün Satışı ve Pazaryeri.

B2C ve B2B Pazarlama

B2C ve B2B Pazarlama adına yapılabileceklerin bir sınırı var mı derseniz aslında pazarlama stratejilerinin sınırı var mı diye sorarım. Dijital pazarlamada bir miktar yazılım sınırları içerisinde hareket etmeniz gerekir. Müşteri algısı ise ufak farklar ile yaratacağınız etki sonrası size yoğunlaşır ve satışa dönüşebilir. B2C ve B2B arasındaki farklar içersinde en önemlisi B2B nin müşteri algısına ve dijital pazarlamaya etkisidir ki günümüz yazılımlarında artık neredeyse opsiyonel olmaktan çıkarak B2C yazılımın içerisinde temel B2B modelinin olmaması işin doğal akışına aykırı.

B2C ve B2B Pazarlamanın En Önemli Farkları Nelerdir derseniz B2C genel dijital pazarlamaya B2B ise gruplara ve kişilere özel pazarlamaya imkan verir. Örneğin Google analiz üzerinden çekilen veriler ile sitenizin kullanım istatistikleri takibini yaparken B2C yazılımına B2B eklentisi olan bir e-ticaret sitesinin olumlu etkileri çok daha net anlaşılır. Tıklanma oranı yükselir, sitede geçirilen zaman zarfı çoğalır ve dolayısı ile markalaşma sürecinize olumlu bir yapı taşı oluşturur.

B2C ve B2B Birlikte Kullanımı

B2C ve B2B Birlikte Kullanımı üzerine başarılı çalışmalar çok sayıda, aslında ayrı kullanımı günümüzde çok nadir seçenekler içerisinde. Geçmişte bir dönem B2C yazılımına müşterilerin üyelik formlarını uzun sürede doldurma sürecinden kaynaklı B2B eklentisi yük olarak gözükmekte ve değerlendirilmemekteydi. Özellikle son dönemde üyelik form bilgilerinin azaltılması ve sürecin hızlandırılması ile beraber dijital pazarlamanın etkin kullanımına izin veren B2C B2B ortak modeli daha fazla talep görmekte.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Japonlar bir ada toplumu olarak taze balığı her zaman çok severlermiş. Fakat Japonya sahillerinde, bol balık az bulunduğundan, balıkçılar nüfusu doyurabilmek için daha büyük teknelerle okyanusa açılmaya başlamışlar.

Başlangıçta balık tutmak için uzaklara gidildikçe, geri dönmesi de daha uzun zaman almaya başlamış. Dönüş bir iki günden daha fazla uzarsa, tutulan balıkların da tazeliği kaybolmaktaymış. Japonlar, tazeliği kaybolmuş balığın farkını anlayıp lezzetini hiç sevmemişler. Bu problemi çözebilmek için balıkçılar, teknelerine soğuk hava deposu yaptırmışlar. Böylece istedikleri kadar uzağa gidebilip tuttuklarını da soğuk hava deposunda dondurulmuş olarak saklayabilmişler. Ancak Japon halkı, bu defa da taze balıkla donmuş balığın lezzet farkını ayırt etmiş ve bu balıklara çok para ödemek istememişler.

Bunun üzerine, balıkçılar çareyi teknelerine balık akvaryumu yaptırmakta bulmuşlar. Japon halkı bu defa da canlı olmasına rağmen bu balıkların da lezzetinde bir farklılık hissetmişler. Hareketsiz, uyuşmuş bir durumda günlerce yol giden balığın, canlı, diri ve hareketli balığa göre lezzeti çok farklıymış. Sonunda Japonlar taze ve lezzetli balığı sofralara getirebilecekleri bambaşka bir yol bulmuşlar:

Balıkları yine teknedeki akvaryumlarında tutarken içine bir de köpekbalığı atmışlar. Böylece balıkların az bir kısmı köpekbalığı tarafından yutulmasına rağmen geride kalanlar son derece taze kalabilmiş.

Çoğu zaman yırtıcı örneği gibi olumlu ya da olumsuz etki alanını tetikleyen biri oldum ama unutmayalım önemli bir diğer etkende yırtıcıyı durgun suya atacak irade ve bilince sahip olgunlukta varlık ile ortak payda da buluşabilmektir.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER