E-Ticaret

Bayi Satış Sitesi

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

15 Haziran 2019 13:14:00
0Yorum
204Okunma

Bayi Satış Sitesi kurmak için yapılan işlemin asıl adı B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) üyelik oluşturma üzerinden bayi ve satış ağı yönetimi yazılımıdır. Bu çeşit bayi satış sitesi hazır yazılımları ancak kurumsal firmalar tarafından tasarlamada yapılan farklar ile ön plana çıkar.

Bayi Satış Ağı Yönetimi her işletmenin kendi özelinde bayi ağı sistemi, sınıflandırması ve satış ekipleri arasındaki kazanım ilişkiler ağına özel bayi satış sitesi hazırlanmaktadır. Bayilik ve bu satış ekipleri sistemi ağı içerisindeki kazanım, pazar ve bölge dağılımları dikkate alınmadan yapılan bayi yönetimi sonuçları firmalar açısından yıkıcı olabilir. Tüm bunlara ek ve bağlı olarak bayi satış sitesi kurulumunda bu ağ içerisindeki bayilerin birbirlerinin kişisel bilgilerini tam göremeden algılarını koordine etmek adına profesyonel bir yazılım desteği kesinlikle alınmalıdır.

E-Ticarette Bayi Kullanımı

E-Ticarette Bayi Kullanımı özellik ile bayilerin üzerinde pozitif tetikleme yönünde olumlu sonuçlar verir. İşletmenizin e-ticaret sitesi üzerinden siz perakende satış yaparken verdiğiniz fiyatları gören bayi ağınızın sizden ürün tedarik ederken ne derece avantajlar ile hareket ettiğini daha net görmesi adına oldukça etkilidir.

B2B E-Ticaret

B2B E-Ticaret yazılımları diğer e-ticaret yazılımları içerisinde yazılımsal tanımlama ve tasarımsal olarak en özgün hazır paket yazılımlarıdır. Bayi satış sitesi dediğinizde aslında neredeyse hazır paket yazılımlar içerisindeki en özel yazılım olduğundan emin olunabilir.

B2B Site Fiyatları göreceli olarak çok farklı şekillerde karşılaşılsa da kurumsal yazılım firmalarının genel B2B e-ticaret yani bir adı da bayi satış sitesi olan yazılımların fiyatları ise 4,000 – 10,000 dolar ortalama fiyatlarında seyretmektedir.

Profesyonel E-Ticaret

Profesyonel E-Ticaret çalışması yürütebilmek adına dijital pazarlama ile ilgili oldukça iyi bir altyapınız olması gereklidir. Bu genelde normal pazarlama satış sistemleri ayağında tecrübeli fakat aynı zamanda bilgi teknolojileri alanında genel kültür sahibi kişilerin yetkinlik alanına girer. Profesyonel olarak yapılan dijital pazarlama çalışmalarının işletmeci bakış açısında en belirgin olduğu çalışmalar bayi satış sitesi yazılımlarıdır. Örneğin, A sınıf bayilere ayrı bir kampanya düzenleyerek tetikleyebilirken, aynı zamanda saha satış ekiplerine farklı bir kampanya üzerinden pozitif tetikleme yapılabilir.

Bayi ve satış ağı yönetiminde bayi satış sitesi üzerinden ne kadar keskin sınırlar belirlerseniz belirleyin günümüz iletişim çağında kişilerin birbirlerinin kazanımları konusunda hiçbir fikir sahibi olmadığını düşünmek tamamen saflık olur. Özellik ile iletişim üzerine kurulu bir sektör olan satışta bayilerin bu iletişimini tam engellemek yerine doğru şekilde algılarını yönlendirmek en akılcı yöntemdir. Örneğin, bir bayiye sunulan ayrıcalıkları (Kira Desteği, Extra Hak ediş ya da Promosyon gibi) nedenlendirilerek, bu bayiler yapabiliyor siz neden yapamıyorsunuz algısı ile negatif olarak tetiklen dirilebilir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Türk ticari tarihinin gelmiş geçmiş en büyük aktörlerinden olan Koç grubunun holdingleşme hikayesi bayilik ile başlar. Vehbi Koç 1928 yılında Ford ve Standart Oil gibi yabancı şirketlerin Türkiye temsilciliğini almaya çalışıyordu. Ankara Ticaret Odasında ikinci başkan olması ilişkilerini geliştirmesini sağladı. Çok istediği Ford ve Standart Oil in Ankara temsilciliklerini de elde etti. Şimdi en büyük hedefi, İstanbul’da bir mağaza açıp işleri daha da büyütmekti.

Sene 1949 Bernar Nahum Vehbi koç adına, Türkiye de kurmak istedikleri kamyon fabrikasıyla ilgili nabız yoklamak üzere ilk kez Amerika ya gider. ABD’de otomotiv sanayinin kalbi Detroit te konuyla ilgili görüşülebilecek en uygun Ford yöneticisini bulur ve randevu alır. Tam söylenen saatte yönetici Roberge in kapısının önündedir. Randevusu olduğunu söyler. Sekreter içeriyi arar, Nahum un geldiğini haber verir ve dönüp ‘Mr. Roberge birazdan sizi kabul edecek’ der. Nahum kapının önünde tam 1 saat 50 dakika bekler. Bu sürenin sonunda ise ayaküstü kabul edilir. Kendisiyle görüşmek için binlerce kilometre yol kat etmiş misafirine oturacak yer bile göstermez Mr. Roberge. Sadece şu sözler dökülür dudaklarından: ‘Siz Mısır a, İskenderiye teşkilatına bağlısınız, İskenderiye teşkilatı İngiltere ye, İngiltere teşkilatı da bize bağlı. Siz birçok kişinin üzerinden atlamaya çalışıyorsunuz, kusura bakmayın. Sizinle daha uzun konuşmak isterdim ama öğle yemeğine davetliyim.’ diyerek görüşmeyi fiyasko ile sonlandırır.

1956 yılında dünya otomotiv devi Ford, 34 yakın doğu ülkesi acentası arasında bir yarışma düzenledi. Yarışmayı Ankara acentası kazanınca, Vehbi Koç Henry Ford la görüşmek üzere ABD ye davet edildi. Yolculuk sırasında Bernar Nahum ve Kenan İnal kendisine eşlik etti. Vehbi Koç ve arkadaşlarının esas düşüncesi, Türkiye de otomotiv sektörünün gelişebilmesi için öncelikle montaj endüstrisinin başlamasıydı. Ford un desteğiyle Türkiye de kurulacak otomobil montaj fabrikası, Türk otomotiv sektörünün gelişmesini sağlayabilirdi.

Bu işe sıcak bakmayan Ford un desteğini almak için Vehbi Koç, ziyaret öncesinde dönemin başbakanı Adnan Menderesi ziyaret ederek desteğini istedi. Henry Ford a hitaben yazdığı mektupta Adnan Menderes, kendilerine her türlü yatırım kolaylığının sağlanacağı taahhüdünde bulundu.

Henry Ford ile yapılan görüşmeler olumlu sonuçlandı ve 1959 yılında Otosan kuruldu. Ülkemizde Ford kamyonlarının montajını üstlenen Otosan, ilk yerli otomobili geliştirmek üzere çalışmalarını heyecanla sürdürüyordu. Başarıyla sonuçlanan çalışmaların ardından ilk yerli otomobil Anadol un seri üretimine 1966 yılında başlandı. Üretimi 1984 yılına kadar devam eden Anadol un toplam satış rakamı 87 bine ulaştı.

Türk ticari tarihinin gelmiş geçmiş en büyük aktörlerinden olan Vehbi Koç bilgi, tecrübeye verdiği değer ve benzeri birçok meziyetinin dışında, stratejik bir kararla uluslararası firmaların Türkiye deki iş ortaklığını yaptı. Bu şekilde kendi firmalarının üretim altyapısını kuvvetlendirdi ve dolayısı ile ülkemize oldukça fazla katkıları oldu. Bu başarılı çalışma modelinin örnekleri uluslararası çapta halen sürdürülebilir durumdadır.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER