E-Ticaret

Bayi Sistemi

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

18 Haziran 2019 14:52:13
0Yorum
175Okunma

Bayi Sistemi aslında konu itibari ile tamamen firmaların kendi iç işleyiş prensipleri ve gelecek öngörülerine bağlı bir şekilde oluşmaktadır. Göreceli bir kavram olan bayi sistemi ile ilgili pek tabi ki genel kabul görmüş başarılı yönetimlerden formüle edilmiş bir sistem farklı iş kollarına entegre edilebilir olsa da her bayi sistemi ya da satış ağı kendi özelinde incelenir ise birbirinden bağımsız değişkenlere sahip olduğu görülebilir.

Bayilik Nedir İşleyişi Nasıldır sorusun ana cevabı hukuki bağlayıcılığı olan bir sözleşme yolu ile bağımsız bir işletmenin diğer tedarikçi ya da üretici bir işletme ile arasında karşılıklı menfaate dayalı özel hükümler ve hukuken bağlayıcı unsurlar barındıran sözleşme üzerinden büyük işletme adına çalışmasıdır. Bayi sistemi maalesef ülkemizde genelde çok yanlış anlaşılmakta ve uygulanmaktadır. Özellikle bayiliğin sadece büyük işletmelerin menfaatini koruduğu genel kanısı yayılmıştır ama bunda büyük işletmelerin bayi yöneticilerinin büyük payı vardır. Bayi yöneticisin ana görevi marka değerini korumak, müşteri memnuniyeti ve bayi sistemi içerisinde satış hedeflerini yerine getirmek olsa da bu noktada denge unsuru genelde korunamadığı için maalesef satışta başarılı olma adına yapılan baskılar sistemin bütününe zarar verir.

B2B E-Ticaret

B2B E-Ticaret Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) bayi ve satış ağı yönetimi konusunda web tabanlı bir yazılım desteğidir. Bayilerin birbirlerinin ticari bilgilerini görmeden büyük işletmenin yönetiminde bir bayi sistemi platformu üzerinden satın alma, hakkediş ve prim-promosyon kazanımları gibi bilgilerini takip edebileceği iletişim ağıdır.

Bayi Yönetimi

Bayi Yönetimi konusunda son dönemde sıklıkla karşınıza geçmişinde kısa süreli yüksek başarıların kendini tek mimarı olarak tanıtan Satış Koçu, Üstün Koçluk Eğitmeni ve Satış Mentoru gibi kendini sıfatlandıran insanlar türedi. Kopyala yapıştır bir sistem ile başarının formülünü kendisinde sınırlı gören bu arkadaşlar, başarıyı sağladıkları dönemdeki değişkenler var olmadığı sürece aynı standartları göremeseler de entelektüel derinlikten zayıf yapıları sebebi ile durumu kabullenmemektedirler. Başarıyı kendilerine bağlayıp başarısızlığı sisteme yükleyen bu günümüzün nitelikli dolandırıcıları maalesef halen birçok sektörde yalanlar üzerine kurulu lansmanları itibar gördüğü için başarılı addedilmekte ve şirketlere danışmanlık vermekteler. Bu arada danışmanlığı kendilerine paslayan üst orta düzey yöneticiler ile aralarındaki menfaat ilişkisi kaynaklı sorgulanamaz hale gelen çalışma ya da projelerinin ücretlerini peşin almalarına rağmen kâğıt üzerinde sadece danışman olan bu sorumluluktan yoksun sözde yönetici kadro hukuki olarak da maalesef yükümlülüklerden uzak bir şekilde hareket edebilmekte.

Bayi ve Satış Ağı Yönetim Başarısı çoğunlukla kişisel değil, dönemsel ve genel değişen etkenlerine bağlı sonuçlar bütünüdür. Kendi onayını verdiği bayiler ile inanılmaz başarılar elde ettiğini söyleyen bir sözde yönetici arka planda bu işin koordine edildiği şartları bilmeden kendine bu başarıyı mal edebiliyor. Ama aslında olan arka planda sahada o bayi ile iletişime geçen ve kaynaklarını kârlı bir şekilde değerlendirebileceği algısı yaratarak bu yatırıma işletmeyi yönlendirebilen şartlar ve kişilere bağlı profesyonel çabalar bütünüdür. Tüm bu konular göreceli ve değişkendir, yani şartların müsaitliğinin önemi çok yüksektir ama genel başarılar çoğu zaman kişisel nitelikler ya da genel başarı kabulü görmüş formüller çerçevesinde sınırlandırılamaz.

Bayi Sistemi Danışmanı

Bayi Sistemi Danışmanı bu kişilerin entelektüel altyapısının en iyi kontrolü ise yaptıkları çalışmaların yazılarıdır. Tüm kelime dağarcığı 100 kelime ile sınırlı kendini tekrarlayan, yeniliklere kapalı ve gelecek öngörüsü olmayan bu kişilerin en belirgin özelliği ise asla eleştiri kabul etmemeleridir.

Şirket Koçu, Satış Mentoru ve Satış Koçu gibi süslü kelimelerden sıyrılarak Danışman için gerçek bir sınıflandırma ve tanımlama yapılacak ise, danışman birçok anlamda tetikleyici görevi görebilir. Durgun suya taş atar ve dalgalandırır ama her zaman başarılı sonuçlar alma garantisi olmaz olamaz, kimi zaman da suyu bulandırabilir. Danışman bunun bilincinde ve yaptıklarının sonuçlarını en azından kârda olduğu gibi zararda da üstlenmekten çekinmeden, yaşanan olumsuz değişkenlere göre süreç içerisinde çözüm üretebilen nitelikte kişiler olmalıdır.

Gerçek uzmanlar ile tecrübelerinden faydalanmak adına çalışmak veya danışmanlık desteği almak istiyorsanız geçmişi parlak olsun ya da olmasın gelecek öngörüsü olan ve bunu sağlıklı ifade edebilen kişileri tercih etmek en akılcı yöntemdir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından Alibaba.com un kurucusu Jack Ma nın güzel bir sözü, ‘Eğer büyümek istiyorsanız güzel bir fırsat bulmalısınız. Bugün eğer çok iyi bir şirket haline gelmek istiyorsanız çözebileceğiniz sosyal problemler üzerine düşünün.’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER