E-Ticaret

Çok Satanlar

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

30 Ağustos 2019 14:21:03
0Yorum
177Okunma

Çok Satanlar her daim tartışmalı bir konu olmuştur. Nedeni ise göreceli olmasından kaynaklıdır. Çok satanlar mı? Cirosu daha yüksek olanlar mı? gibi. Çok satanlar özellikle internet üzerinde rahatça takip edilebilmekte olmasından kaynaklı herkesin ağırlık verdiği bir alan olmakta. Az satan bir ürünü, çok satılabilir hale ne getirir? onun üzerinde çalışılmalı.

Çok Satılan Ürünler üzerinden hareketle bir e-ticaret çalışması yapmak belki akıllıca olabilir ama aslında pazarın ihtiyaçlarını öngörebilmek esas gaye olmalı. Burada dikkat edilecek en önemli konulardan biri de doğru zamanlama. Bu konu üzerine en iyi örneklerden biri sevgililer gününden 6 ay önce kurulan bir e-ticaret sitesi ile kupa bardak, tshirt ve yastık benzeri ürünlere dijital baskı ile sevgililerin isimlerini yazan bir işletmedir. Seo standartlarında bir e-ticaret sitesi ve Seo Makale ve Google reklam çalışmasıyla pazara zamanında girmesi sonucu başarı kaçınılmaz olur. Çok satanlar ın bir anlamı da Satabilenlerdir. Ürün eğer sizin tarafınızdan üretilmiyor ise ve tedarik edecekseniz perakende fiyatının %30 altında tedarik etmeye gayret edin. Satarken en kötü ihtimalle %10 kârla piyasaya sunarsanız bile çabanızın karşılığını alırsınız. E-ticaret ile ticaret arasındaki tek fark dijitalleşmedir. Ticaretin temel öğesi olan alırken kâr etmek e-ticaret içinde vazgeçilmez bir unsurdur. Çok satanlar içerisinde yer alan örneğin kırılmaz cam ekranı yüksek bir rakam ile temin ederseniz satamazsınız.

İnternette Çok Satılan Ürünler

İnternette Çok Satılan Ürünler sırasıyla Yazılım, Kitap, Müzik, Çiçek, Bilgisayar Donanım, Tüketici Elektroniği, Ofis Malzemeleri, Giyim, Ayakkabı, Takı, Ev Dekorasyonu, Sağlık, Güzellik, Gıda ve İçecek, Oyuncaklar, Video Oyunları, Spor Malzemeleri, Küçük Ev Aletleri, Mobilya, El Aletleri, Bahçe Ekipmanları olarak yer alır.

E-Ticaret Çok Satılan Ürünler

E-Ticaret Çok Satılan Ürünler yukarıdaki sıralamada dikkat çekici şekilde kargo gönderimine uygun ve belirli bir eğitim düzeyi ayrıca sosyal statünün alım tercihleridir. E-ticaret kullanıcı profili günümüzde özellikle mobil internet kullanımının artması ve genele yayılması sebebi ile değişiklik göstermiştir. Geçmişte kısıtlı bir ofis çalışanı olarak tabir edebileceğimiz beyaz yakalıların alanı olan e-ticaret günümüzde neredeyse tüm iş kollarına sirayet etmiş durumda ki çok enteresan örnekler ile karşılaşılmakta. Örneğin, genelde çektikleri bir araba ile çöpleri karıştıran insanların topladığı ürünleri geri piyasaya sunan geri dönüşümcülerin bile N11 ve sahibinden benzeri hurdapazari.com adında platformları mevcut. Geçen görüştüğüm bir geri dönüşümcü müşterim İngiltere demir piyasasını anlık takip ettikleri bir uygulama üzerinden tüm geri dönüşümcülerin fiyat belirlediğini söyledi. Gelinen noktanın nerede olduğunu anlatmak amaçlı verdiğim bu çarpıcı örnek ve benzerlerinin ileride çok daha fazla ve hızla gelişeceğini öngörebiliriz. Bu noktada şimdiden e-ticaret de bir pozisyon almak son derece önemlidir.

İnternetten Ne Satabilirim konusunda artık bir sınırlama kalmamakla beraber pazarın ihtiyaçları ve öne çıkabilecek farklılıklara istinaden oluşturulacak popüler ürünler takip edilmeli. Piyasanın alım gücü dikkate alınmadan yapılan bir pazarlama çalışması hüsran ile sonuçlanır. Örneğin geçmişte çok satanlar gurubunda olsa da şu günlerde kur farkının yüksek olmasından kaynaklı belki de iki yıl öncesine oran ile teknolojik ürünlerin satışında %30 larda bir gerileme yaşandı. Şu anda insanlar alım güçleri olsa dahi sosyolojik ve psikolojik olarak bu tür alımları ertelemeyi tercih etmekte. Bu ve benzeri faktörleri dikkate almadan çok satanlar grubunda olsa dahi ürün tercihi yapmayın.

Google Dijital Pazarlama

Google Dijital Pazarlama aslında geldiği nokta itibari ile oldukça şaşırtıcıdır. Google veri tabanı taraması yapan bir indexleme sistemi olmasına karşın bir süre sonra veri toplanan ve buna istinaden yönlendirmelerde bulunan bir platforma dönüştü. Bu süreci dikkatle takip eden biri olarak zaman içerisinde Google ve benzeri veri toplama alanlarının çalışma şeklini ürkütücü bulmama rağmen faydalanılabilir bir alan olarak da görmekteyim. Google yayınladığı çalışma prensipleri çerçevesinde doğal olarak gelişen Seo faaliyetlerine destek verdiğini açıklamakla beraber bu süreci kendilerine reklam vererek de hızlandırabileceklerinin altını çizmekteler.

Günümüzde Google’da kullanılan yapay zekâ algoritması ile Seo çalışması yaptım bitti şeklinde göremeyeceğiniz bir alan haline geldi. Şu bir gerçek markalaşma sürecini tamamlamadan Seo çalışması yavaşlatılamaz.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Bill Gates, IBM’in yeni bilgisayarlarının yaşadığı yazılım sıkıntısını öğrenmesi üzerine küçük bir girişimden 50.000 dolara mal olan bir yazılım altyapısını satın aldı. Onu MS-DOS (Microsoft Disk Operating System) haline getiren Gates, IBM’e yazılımı satmak yerine senelik az bir rakam ile kiralamayı tercih etti. Böylesine olağanüstü bir iş planının arkasındaki deha olan Bill Gates, diğer bilgisayar şirketlerine satabilmek adına lisansı da elinde tuttu ve Microsoft’un engellenemeyecek yükselişi böyle başladı.

Başta Microsoft olmak üzere birçok firmanın kurucusu ve yaptıkları ile yaşarken tarihe geçen dünyanın en zengin Amerikalı girişimcisi Bill Gates in güzel bir sözü, “Hayat çok sadedir, onu yalanlar süsler.”

Çok satanlar mı? Satabilenler mi?

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER