E-Ticaret

Dijital Pazarlama Eğitimi

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

29 Haziran 2019 12:26:25
0Yorum
147Okunma

Dijital Pazarlama Eğitimi aslında normal pazarlama eğitimi temeli üzerine e-ticaret teki gelişmeler ışığında son yirmi beş yılda doğal sürecinde kurgulanmıştır. Pazarlamanın temeli olan sunum yapılacak piyasa ile ilgili ihtiyaçların belirlenmesine yönelik çözümler üreten bölüm eğitimi normal üniversitelerin dijital pazarlama eğitimi birimlerinde verilmektedir.

Dijital Pazarlama Nedir sorusuna verilecek ana yanıt e-ticaret i en etkin şekilde başarılı kılan alt alandır. Pazarlamada faydalar ve maliyetler üzerine kurulu bir sistem yapısı mevcut olsa da kanıksanmış insan alışkanlıklarından ileri gelen davranış profillerine göre pazarlama stratejisi belirleme her zaman geçerli bir yöntem olarak kalacaktır. Dijital pazarlama eğitimi üniversitelerde bilişim sektöründeki kodlama ya da yazım dilleri üzerine kurulu eğitim veren sistemlerde anlatılamaz. Doğal iş akış süreci içerisinde ya da temel eğitimler çerçevesinde öğrenimi en sağlıklı olan kısmıdır. Şu bir gerçektir uygulamalı eğitim herhangi bir gibi konu ile ilgili her zaman en etkili eğitimdir.

E-Ticaret Paketleri

E-Ticaret Paketleri içerisinde en ön plana çıkan üç ana başlık aşağıda sıralanmıştır.

  • B2C Business to Consumer – (İşletmeciden Tüketiciye) Ürün Satışı.
  • B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) Üyelik Oluşturma. Bayi ve Satış Ağı Yönetimi.
  • C2C Consumer to Consumer – (Tüketiciden Tüketiciye) Üyelerin Sayfa Oluşturması. İkinci El Ürün Satışı ve Pazaryeri.

E-Ticaret Eğitimi

E-Ticaret Eğitimi genelde sertifikalı olarak iki ya da dört yıllık fakülte mezunu olan kişilere dört sekiz hafta arası eğitimler ile verilir. İlgili eğitimin içerisinde bir başlık olarak verilen dijital pazarlama eğitimi kanımca tamamen ayrı bir eğitim olarak verilmeli ve kodlama benzeri yazılımsal alandan soyutlanarak aktarılmalıdır.

E-Ticaret Hukuk Eğitimi iktisat işletme fakülteleri derslerinde veya normal hukuk fakülteleri dersleri içerisinde bulunur.  Türkiye Cumhuriyeti Türk Ticaret Kanunu genel kapsamı içerisinde 5 Kasım 2014 tarihinde Avrupa Birliği ile Eşgüdümlü bir şekilde 6563 sayılı E-Ticaret Kanunu yürürlüğe sokmuştur. Konu ile ilgili temel hukuk eğitimi için, 6563 sayılı kanun maddesi esas alınarak mesafeli satış sözleşmesi ve tüketiciyi koruma kanunu genel bilgilerine vakıf olmak gerekir.

Dijital Pazarlama Etkileri

Dijital Pazarlama Etkileri zaman içerisinde ortaya çıkan ve sonuçları itibari ile e-ticaret adına en önemli olan etkilerdir. Örneğin dijital pazarlama eğitimi içerisinde çok kısa tutulmasına rağmen yapılan maliyetsiz ve en basit faaliyetlerden biri olan toplu e-mail gönderimleri farkındalık yaratma adına oldukça etkilidir ama içerisinde kullanılacak pazarlama dili tamamen geçmiş pazarlama tecrübelerinden kaynaklı bir yetkinlik gerektirir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Son dönemin etkileyici yazar ve düşünürlerinden Ahmet Şerif İzgören güzel bir betimlemesi, ‘Güven, görüp görebileceğiniz en ürkek kuştur. Bir uçarsa bir daha yakalayamazsınız.’

Pazarlama ve satış stratejileri tamamen karşı tarafta güven yaratma üzerine kuruludur.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER