E-Ticaret

Dünya E-Ticaret Hacmi

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

09 Eylül 2019 16:25:00
0Yorum
157Okunma

Dünya E-Ticaret Hacmi hesaplanırken tüm ticaret hacmi içerisindeki payı üzerinden incelenmeli. Tüm dünya ticaret hacmi 25 trilyon dolara dayandı. Bu rakam içinde e-ticaret satışları 3.5 trilyon doları buldu. Yani küresel ticaretin toplam boyutu içerisindeki dünya e-ticaret hacmi 2011 de %3.6 iken 2019 da %15 e geçti.

Dünya E-Ticaret İstatistikleri içerisinde en dikkat çekici olan ise perakende ticarete oran ile oldukça hızlı bir büyüme sergilemesidir. Günümüzde dünyadaki dijitalleşmeyle beraber eş güdümlü bir şekilde perakende ticaret e-ticarete dönüşmekte. Şöyle düşünün bundan kısa bir zaman zarfı önce insanlar asla denemeden ayakkabı almaz şeklinde olan bir algı vardı. Şu anda bu olmaz olamaz denen algı neredeyse tamamen yıkılmış durumda. Özellikle sosyal medyada biraz da abartılarak paylaşılan “görünen ve gelen ürün” şeklinde çok da gerçekçi olmayan bilgiler dolaşmakta. E-Ticaret ile ilgili bazen özellikle sosyal medyadan kötü bir algı yaratılmaya çalışılsa da bu durum dünya e-ticaret hacmi incelendiğinde başarılı olmadığı görülüyor. Küresel anlamda düzenlenen yasalar ile e-ticaret en az normal perakende ticaret kadar güvenilebilir bir alan olmuş durumda.

Dünya e-ticaret işlemlerinde şu an Çin pazarı önde gitmekte ve gelecekte de konu ile ilgili öncü olacağı kesin gözü ile görülmekte. Ağır sanayi ve otomotiv haricinde tüm sektörlerin e-ticarete geçmesi oldukça olası.

Pek tabii ki perakende satış da devam edecek ancak yakında e-ticarette olmayan işletme perakende de yokmuş algısı oluşacak.

Türkiye’de E-Ticaret

Türkiye’de E-Ticaret %40’larda bir büyüme hızı ile ilerlemekte. Özellikle perakende ticaretin internete yönlenmesi dışında ayrıca yeni nesil girişimcilerinde ilk iş deneyimlerini gerçekleştirdikleri bir alan. Son dönem genç girişimcilerin zaten sıklıkla kullandığı bilgisayar kültüründen farklı ilerlemeyen e-ticarette sanılanın aksine işletmecinin yazılım bilgisi olması gerekmez. Artık temel bir bilgisayar kullanıcısı dahi rahatça e-ticaret yapabilir.

Türkiye’de E-Ticaret İstatistikleri

Türkiye’de E-Ticaret İstatistikleri hemen hemen dünya geneli ile eşgüdümlü ilerlemekte. Son yapılan incelemelerde çok hızlı gerçekleşen büyüme rakamları aslında sektördeki boşlukla ilgili bilincin oturmasıyla beraber ekonomi kaynaklıdır. En az maliyetli iş girişimlerinden biri olan e-ticaret, perakende sektöründe sıkıntılar yaşayan işletmecilerin de ilgisini çekmekte.

Türkiye E-Ticaret Raporu ile ilgili incelemelerde dikkat çeken aslında var olan e-ticaret firmalarının işlem hacimlerinin büyümesi ile pazarda büyüme gerçekleşmesi. Tabii ki yeni işletmelerinde girdiği ve geliştirdiği bir alan ancak son dönemde özellikle var olan pazaryeri platformlarında mağaza açan perakendeci sayısı artmış durumda. Buradaki kazançları görüp kayıtsız kalmayan işletmecilerimizin de oldukça ilgi göstermesi normal. Dünya e-ticaret hacmi nin büyümesinde bizim gibi ticaretçisi bir miktar geriden gelen ülkelerinde e-ticarete dahli ile son dönemde artış göstermiştir.

Dünya E-Ticaret Verileri

Dünya E-Ticaret Verileri oldukça kolay toplanabilmekte. Bunun ana nedeni Google gibi platformların veri bankasına yapılan girişler. Google halen arama motoru olarak %92 gibi bir kullanım oranı ile açık ara önde. Dünya e-ticaret hacmi nin büyümesi ile ilgili bu devasa bilgi bankasından tüm e-ticaret verileri takip edilebiliyor olduğu için e-ticaret sektöründeki gelişmeler rahatça istatistiklendirilebiliyor.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

İlerde belki dünyayı değiştiren insanlardan biri olarak anılabilecek olan Google kurucusu Lary Page’in güzel bir sözü, “Temel olarak amacımız, dünyanın bilgisini sistemli şekilde organize etmek ayrıca onu evrensel olarak erişilebilir ve faydalı hale getirmektir.”

Dünya e-ticaret hacmi büyümesi aynı zamanda dijitalleştiğimizin de kanıtıdır.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER