E-Ticaret

Dünyada E-Ticaret İstatistikleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

18 Temmuz 2019 16:04:32
0Yorum
104Okunma

Dünyada E-Ticaret İstatistikleri neredeyse hiç şaşmaz bir şekilde yukarı yönlü büyüyen bir seyir izlemekte. Birçok veri kaynağından rakamlarına ulaşabileceğiniz bu dikkat çekici büyüme doğru analiz edilebiliyor mu acaba? Dünyada e-ticaret istatistikleri incelenirken unutulmamalı, istatistikler yalan söylemenin matematiksel yolu olarak da kullanılabiliyor.

E-Ticaret Verileri içerisinde özelikle dikkat çeken alışveriş alışkanlıklarıdır i bunu doğru analiz ederseniz pazarların büyüme oranlarına da anlam verebilirsiniz. E-Ticaretde dünya geneli Kredi Kartı %53, Havale %43, Banka Kartı %39 dur ama bölgelere göre dağılım aşağıdaki şekildedir.

  Kredi Kartı Havale Banka Kartı Kapıda Ödeme
Batı Avrupa %44   %42  
Doğu Avrupa %46 %56   %57
Kuzey Amerika %74 %38    
Güney Amerika %65 %36 %41  
Orta Doğu %46   %11 %64
Afrika     %52 %54
Pasifik Asya %57 %37    
Çin %86   %49  
Hindistan   %71 %83  

 

Türkiye E-Ticaret Raporu

Türkiye E-Ticaret Raporuhazırlanacak ise objektif olunmalı ve doğrular açıkça kamuoyu ile paylaşılmalı. E-Ticaret sektöründe tüm ülkeler bir veri okuması yapıyor ama bunu doğru okuyabilme ve aksiyon planları hazırlayabilmek o kadar kolay değil.

Örneğin,dünyada e-ticaret istatistikleriiçerisinde yukarıda kapıda ödeme şeklinin alışveriş alışkanlıklarına etkisi ve alınacak aksiyon ile ilgili yorumunuz nedir. Çoğu kişi Orta Doğu, Doğu Avrupa ve Afrika daki insanlara eski kafalı sadece gördüğü ürüne ödeme yapar derken. Kimisi de bu üç bölgede de devam eden savaşlar nedeni ile genç nüfusun azalması ve dolaylı olarak ekonomik dengelerin bozulması kaynaklı bankacılık sistemine olan güven probleminden ötürü ortaya çıkan alışveriş tercihi olarak yorumlamakta ya da banka hizmetleri ulaşılabilir değil veya çok pahalı.

İki durumun sonucunda da e-ticaret sitenizde alınabilecek aksiyon müşteriye yönlendirici seçenek sunmak. Kapıda ödeme ile alınan ürün rakamını yüksek, banka aracılığı ile alınan ürün ödemesini düşük tutmak belki işe yarar ama ne olursa olsun şartları ya da alışkanlıkları kolay kolay değiştiremeyebilirsiniz.

Dünyada E-Ticaret Hacmi

Dünyada E-Ticaret Hacmi2,4 Trilyon Dolar iken Türkiye nin ise 10,2 Milyar Dolar yani %0,5 gibi çok düşük bir oranda. Arttırılabilir ama açık bir şekilde finansal açıdan Devlet desteği gerektiren bir alan. Sadece senede bir kere toplanıp drone uçurarak lansmanı yapılacak bir konu değil. Eğitimine destek verilmesi gerek ki sırf ihale almak amaçlı teknoparkların içerisinde kurulan ve kısa zaman zarfında kapanan sözde bilişim şirketlerine verilecek hibeler eğitim desteği değildir.

Türkiye’de E-Ticaret Hacminin büyük bir bölümü 800 adet e-ticaret sitesinin elinde ve %40 larda yaşanan büyüme bu e-ticaretplatformların kendi içerisindeki işlem hacmi büyümelerinden kaynaklı. Genel dağılımüzerine hareket edecek olursak en başarılı olan e-ticaret firmalarının perakende sektöründen gelmediği görülmekte. Dünyada %8,5 olan perakende sektör katılımı Türkiye de %3,5 ve aradaki fark dikkat çekici boyutta.

Türkiye’de E-Ticaret İstatistikleri

Türkiye’de E-Ticaret İstatistikleriüzerine inceleme yaptığımızda Dünyadaki büyümeye paralel bir şekilde ve daha fazlası ile Türkiye de %40 lar da bir büyüme söz konusu. Bu ciro anlamında yapılan bir hesaplama olduğu için aslında şu gözden kaçırılmakta olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum.

Dünyada e-ticaret istatistikleri incelendiğinde küresel anlamda daralan ekonomilerin perakende ticaret aktörleri kısıntıya gitmek amaçlı maliyetlerin azlığı nedeni ile kendilerine çıkış yolu olarak e-ticaretimi görüyor acaba. Ya da genç nüfusu yüksek ülkelerde e-ticaret daha ön plana çıkarak bir dip dalgası mı yaratıyor. Dünyada e-ticaret istatistiklerinden bağımsız olarak Türkiye’de ki e-ticaret adına açık konuşmak gerekir ise %40 lar da ki büyümeler dengesiz ve kaygı verici büyümelerdir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Altı kör adam vardı ve öğrenmeye çok hevesliydiler.

Nasıl olduysa "fil" diye bir canlının olduğunu duymuşlardı ancak nasıl bir canlı olduğunu bilmiyorlardı. Fil denilen bu canlının neye benzediğini öğrenebilmek için birisine danıştılar. Danıştıkları kişi "Filin vücuduna dokunarak nasıl bir canlı olduğunu öğrenebilirler" düşüncesiyle kör adamları filin yanına götürdü.

İlki file yaklaştı ve dokunma fırsatı bulamadan karnına çarpıp "Tanrım bu fil, duvardan başka bir şey değil" dedi.İkinci dişine dokunup ve kararını verdi, "Bu şey oldukça düzgün, sivri ve yuvarlakça. Fil denilen şey, mızraktır aslında".Üçüncü hayvana sokulup kıvrımlı hortumunu tutunca zekice atıldı, "Anladım, fil olsa olsa bir yılandır".Dördüncü, filin dizine sürünce elini, "Ağaçtır" deyip, sabitleştirdi fikrini.Beşinci, kulağına erişip şöyle söylendi: "En kör adam bile ne olduğunu bilir, fil yelpazedir".Altıncı, filin çevresinde taranırken tesadüfen kuyruğuna dolanıp, "Anladım bu fil düpedüz bir halattır", sonucuna vardı.  Bu altı kör adam, her biri kendi fikrinde, katı ve ısrarlı bir kavgaya tutuşurlar.

Her biri düşüncelerinde kısmen haklı ve aslında her biri kesin yanlış. Aslında sıkça yanlış anlamda kullanılan bütün resmi görmek budur.

Türk ticari tarihinin gelmiş geçmiş en büyük aktörlerinden olan Vehbi Koç bilgi, tecrübeye verdiği değeri yansıtan güzel bir sözü, “İyi eleman seç, iyi para ver. Çünkü kötü eleman sana pahalıya mal olur.”

Dünyada e-ticaret istatistiklerini doğru okuyabilen insan azdır. An’ı ve zamanı iyi okuyabilen insanlara gereken değeri verin.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER