E-Ticaret

E-İhracat Yapmak

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

09 Nisan 2019 17:42:20
0Yorum
254Okunma

E-İhracat Yapmak için gerekli olan donanım eskisine oranla oldukça az ve teferruatsız. Şahıs, Limited ya da Anonim şirket evraklarınız bulunması ve hızlı kargo firmaları ile mikro ihracat üzerinden çalışmak oldukça kolay. Yüksek işlem hacimli ihracat işlemlerinizde ise gümrük müşavirliği ve antrepo hizmeti almanız en sağlıklısı.

Bireysel İhracat Nasıl Yapılır derseniz aklıma hemen gelen mikro ihracat ve e-ihracat yapmak. Temelde zaten orta ve küçük ölçekli işletmeleri ihracata yöneltmek amaçlı çıkarılan mikro ihracat teşviki özellikle son dönemde oldukça talep görmekte. Mikro İhracat ticari olarak faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli girişimcinin yurtdışına açılmasını teşvik etmek amaçlı 7.500 Euro, 150 Kg kadar ihraç edeceğiniz ürünlerde KDV %0, hem kur farkı avantajı hem de iç pazara oran ile %18 daha karlı bir dış ticaret. Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı üzerinden operatör sıfatıyla yetkili hızlı kargo firmaları (PTT, DHL, UPS, TNT) tarafından yönetilmektedir.

E-İhracat Nedir

E-İhracat Nedir diye yola çıktığımızda aslında yurtdışı ile yürüttüğünüz ya da gerçekleştirmeyi düşündüğünüz ticareti elektronik ortamda faaliyete geçirmek. E-İhracat Yapmak için çoklu dil seçeneği sunan bir e-ihracat yazılımı ve kargo antlaşmaları ile özellikle dayanıklı hediyelik eşya gibi ürün seçimleri ile başarılı olunabilir.

E-İhracat Yapmak örneğin el yapımı bir cüzdan kişiye özel hazırlandığında mesafeli satış sözleşmesi gereği uluslar arası ticari kurallar ve etik gereği iadesi oldukça düşük ve yolda zarar görmesi zor ürünler tercih edilebilir. Ülkemizde ev hanımlarının ev ekonomisine katkıda bulunmak için yaptığı süs eşyaları Avrupa özelinde oldukça fazla rağbet görebilir ama bunların toplu halde gönderimini organize etmek kargo maliyetlerinizi de azaltır. Aslında e-ihracat yapmak için yapmanız gereken ucuza ürün temini ve dijital pazarlama yetkinliği.

E-İhracat Siteleri

E-İhracat Siteleri ülkemizde dünya standartlarında olanları var olmak ile beraber başarılı örnekleri oldukça sınırlı. Bunun ana nedeni dil çevirilerine istenen fiyatlara karşılık alınan hizmet yeterli değil.

E-İhracat Paketleri şu aşama da B2C modeli üzerinden uygulanmakta. Aslında temel neden günümüz şartlarında C2C ve benzeri hizmetlerin küresel anlamda ancak İngilizce gibi genel geçer bir dil ile verilmesidir. Neden ise yönetici paneli olarak bilinen mağaza ve üye girişleri farklı dillerde olması durumunda platformun büyüklüğüne bağlı olarak yönetim imkansızlaşır.

E-İhracat Kargo

E-İhracat Kargo ürün satışı için olmaz ise olmaz, hızlı kargo firmaları ve bankanız ile Sanal Pos antlaşmalarınızı yapın. Kargo anlaşması yaparken göndereceğiniz ürünlerin niteliğinden tutun gönderi zaman aralığı ve gönderi miktarına kadar detayları üzerinden firma ile görüşün. Kırılması güç ürünlere indirim talep edin, dijital pazarlama taktiklerini kullanarak müşteriler ile etkileşimli miktar ve gönderi zamanlaması ayarlayın. Unutmayın ki kargo firmaları bu konuda ne kadar tekel olsalar da dünya ekonomisinin daraldığı bir dönemde bunu pazarlık aracı olarak kullanabilirsiniz.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Yazılım, Bilişim, Bilgi Teknolojisi, Robotik Kodlama ve Yapay Zeka gibi süslü kavramların içerisine sıkışıp kalan sektörün analitik dehaları genelde basit bir konuyu göz ardı ediyor, İletişim. İnsanlığın küresel iletişim açlığına karşılık oluşa gelen bir sektörde yer aldıklarını unutup, sadece yazılım tarafı ile hızlı bir şekilde etki alanı yaratıp insanların buna tabi olmalarını beklemek tamamen saflıktır. İletişim kuramazsanız kendinizi lanse edemezsiniz. Sunamadığınız bir ürüne talep beklemek tamamen saflıktır. Satış ve pazarlama yönetimi genelde nedense bu gruplar tarafından gerçekleri manipüle etmek ile itham edilirler, bunun ana nedeni ise kendilerinde olan ifade eksikliği sebebi ile kabul görmeme kaygılarıdır. Tüm bu nedenler ile teknik olana yakınlaşıp asosyal bir şekilde başarı beklentisi içerisine girerler.

Kalıplarınızı kırmadan asla başarılı olamazsınız her zaman bir şeyler satılır, en basiti sosyal medya üzerindeki profilinizdeki faaliyetinizin tam amacı ne? Ya da sosyal medya faaliyetleri evlilik sonrası neden azalır? Kimse küçük dağları ben yarattım havalarını sevmez ya da yalanlar üzerine kurulu vur kaç satıcısı modeli tipleri ama gerçek satışçı özgüveni farklıdır.

İnsan sosyal bir yaratık ve iletişim kurar, iletişim olmaz ise satış da olmaz. Rahat olun iyi satış kötü değildir, satış yapmak da çok zor değildir.

Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından Ebay.com un kurucusu Pierre Omidyar ın güzel bir sözü, ‘İnsanlık tarihinde ilk defa insanların çok daha fazla sayıda insanla zengin bağlantıları sürdürmelerine olanak tanıyan teknolojiye sahibiz.’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER