E-Ticaret

E-Ticaret Çeşitleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

24 Nisan 2019 18:16:59
0Yorum
240Okunma

E-Ticaret Çeşitleri ülkemizde ve dünya genelinde birçok sınıflandırmaya sokulsa da ana başlıkları aşağıdaki şekildedir.

  • B2C Business to Consumer – (İşletmeciden Tüketiciye) Ürün Satışı.
  • C2C Consumer to Consumer – (Tüketiciden Tüketiciye) İkinci El Ürün Satışı ve Pazaryeri.
  • B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) Bayi ve Satış Ağı Yönetimi.

E-Ticaret Nedir denildiğinde, aklınızdaki ya da faaliyette olan ticari işlerinizi ki, içerisinde perakende ya da hizmet sektörü olabilir, sanal pos ve kargo ödeme antlaşmaları ya da satışlardan alınan komisyonlar üzerine kurulu bir şekilde yapılması olabilir. Sonrasında internet ortamı üzerinden ticari kazanç elde etmek için e-ticaret çeşitleri üzerinden faaliyet yürütmektir e-ticaret nedir sorusunun yanıtı.

Temel E-Ticaret Türleri

Temel E-Ticaret Türleri yukarıda bahsettiğimiz B2C, C2C ve B2B modelleri olsa da satılan sektörel ürünler bazında e-ticaret dağılımı aşağıdaki şekildedir.

%26 Yazılım, Kitap, Müzik, Çiçek

%16 Bilgisayar Donanım, Tüketici Elektroniği, Ofis Malzemeleri

%13 Giyim, Ayakkabı, Takı, Linens / Ev Dekorasyonu

%8 Sağlık, Güzellik, Gıda ve İçecek

%7 Oyuncaklar, Video Oyunları, Spor Malzemeleri

%3 Küçük Ev Aletleri, Mobilya, El Aletleri, Bahçe Ekipmanları

E-Ticaret Tarafları

E-Ticaret Tarafları hukuki olarak tüketici ile işletmeci ya da işletmeci ile işletmeci olabilir. Bu pazarın hangi tarafından bakarsanız e-ticaret çeşitleri arasında daha avantajlısınız burada belirtilmekte.

E-Ticaret Kazanımları ülkemizde Tübisad verilerine göre en durağan ekonomik dönemlerden birinde bile %35 lerde işlem hacmi büyüyen bu pazarda toplamda 799 e-ticaret sitesi var. Bu pazarın %10 u sadece 6 adet e-ticaret sitesinin elinde. 85 Milyonluk bir ülke ve toplamda 25.000 faal e-ticaret sitemiz olduğu düşünülür ise ki orana göre az, kendi içinde ve yüksek kazanç ile gelişen bir pazar. Bu noktada e-ticaret çeşitleri üzerinden kazanım oranlarından pay alabilmek adına akılı bir strateji izlendiği takdirde başarılı olunabilir.

E-Ticaret Gelişimi

E-Ticaret Gelişimi aslında internet ve web gelişmelerini peşi sıra takip edecek şekilde çok hızlı bir şekilde gelişti. Ticaret tarihin ilk zamanlarından beri sosyal bir faaliyettir, ne zaman sosyal ve etkileşimli bir yenilik çıkarsa onu takiben yaşana gelişmelerin başında ticaret gelir. E-Ticaret te ilk ürün Amazon.com da satılan kitaplardı, halen kitap satışları e-ticaret in gelişimi içinde önemli bir pazar payına sahiptir, hatta zamanla e-kitap a evirilmiş ve tablet teknolojisi ile eğilim iyice trend olmuştur.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından Ebay.com un kurucusu Pierre Omidyar ın güzel bir sözü, ‘Sadece yapmaktan zevk aldığım şeyi takip ediyordum. Yani tutkumu takip ediyordum.’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER