E-Ticaret

E-Ticaret Hacmi Türkiye’deki Durum

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

03 Ekim 2019 14:12:38
0Yorum
170Okunma

E-Ticaret Hacmi Türkiye’deki Durum TÜBİSAD’ın (Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği) son açıklanan Türkiye E-Ticaret Pazar Büyüklüğü raporunda sunuldu. E-Ticaret hacmi Türkiye’deki durum olarak sektör bazında 2018 yılında, %42 büyüme ile 60 Milyar Lira hacme dayandı.

Dünyada E-Ticaret Hacmi gelişerek ilerlerken e-ticaret hacmi Türkiye’deki durum incelendiğinde Dolar bazında yüzde 7 büyüme ile dünya ile eşgüdümlü hatta daha ileride seyretmektedir. Dünyadaki e-ticaret büyüme oranlarının genç nüfus ayrıca dijitalleşeme oranlarındaki artıştan etkilenmemesi mümkün değil anacak aynı zamanda perakende satış oranlarının azalması fayda ve maliyet unsurları kaynaklı bir büyüme olduğunu da göstermekte. Bu durum bir örnekle şöyle de açıklanabilir, çevrenizdeki en işlek caddede bir mağazanın önünden günlük geçen insan sayısına bakın ve şöyle düşünün dünyaya açılan pencere olan internetteki e-ticaret mağazanızın önünden günlük kaç kişi geçer.

Maalesef her girişimcinin hırsını kıracak dost görünümlü düşmanlar mevcuttur. Genel olarak söylenen “Yapan yaptı zamanında e-ticaret şu an bitti.” diyenlere şunu söyleyebilirsiniz daha yolun o kadar başındayız ki konu ile ilgili akademik eğitim verenlerin deneyimi en fazla 20 yıllık.

Türkiye E-Ticaret İstatistikleri

Türkiye E-Ticaret İstatistikleri TÜBİSAD’ın (Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği) oldukça zahmet ile ulaştığı verilerden yola çıkarak hazırlanmakta. ETBİS’in (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) tam oturmaması nedeni ile şu aşamada TÜBİSAD verileri esas alınarak yol haritaları belirlenmekte.

Dünya E-Ticaret Hacmi

Dünya E-Ticaret Hacmi uluslararası anlamda Alibaba.com B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) toplu ürün satışı etkisi ile inanılmaz anlamda artmıştır. Çin devletinin inanılmaz büyüklükteki üretim kapasitesini dünya pazarına açmıştır. E-Ticaret hacmi Türkiye’deki durum değerlendirildiğinde üretimi arttırmadığımız sürece dünya pazarında söz sahibi olamayız.

Türkiye E-Ticaret Hacmi ise %40’larda bir büyüme bandında ilerlemekte ve özellikle son dönem döviz kuru farkı kaynaklı e-ihracat alanında girişimciler atakta bulunmakta.

E-Ticaret Planları

E-Ticaret Planları yaparken yolda karşılaşabileceğiniz durumlara karşı hızlı uyum sağlayabilecek esneklikte planlar yapmanız gerekir. Esneklik kelimesini özellikle kullanıyorum ki bir e-ticaret girişimcisi her anlamda kararlı olması gereken bir işletmecidir. Ancak esnek olabilmek kararlılıktan ödün vermek anlamında algılanmamalı. Gerektiğinde şartlara uyum sağlayabilecek pozisyona geçebilecek irade ayrıca bir kararlılık göstergesidir.

Ayrıca unutulmamalıdır ki insanlık tarih boyunca değişken şartlara uyum sağlayarak hayatta kaldı.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Mahatma Gandi, iki yüzyıl boyunca İngilterenin sömürgesi kalmış Hindistan’nın bağımsızlık hareketinin siyasi ve ruhani lideri. Görüşleri Gandizm olarak anılır. Gerçek ve kötülüğe karşı aktif ama şiddet unsuru içermeyen direniş ile ilgili olan Satyagraha felsefesinin öncüsüdür. Bu felsefe Hindistan'ı bağımsızlığına kavuşturmuş ve dünya üzerinde vatandaşlık hakları ve özgürlük savunucusu pasifistlerin ilham kaynağı olmuştur.

9 Eylül 1922’de Mustafa Kemal ATATÜRK liderliğinde tüm dünyayı oyun alanları gören İngiliz imparatorluğunun donattığı ve kışkırttığı Yunan ordusu inanılamayacak bir hızda bozguna uğratılarak İzmir kurtarıldı.  İzmir’in kurtuluşu dünya basınında yer alınca tüm dünyada sömürgeci imparatorluklar tarafından ezilen tüm milletler coşkuya ve umuda kapıldı.

İzmir’in kurtuluşundan hemen sonra Mahatma Gandi unutulmaz telgrafını tüm dünya basını gazetelerine yolladı, “Haydi beni bir daha tutuklayın İngilizler! Ama görüldü ki tutuklama ve öldürmeyle iş bitmiyor! İşte Türkler kendi cenaze merasimi için hazırlanan tabutlarını sahiplerinin başlarına geçirdiler!”

E-Ticaret hacmi Türkiye’deki durum çok önemlidir. Sadece bizim için değil tüm dünyada modern olarak sömürgeleştirilen milletler adına öncü olmamız için. Tarih milletlere sorumluluk yükler, Türk milletine yüklenen sorumluluk öncü olmaktır.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER