E-Ticaret

E-Ticaret Hedef

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

14 Eylül 2019 11:52:43
0Yorum
207Okunma

E-Ticaret Hedef mi yoksa içerisinde ilerlerken aydınlandığınız bir süreç zincirimi. E-Ticaret hedef noktanız olduğunda aslında ürettiğiniz çözümler ile başarıya ulaşmanız mümkün. Hayatta hedefleriniz olmalı ama sadece hedefe ulaştığınızda anlayabileceğiniz şey şudur. Aslında hedef soyut hedefe ulaştığınız süreç içerisinde yaşadıklarınız somuttur.

E-İhracat Hedef olarak alınmasının temel nedeni ihracatta rekor kırmamız ve e-ticaret hedef kapsamında %35’lerde büyüme hızı setretmemiz kaynaklıdır. Türk girişimcisi ve işletmecilerinin e-ihracata yönelmesinin ana nedeni az maliyet ile yüksek kazanç potansiyelini görmeleri kaynaklıdır.

E-Ticaret hedef olarak 2019’da %40 büyümeyi hedeflese de bu hedeflerin son çeyrekte yükselmesi olasıdır. İç ekonomideki durağanlık ayrıca döviz kuru kaynaklı kâr oranı yüksekliği sebebi ile birçok perakende işletmeci ve girişimci bu konuya ağırlık vermekte olduğu için hedeflerin üstüne çıkılacağı öngörülebilir.

E-Depo

E-Depo terimi son dönemde stoksuz e-ticaret konusunda kullanılan bir kelime jargonu. Bu ve benzeri terimler özellikle ön muhasebe ve stok cari yönetimi yapılan programların işletmelerde sıkça kullanımı sonucu ortaya çıkmıştır.

E-Sipariş

E-Sipariş aslında e-ticaret hedef konusu denildiğinde ilk akla gelen terimlerden biri. E-Ticaret hedef konularından biride talep yaratma konusudur ki bu e-ticaretin temeli denebilir. Şu bir gerçek e-ticaret de dijital pazarlama araçları ile talep oluşturamazsanız dünyanın en iyi e-ticaret sitesine sahip olsanız da ticari açıdan başarılı olmanız çok güç.

E-Tedarik Zinciri Yönetimi ise aslında özellikle stoksuz e-ticaretin konularından biridir ki aslında depo yönetimi yapmış ve bilgi teknolojilerine meraklı herkesin sürdürebileceği oldukça kârlı ve risksiz bir iş alanı.

E-Ticaret Satış Hedef Belirleme

E-Ticaret Satış Hedef Belirleme konusu ise başlı başına pazarlama ve satış yönetimi uzmanlığı ister. Kabul edilebilir riskler içerisinde ortanın üstü çıta belirlemek her daim sizi motive eder. Unutmayalım satışta düşük hedefler erken yılgınlığa, yüksek hedefler ise zaten mümkün değil algısına sebep olur. Satış ve pazarlama düşünüldüğünün aksine herkesin yapabileceği bir iş gibi gözükse de yönetimi herkesin yapabileceği bir iş değildir. E-Ticaret hedef belirleme bu nedenle uzman bir şekilde belirlenmeli.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Köyde büyüyen çalışkan bir delikanlı var. Şehre gidip şehirdeki en büyük alışveriş merkezlerinden birine satış elemanı olmak için iş başvurusunda bulunmuş. Bu alışveriş merkezinde ise her şey satılırmış yeme içmeden araba satışına, araba satışından matkabına kadar.

Mülakatta patron bizim çalışkan delikanlıya sormuş, “Daha önce satış elmanı olarak çalıştın mı?”

Delikanlı “Evet köyde pazarlama işi yapıyordum.”

Patron bakmış yakışıklı eli ayağı da düzgün bir şans vermeye karar vermiş. “Tamam demiş yarın gel başla işe.”

Sabah işe gelir ve akşama kadar çalışır. Patron satış elemanlarını akşam toplar. Kaç satış yaptıklarını sorar. Sıra bizim çocuğa gelir, “Bugün kaç satış yaptın?”

Delikanlı “Bir” demiş.

Patron sinirlenmiş. “Nasıl bir herkes 20-30 tane yapmış. Sen nasıl bir yaparsın. Ne kadar ciroluk satış bu?”

Delikanlı “320.000 dolar” demiş.

Patron şaşırmış “Nasıl yani demiş.”

Delikanlı “Adama önce küçük boy bir olta sattım. Sonra bunun çok yeterli olmayacağını orta boy ve büyük olması gerektiğini söyledim onları sattım. Adama balık için nereye açılacaksın dedim. Bizim burada kıyıda dedi. Bende kıyıda iyi balık olmaz, senin bir tekneye ihtiyacın var tekne hakkında bilgi vereyim dedi. Hazır tekne almışken iyi bir şey almasını, eğer ilerde fikir değiştirirse teknede elde çıkarmanın zor olacağını anlatıp, çift motorlu, yelkenli, lüks bir yat sattım. Sonrada arabasını sordum ve bu araba ile o devasa yat çekilmez sana 4*4 bir Jeep verelim dedim onu da sattım.”

Patron sevinçten çıldırmış “Sen ne diyorsun evladım. Sen bunları tek olta almaya gelen adama mı sattın yani?”

Delikanlı “Yo, aslında olay çok farklı karısı için ped almaya gelmiş onlara bakıyordu. Hayırdır dedim. Hafta sonunun mahvolduğunu söyledi. Konuştuk sana bir tavsiyede bulunayım balığa çık dedim.”

E-Ticaret hedef konusunda çok şey yazabilirim ancak şu bir gerçek satış iletişimdir. İletişim yeteneğiniz yoksa ya da talep yaratma terimini anlamıyorsanız hayatta farklı hedefler çizin kendinize.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER