E-Ticaret

E-Ticaret Kargo Çözümleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

22 Nisan 2019 18:24:38
0Yorum
271Okunma

E-Ticaret Kargo Çözümleri ni kendi işleyişi içerisinde ilerleyen süreçlerde hem kargo firmalarının hem de e-ticaret firmalarının kendilerini geliştirmeleri ile keşfetmişlerdir.

Kargo Nedir derseniz aslında posta yolu ile uzaklara mektup ve evrak yollanmaya başlandığı dönemde ortaya çıkmaya başlamış olsa da, sonradan şehirleşmenin etkilerinden kaynaklanan gereksinimler ile beraber ortaya çıkan çözüm. Ayrıca e-ticaret kargo çözümleri ise kaçınılmaz olarak e-ticaret in etkilerinden kaynaklı gereksinimle ortaya çıkar.

E-Ticaret Kargo

E-Ticaret Kargo nun da gelişmesinin en büyük etkenlerinden. Tübisad verilerine göre en durağan ekonomik dönemlerden birinde bile %35 ler de işlem hacmi büyüyen e-ticaret pazarının en etkileşimli sektörü olan kargo sektörünün de kendini geliştirmemesi gibi bir seçenek beklenemez.

Anlaşmalı Kargo

Anlaşmalı Kargo konusu aslında artık kargo firmaları tarafından gönderi sıklığı, uzaklık ve gönderinin içeriği, kilosu, kapladığı alan gibi değerler ile fiyat listeleri hazırlanarak e-ticaret kargo çözümleri üretilmiştir.

Anlaşmalı Kargo Fiyatları için pazarlık yaparken unutmayın e-ticaret pazarı yıllık anlamda %40 a yakın büyümekte ve kazancının %35 ni e-ticaret den sağlayan kargo firmaları veriler üzerinden hareket eder ise, ücretlerinde rekabet kaynaklı indirime gitmesi gerekliliği bilmelidir ki e-ticaret kargo çözümleri üretebilsin.

Kargo Entegrasyonu

Kargo Entegrasyonu olarak adlandırılan konu aslında tamamen kargo firması tarafından yönetildiğinde daha sağlıklı sonuç vermektedir. Süreci yürüten kargo firması olmasına rağmen maalesef anlık uyum üzerinden e-ticaret kargo çözümleri olarak entegrasyon sağlanırsa tüketici kargo firmasını değil e-ticaret işletmecisini sorumlu tutmakta.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Fred Smith, Amerika nın Mississippi eyaletinde dünyaya geldi, çocukluğunda uçaklar en büyük ilgi alanıydı ve 15 yaşındayken uçmayı öğrendi. Bundan birkaç yıl sonra da Yale Üniversitesindeyken, ekonomi dersi ödevi için yazdığı makale, ilginç bir fikri konu ediniyordu. Fred, makalesinde, Amerika da bir gün içinde teslimat yapan kargo şirketi modelini yazmıştı. 1950li yıllar için ütopik olarak adlandırılacak bir fikirdi ve bu yüzden, profesörü, ödevine 100 üzerinden 50 verdi.

Fred, 1970 yılında, kullanılmış uçak satan bir şirket satın aldı ve bir yıl sonra 91 milyon dolar finansman toplayarak, üniversite yıllarında ödev olarak yazdığı şirket modelini kurdu ve ismini de Federal Express FEDEX koydu.

Hayatında aldığı en büyük risklerden biriydi çünkü o yıllarda Amerika da hava ve karayolu stratejisi ve lojistik ihtiyacı olan hiçbir kargo şirketi örneği yoktu. Fred Smith FEDEX şirketini büyük bir vaat üzerine kurmuştu, ‘Amerika nın her köşesine bir gecede teslimat.’

FEDEX şirketini hayatta tutmak pahalı bir işti uçak, uçak benzini, tır, onlarca şube ve yüzlerce çalışan ayrıca, yatırımcıların hayır cevabı ve bir sonraki maaşları nasıl öderim kaygısı aklında finansal açıdan çökmek üzereyken, özel uçağıyla Şikago dan Memphis e giderken, pilotuna, uçağı Las Vegas a çevirmesini istedi. Hayatındaki ikinci büyük riski almak üzereydi. Las Vegas a iner inmez, bir kumarhaneye girdi, cebindeki tüm parayla yirmi bir oynadı ve o gece kazandığı 27 bin dolar sayesinde şirketin devamını sağlayacak, çalışanlarının maaşlarını ödeyebilecekti.

Günümüzde FEDEX dünyanın en büyük hava nakliye şirketi ve her gün, 650 uçağıyla, 375 noktaya, 4 milyon paket taşıyor. FEDEX in yıllık kazancı 40 milyar dolar ve bütün bunlar, bir kişinin kendi fikrine olan inancı ve bu hayali gerçekleştirmeye çalışırken aldığı riskler sayesinde.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER