E-Ticaret

E-Ticaret Nasıl Yapılır

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

09 Ocak 2019 16:22:43
0Yorum
479Okunma

E-Ticaret Nasıl Yapılır dediğimizde başta var olan ticari işletmesini e-ticaret e taşıyacaklar yada girişimci olarak e-ticarete atılanlar için durum aynı Türk Ticaret Hukuku kapsamında hareket edilecektir yani normal şahıs, limited yada anonim şirketler gibi vergi mükelleflerinin tabi olduğu hukuki sorumluluk ve haklara sahiptir. Elektronik fatura ve ödeme sistemleri ile ilgili e-ticaret hizmeti alacağınız yazılım firması yardımcı olmakta.

E-Ticaret nasıl yapılır, ürün hazır, pazar önünüzde bundan sonraki aşama tanıtım(Seo), pazara çıkış (Marketing) ve satış ve takip (Tracking  and Sales).

E-Ticaret nasıl yapılır dediğimizde yukarıda ki süreçler her biri ayrı önem arz etse de eticaret de öne çıkan Seo (Search Engine Optimization) ki en basit açıklaması ile arama motorunda sattığınız ürün yada hizmetle ilgili yapılan aramalarda öncelik düzeyinizi belirleyen arama motoru algoritması. Bu sizi tüm eticaret ağı içerisinde fark yaratmanızı sağlayacak en önemli unsur. E-ticaret hizmeti aldığınız yazılım firması altyapısı kuvvetli ve profesyonel bir hizmet veriyor ise başarısız olmanız tamamen size bağlı. Ürünün pazara çıkışında en önemli unsurlar alan adı, e-ticaret sitesi görselinizin güzelliği ve kullanım kolaylığı gelir. Sonrasında satış ve takip ki burada tüketicinin hızlı cevaplanması tüm süreçlerin kargo dahil düzgün takibi ve bu yine hizmet alınan e-ticaret yazılım şirketinin uzman ellerinde.

E-Ticaret Nasıl Yapılır

E-Ticaret nasıl yapılır, özellikle orta yada küçük ölçekli işletmeler sattığınız ürün veya hizmetinizin detaylarına inin. Her şeyi bir arada yapmaya çalışırsanız hiçbir şey yapamaz hale gelirsiniz. Kendi markanız ulusal veya global anlamda tanınmamış ise sattığınız markalar ne kadar değerli olursa olsun az çeşitlilikte ve aynı sektör ürünleri olmalı, az sayıda ürün üzerine odaklanıldığında daha başarılı olunduğu bir gerçek.

E-Ticaret ve E-İhracat Nasıl Yapılır

E-İhracat E-ticaret’ in küresel hali ki en çok hitap ettiği kitle orta ve küçük ölçekli işletmeci. Örnek vermek gerekirse usb masa vantilatörlerini Türkiye ye ilk getiren arkadaş çok başarılı olamadı ama aynı ürünü internet üzerinden satan kişi oldukça başarılı oldu. Aslında sadece komisyoncu gibi hareket etti ama çok daha profesyonel ve hızlı. Tüketiciden siparişi aldı, üreticiden ürün talep etti, kargo aşamaları ve tüm süreci e-ticaret sitesinde iyi yönetti sonucunda başarılı oldu.

E-Ticaret nasıl yapılır aslında çok da zor bir süreç değil. Normal bilindik bir ticari işletmede alabileceğiniz risk %60 larda ise bu oran e- ticaret’ te %15 denebilir. Öncelikle var olan perakende satış aşamalarına oran ile çok daha az maliyetli. Ürünü, hedef pazarı ve finansmanı sağlayın sonrasında iyi bir e-ticaret yazılım firmasının desteği ile sadece 2019 senesi için %35 büyüme hedefindeki sektörden payınızı alın.

E-ticaret yazılım paketlerini incele sende e ticaret yapmaya başla

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER