E-Ticaret

E-Ticaret Örnekleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

12 Mart 2019 14:20:40
0Yorum
310Okunma

E-Ticaret Örnekleri diye detaylı düşünelim. Öncelikle iyi bir bilgisayar kullanıcısı olmak ve temel kodlama ile ilgili yüzeyselde olsa bilgi sahibi olmak oldukça avantajınıza olsa da, yönetici paneline ne sıklık ile yoğunlaşıp kullanırsanız o derece iyi e-ticaret örnekleri ortaya koyarsınız.

E-Ticaret Siteleri Türkiye özelinde yazılımsal olarak dünya standartlarında hazır e-ticaret siteleridir. Genel anlamda küresel bazda kullanıcı deneyimlerinden yola çıkarak belirlenen trendler tarafından yönlendirilen ve buna uyumlu hazırlanan e-ticaret siteleri rağbet gördüğü için ülkemiz yazılım firmaları da bu yönde çalışmalarda başarı sağlamaktadır. Yazılımsal yada tasarımsal anlamda global şirketlerimiz az sayıda olsa da yapılan iş küresel standartlarda yapılmaktadır.

Popüler E-Ticaret Siteleri

Popüler E-Ticaret Siteleri ni aşağıda genel özelliklerinin çok kısa bir özeti ile sıraladım. Bu başarılı e-ticaret örnekleri nden hareket ile kendinize özgü bir farklılık yaratmanız durumunda başarılı olup bu pazardan sizde pay alabilirsiniz.

  • MİGROS SANAL MARKET (1997) Marka değeri yüksek, finansal açıdan oldukça kuvvetli ve pazardaki ürün nakliye sorununu ortadan kaldırmaya yönelik çözüm üreten e-ticaret sitesi.
  • HEPSİBURADA (1998) İlk e-pazaryeri uygulamalarından biri inişleri ve çıkışları ile örnek başarı hikayesi.
  • SAHİBİNDEN (1998) Emlak ve vasıta satışı sektöründe ki e-ticaret in boşluğunu en iyi kapatan başarılı yönetim.
  • GİTTİGİDİYOR (2001) E-Pazaryeri mantığının oturması ve rekabet ihtiyacına karşılık pazarlama stratejisi başarısı.
  • YEMEKSEPETİ (2001) Yemek sektöründeki boşluğu neredeyse yurtdışındaki örneklerin birebir kopyası olarak dolduran başarılı finansman, yazılım ve yönetim.
  • ETSTUR (2003) Var olan turizm sektörünün hitap ettiği kitlenin alışveriş alışkanlıklarına hızlı ve profesyonel uyum sağlayan başarılı e-ticaret sitesi.
  • TRENDYOL (2010) Özellikle kadınların başarılı marka alışveriş deneyimleri ve iade süreçlerini iyi yönetmesi ile kendini geliştiren başarılı e-ticaret sitesi.
  • N11 (2013) Zamanlama ne olur ise olsun, iyi yatırım, reklam kampanyaları ve güven unsuru ile mücadeleye hazır bir ekip olunca, sonuç başarı.

Türkiyenin En Büyük E-Ticaret Şirketleri 2017

Türkiyenin En Büyük E-Ticaret Şirketleri 2017 de genelinde yukarıda bahsettiğimiz grup. Tübisad verilerinden yola çıkarsak en durağan ekonomik zamanlardan birinde bile %35 lerde işlem hacmi büyüyen bu pazarın toplamda %90 lık bir bölümü 799 e-ticaret sitesinin elinde. 85 Milyonluk bir ülkeye oranla oldukça az olsa da toplamda 25.000 faal e-ticaret sitemiz olduğu biliniyor. Buradaki verilerden hareketle piramit şeklinde düşünecek olursak orta katmanın büyüklüğü nedeni ile bu pazara girildiğinde sizin ortaya koyacağınız farklarla rakamsal kazanım sağlama oranınız oldukça yüksek.

E-Ticaret Siteleri Ciroları 2017 de olsun ve takibindeki 2018 de olsun beklentilerin üzerinde %30-35 bandında yükselmeler gösterildi, sektör öncüleri 2019 tahminlerini %40 işlem hacminin büyümesi olarak görmekte.

Türkiyenin En Büyük E-Ticaret Şirketleri 2018

Türkiyenin En Büyük E-Ticaret Şirketleri 2018 de geçen senelere oran ile çok farklılık göstermemekte. Büyük olmak adına yola çıkıp reklam çalışmalarına inanılmaz paralar verip başarı beklemek en basit deyim ile saflık olur. İstanbul un gereksiz trendlerin den büyük firmalar bünyesinde tesadüfen satış, pazarlama yönetimi yapmış, pozitif ve negatif tetiklemeleri yapabildiği için kendini lider sanan, sosyoloji yada psikoloji gibi bilim dallarından bi haber, alâmetifarikası kendinden meçhul yaşam koçları, mentorlar ve benzeri isimler ile kendilerini adlandıran insanların elinde e-ticaret sektöründe beklenmeyen iflaslar yaşandı. Finansmanını, para temizlemek adına aldığı firmalar ile karıştıran bu mentorlar, e-ticaret in girişimcilerini yanlış yönlendirerek gereksiz masraflara sokması sebebi ile son dönemde bazı kapanan e-ticaret örnekleri görmekteyiz. Finansal açıdan sizleri gözünüzü karartmaya zorlayan kişilere itibar etmeyin, doğru risk almazsan kazanç yoktur ama şartların değerlendirilmesi sonrası alınacak kabul edilebilir risk ler ancak başarı sağlar. Gözünüzü karartırsanız önünüzü göremezsiniz.

Ama bu durum sizleri korkutmasın, krizleri fırsata çevirmek hiç de zor değil, yazılım desteği için sizler ile interaktif çalışan e-ticaret örnekleri nden faydalanın. Bir yazılım firması büyük müşterilerinden örnekler vererek sizi ikincil bir iş olarak gördüğünü ima ediyorsa o firma ile lütfen çalışmayın. Yapılabilirlik noktasında yazılımsal sınırları içinde size çözüm üreten yada alternatif gösteren firmalar ile çalışmak e-ticaret te sizi ileriye götürür. Şunu unutmayalım herhangi bir e-ticaret yazılımı aldığınızda materyal değil hizmet alırsınız.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Bir dönem birlikte çalışmaktan onur duyduğum Türkiye nin yetiştirdiği en başarılı iş kadınlarından Serra Akçaoğlu basından aldığım bir söyleşisinde şöyle iletiyor,‘’Ben hayatta her şeyin dengeli olmasına çok önem veren bir insanım, insan bir bütün, özel hayatla işi ayırt edemiyorsunuz. Özel hayatımda nasılsam iş hayatında da öyleyim. Kesinlikle aileye vakit harcanmasından yanayım.’’

Ataol Behramoğlu diyor ki,“Anne gezindiğin bağ, baba yaslandığın dağdır. Ömrümün en güzel çağı annen ve babanla olandır.”

Bazen yanınızdakilerin değerini uzaklaşmadan anlayamazsınız. Yaşam koçlarınız çok uzakta olmayabilir.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER