E-Ticaret

E-Ticaret Paketleri Karşılaştırma

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

26 Şubat 2019 17:13:08
0Yorum
200Okunma

E-Ticaret Paketleri Karşılaştırma sı yapıldığında paketin içeriği çok önemli. Paketin kapsamı sizin iş gurubunuza uyuyor mu yada alacağınız e-ticaret paketleri karşılaştırma imkanı bulduğunuzda aralarındaki temel farklar nelerdir.

E-Ticaret Paketleri Nedir genel kanı satılan bir ürünün materyal olarak yani fizik en bir cismi olmalı mantığından yola çıkarak temel program yazılımcılarının ortaya çıkardığı bir kelime olsa da, aslında bir kullanıcı ara yüzü açılımı sağlayan şifrelenmiş bir yazılım. E-ticaret paketleri karşılaştırma sında ise iş kolu, hitap ettiği pazar ve sektör ihtiyaçlarına göre dizayn edilmiş bir hazır yazılım bütünü.

En İyi E-Ticaret Paketleri

Temel e-ticaret paketleri aşağıdaki şekilde sıralanabilir.

  • B2C Business to Consumer – İşletmeciden Tüketiciye (Ürün Satışı)
  • C2C Consumer to Consumer – Tüketiciden Tüketiciye (Pazaryeri)
  • B2B Business to Business – İşletmeciden İşletmeciye (Bayi Yönetimi)
  • E-İhracat (Çoklu Dil ve Para Birimi İle Ülke Bazında E-Ticaret Sayfası)

E-Ticaret Paketleri Karşılaştırma lı kontrol edildiğinde aslında kullanım amacına uygun bir paket seçiminin ne derece önemli olduğunu fark edebiliyorsunuz. Temelde paketler hitap ettikleri kitlenin kullanım alışkanlıklarından yola çıkan genel kabul görmüş görseller üzerinden tasarlanmışlardır.

E-Ticaret Modülü

E-ticaret modülü ise aslında sizin yazılımın içerisinde kullanmış olduğunuz yönetici paneli bölümlerine verilen isimdir. Bunları örneklendirmek gerekir ise en basit şekli ile örneğin bir sitede incelediğiniz ürünlere benzer yada bağlantılı denerek size ekranda ayrıca bir seçenek belirten bölüm aslında bir modüldür. Hazır e-ticaret yazılımlarında modüler kullanım sınırlı olabilmekte dir. Bunun temel nedeni tekrar tekrar bir yazılım güncellemesinden kaçınmak, iş gücünü ve dolaylı olarak kullanıcıya yansıyacak maliyeti azaltmaktır.

Özgün bir yazılım uzun bir zaman ve işgücü alan bir işlemdir ve bu tip yazılımların maliyetleri oldukça yüksek olabilir. Aslında e-ticaret paketleri karşılaştırma mızın bir nedeni de budur, hazır modül hazır paketler ve sınırlı maliyet.

C2c Site Fiyatları

C2c Site Fiyatları e-ticaret piyasasında farklılıklar gösteren rakamlara sahip olmasına karşın B2b ile beraber arka planda yazılım firmaları için en zorlayıcı yazılımlardan dır.

C2c de bir Pazar yöneticisi gibi hareket edildiğinde, kazanımlar komisyon üzerinden gerçekleşse de oldukça yüksek olabilmektedir. Burada en önemli unsur pazaryeri mağazalarınıza belirlediğiniz genel ticari kurallarda ve müşteri memnuniyetinde kararlı olma gerekliliğinizdir. Burada göstereceğiniz esneklik genel anlamda yönettiğiniz mağazalarda otorite boşluğuna neden olabilir. Komisyon oranlarından tutun mağazalara özel promosyonlara kadar birçok pazarlama adına yapabileceğiniz yaratıcılıklar sizin inisiyatifinize kalmıştır.

Hazır e-ticaret paketleri sınırlı gözükebilir ama içerisindeki hareket alanı akıllıca kullanıldığında müşteriye dokunma imkanı yakalarsınız.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Türk ticari tarihinin gelmiş geçmiş en büyük aktörlerinden olan Sakıp Sabancı nın güzel bir sözü, ‘’Allah herkese bölüşmeyi nasip etmez, bölüşmek ve paylaşmak kutsal ve keyifli bir iştir. Bölüşmesini bilin, paylaşmasını becerin.’’

Doğruluğunu kendi gözlerim ile teyit ettim. Bir dönem Sabancı grup şirketlerinden birisinde çalıştığımda, inceleme görevim gereği Adana, Gaziantep, Mersin, Hatay bölgelerini sıkça dolaştım, yöre insanı hangi sınıftan olursa olsun grup şirketi yöneticisi olduğumu öğrenince oldukça yakın davrandı, şikayetçi oldukları konuları bile bir nebze rafa kaldırdılar. Çünkü, kendilerinin deyimi ile ‘’Buralarda illa herkesin ailesinden hiç değilse birisinin cebine Ağa’nın parası girmiştir.’’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER