E-Ticaret

E-Ticaret Pazarlama

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

20 Eylül 2019 14:39:00
0Yorum
265Okunma

E-Ticaret Pazarlama konusunda en iyi kaynak alacağınız nokta Google dijital pazarlamadır. Arama motoru olarak %92 kullanımla pazarın tek lideri olan Google veri tabanından yapacağınız doğru okuma ile oldukça kolay e-ticaret pazarlama stratejisi belirleyebilirsiniz.

Akademi E-Ticaret ve Satış son dönem her konuda akademik bir eğitim alınması gerekliliği algısından hareket ile yapılan çalışmalardır. Fakülte mezunlarına altı ya da sekiz haftalık eğitimler ile verilen e-ticaret pazarlama sertifikaları mevcuttur. İşin üzücü tarafı ülkemizde artık Üniversite mezunu olma kavramının içi boşalmıştır. Maalesef her ilde bir üniversite açmanın sadece beton yapıların rantı için ya da kadrolaşma için yapılması kaynaklı eğitim sistemimiz hiç almadığı kadar yara almıştır. Dünyaca saygın ve denklikleri yurtdışında da kabul gören sayılı üniversitelerimiz dahi bundan etkilenerek dünya sıralamalarında düşüş görülmüştür.

Bahsettiğim bu şartlar altında e-ticaret pazarlama adına sertifika almak istiyorsanız hoş alın, ancak işin içerisine girdikten sonra konunun problemlerine üreteceğiniz çözümlerle bir noktaya varabilirsiniz. Şunu reddedemem temel bir bilgi birikimi illa gerekli ancak e-ticaret pazarlama konusunda esas almanız gereken ekol satış pazarlama stratejileri ekolüdür. Bilgisayar mühendisliği ya da teknoloji altyapıları değildir. Satış herkese yaptırılabilir. Satış ve Pazarlama stratejileri ise uzmanlara yaptırılabilir.

En üzücü olan kısmı ise iletişim dehası olmadığı açık olan yazılımcıların bu işin pazarlama ve satış ayağını yürütenleri kompleksleri kaynaklı hor görmeye çalışmalarıdır. Satışı yapanlara saygı duymazsanız yazdığınız ya da kopyalayıp yapıştırdığınız kodu kim bilecek.

E-Ticaret Nasıl Geliştirilir

E-Ticaret Nasıl Geliştirilir noktasında en önemli süreç müşteri geribildirimlerine karşılık oluşturacağınız çözümlere dayanır. E-Ticaret pazarlama stratejisi belirlerken en önemli unsurlardan biri de aslında kelime anlamının içerisinde gizli. Pazar araştırması ve analizi yapmanız gerekliliğidir.

E-Ticaret Pazarlama Nedir

E-Ticaret Pazarlama Nedir konusunda son dönem çalışmalar da aslıda oldukça açıklayıcı bir şekilde şöyle tanımlanabilir. Elektronik ortamda yürüteceğiniz satış faaliyeti öncesi ve içerisinde pazarlamanın araştırma, analiz ayrıca strateji belirleme yöntemlerinin profesyonelce uygulanması durumudur.

E-Ticaret Pazarlama Planı hazırlarken Pazar araştırması ve analizi sonrasında pazarın ihtiyaçlarını öngörebilecek kapasiteniz yani aslında şartları analiz edip ona göre hareket edebilme kararlılığınız olmalıdır. Senelik %40’larda büyüyen bir pazardan pay alabilmek ciddi bir e-ticaret pazarlama öngörüsü ister.

E-Ticaret Yorumları

E-Ticaret Yorumları sizleri müşteri gözünde yükselten bir alandır. Günümüzde e-ticaret kullanıcısı alışveriş yaparken müşteri yorumlarına çok önem veriyor. Bu neden ile sattım bitti mantığı ile sürdüreceğiniz bir alan değil e-ticaret pazarlama. Hizmet veriyorsunuz ve bu hizmetin devamlılığını sağlamak adına müşteri memnuniyetini en üst sevide tutmak gerekliliğinin bilincinde olunmalı. Bazen sadece bir e-mail bile müşterinin size olan algısını değiştirebilir.

İletişimin en önemli unsurlarından biridir nezaket. Öyle ki bazen mahkeme süreci ile kaybedeceğiniz bir 50.000 TL lik problemi kompleks yapmadan sadece tatlı dilli bir mail ile çözebilirsiniz. Ancak çoğu zaman küçük firmaların e-ticaret alanında büyüyememelerinin nedeni aşağılık kompleksleri kaynaklı sorunları iş olarak değil kişisel algılayarak karşılamaları. Bilişim sektöründe bu tip profillerle sıkça karşılaşılmasının asıl nedeni de maalesef satış pazarlama kökenli olmamaları kaynaklıdır. E-Ticaret pazarlama noktasında size getirilen eleştirileri doğru karşılarsanız büyüyebilirsiniz.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Üstün Dökmen, Deneme Liseli olmamdan ötürü geçmişte eserlerine biraz mesafeli yaklaştığım Cumhuriyet liseli düşünürümüzdür. Daha sonra Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü'nü bitirdi. 1986 yılında doktorasını Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında bitirdi. 1988'de doçentlik, 1995'te profesörlük derecesini aldı.

Üstün Dökmen, fikirleri ve anlatımı ile ufuk açan Türk akademisyen, psikolog, yazar ve televizyon programcısı. Hâlen Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde profesördür.

Üstün Dökmen’in Küçük Şeyler kitap serisinden unutulmaz yaklaşımlarından biri, “Ufkunuzun neresi olacağını başkalarının kalemine bırakmayın. Siz çizin. Ancak elinizde kurşun kalem de bulunsun. Gerektiğinde silip daha ilerisini çizebilmek için. Ve yelkenleriniz için rüzgâr beklemeyin, bulutu ve rüzgârı da siz çizin.”

E-Ticaret pazarlama geleceğin sektörü olması kaynaklı yolunuzu bu yönde çizebilirsiniz.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER