E-Ticaret

E-Ticaret Pazarlama ve Satış

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

02 Temmuz 2019 13:05:28
0Yorum
164Okunma

E-Ticaret Pazarlama ve Satış günümüzde alanında en hızlı gelişen ve doğal olarak bu konuda yatırım alarak hızla gelişen bir sektör. Tüm sektörlerin temel unsuru olan nokta e-ticaret pazarlama ve satış alanında da hayati önem taşımaktadır.

E-Ticaret Pazarlama Nedir sorusunun en akılcı yanıtı elinizdeki ürün ya da hizmetin hitap ettiği pazarın ihtiyaçları analiz edilerek sunulması ve takip eden süreçte talep oluşması sağlanmasıdır. E-Ticaret pazarlama ve satış pazarında perakende pazarına benzer şekilde ürünün muhteviyatı oldukça önem taşımakta. Örneğin, kargoda zarar görmesi zor, az yer kaplayan ve kişiye özel ürünlerin girişimci tarafından öncelikli tercihi oldukça mümkün. Kişiye özel tasarlanabilir ürünler sipariş ve ödeme sonrası bizimde dahil olduğumuz uluslararası e-ticaret hukukuna göre iadesi mümkün olmayan ticari ürünler kapsamındadır. Bu durum örneğinde olduğu gibi e-ticaret pazarlama ve satış ayağındaki hassasiyetler aynı şekilde satış yapılacak pazar ile de direkt alakalı. Örneğin, Ortadoğu pazarında kapıda ödeme tercih sebebi iken Asya pazarında ödemeler havale yolu ile gerçekleştirilmektedir.

Pazarlama ve Satış Arasındaki Farklar

Pazarlama ve Satış Arasındaki Farklar ise çoğu zaman standart insanlar tarafından bilinmez ve algılanamaz. Özellikle az sayıda gerçekten kurumsal çok uluslu şirketlerin bünyesinde hissedilen bu ayrım normalde temelde vardır. Pazarlama ürün, ihtiyaçlar ve sunu şekli ile ilgilenirken satış bu çalışmanın sonlandırıldığı noktadır. İki birim birbirinden bağımsız ama etkileşimli hareket etmelidir. Özellikle e-ticaret pazarlama ve satış da müşteri ile birebir diyalogda olan ağdan gelen geri bildirimler pazarlama tarafından dikkatlice analiz edilip hızlı bir şekilde aksiyon alınmaz ise karşılaşılan sonuç satış ayağına yıkıcı zararlar verir.

E-Ticaret Nasıl Geliştirilir

E-Ticaret Nasıl Geliştirilir konusunda en profesyonel yardım uluslararası standartları belirleyici konumda olan Google gibi arama motorlarıdır.

Google analiz Web üzerinden sizin e-ticaret sitenizdeki iş akış trafiğini herkesin anlayabileceği şartlarda raporlayan bir hizmet sunar. Bu çeşit bir raporlamayı iyi analiz edip doğru aksiyonları almanız durumunda başarılı sonuçlar alınabilmekte. Ama her zaman söylediğim gibi önde ve öncü olmak adına ayrıca bir fark yaratılması gerekebilir. Bu fark yaratma çabalarının olumlu ya da olumsuz okumasını yine Google analiz üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Bu noktada akılcı ve çözüm üreten müdahaleler oldukça önem taşır.

E-Ticaret Satış Arttırma konusunda en sağlıklı ve masrafsız yöntem SEO (Search Engine Optimization) yani standartları belirleyen Arama Motoru Optimizasyonu üzerine kurgulanabilir. Faaliyet gösterdiğiniz ticari alanda yapılan Web aramalarında ilk sıralarda yer alabilmek adına birçok ücretsiz yöntem uygulayabilir ve başarılı olabilirsiniz. Örneğin email üzerinden tanıtım linkleri ile pazarlama ya da faaliyet alanınızdaki önemli anahtar kelimeler üzerine kurgulanmış özgün makaleler ve benzeri birçok çalışma yapılabilir.

Ayrıca e-ticaret pazarlama ve satış adına yapılan özel indirim günleri ya da müşteri gurubuna özel indirimler gibi çalışmalar yapılabilir. Arka planda bu ve benzeri konular hediye çeki, üç ürün alana dördüncü bedava benzeri birçok çalışma ile çeşitlendirilebilir. Satış arttırma konusunda müşterilerin alışveriş konusunda davranış alışkanlıklarını ve taleplerini dikkate almadan yapılan her çalışma başarısızlık ile sonuçlanabilir. Ama karşınızdakileri elinizdeki değere inandırarak ortak ederseniz o zaman yeniliğinizin kitlelerce kabulü mümkündür.

E-Ticaret Satış Teknikleri

E-Ticaret Satış Teknikleri içerisinde en önemlisi ayna modelidir. Müşteri pazarlama ayaklarından sonra size ulaşma çabası aşamasında davranışları tarafınızdan kopyalanıp istediği iletişim şekli ile cevap vermek en önemli unsur.

Beyaz yakalı dediğimiz e-ticaret tüketicisi profili olabildiğince az insan ile görüşerek alışverişini tamamlamayı arzu eder. Zaten bu yönlendirilmeden uzak hareket etme isteğidir e-ticaret i temelde başarılı kılan. Bu neden ile e-ticaret satışında olabildiğince az yönlendirici olarak hareket etmek en akıllıcasıdır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Servet-i Fünun edebiyatının önde gelen temsilcilerinden Türk şair ve yazar Cenap Şahabettin güzel bir sözü, ‘İyi giyin ama dikkat et ki, kostümün senden üstün olmasın.’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER