E-Ticaret

E-ticaret siteleri için ürün fotoğrafları nasıl olmalı

03.2.2017
0Yorum
2357Okunma

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde ürünü yakından inceleme fırsatı olmadığı için alıcılar ürün fotoğraflarını baz alarak seçim yaparlar. Eticaret sitelerinde ürün görselleri bu sebepten dolayı çok önemlidir. E-ticaret siteleri için ürün fotoğrafları nasıl olmalı? Yazımızda bu detayları aktaracağız.

E-Ticaret sitesi üzerinden ürün satışında en önemli nokta ürün görselleridir. Alıcılar özellikle önce almadıkları ürünü satın alacakları zaman ürün görsellerinden büyük ölçüde etkilenirler. E-ticaret siteleri bu yüzden ürün fotoğraflarına mümkün olduğunca dikkat etmelidir. Peki, e-ticaret sitelerinde ürün fotoğrafları nasıl olmalıdır?

Ürün görselleri eklenirken fotoğrafların yüksek çözünürlükte ve kaliteli olması gerekir. Düşük kalitedeki fotoğraflar, ürün başarılı olsa bile müşteri gözündeki kalitesini düşürecektir ve negatif etki yaratacaktır. Bu sebeple ürün görsellerin kaliteli olmalıdır. Fotoğrafçıyla anlaşarak ürünlerini stüdyo ortamında fotoğraflayabilirsin veya bu işlemi sende yapabilirsin. Bu profesyonel görünüm sergileyecektir ve müşterilerinin sana güvenmesini sağlayacaktır.

Dikkat etmen gereken diğer nokta ise ürünlerini olduğundan farklı, iyi ya da kötü fark etmez, farklı biçimde göstermemelisin. Photoshop vb. programlarla birlikte fazla oynama yapmanı tavsiye etmeyiz. Çünkü gidecek ürünün görseldekinden güzel ya da kötü olması müşterini hayal kırıklığına uğratacaktır. Sonuçta sipariş veren kişi görseldeki ürünü beğenip sipariş vermiştir. Beklentileri görsel doğrultusunda olacaktır.

Başka konu ise ürünlerini modeller üzerinde fotoğraflaman iyi izlenim oluşturacaktır. Örneğin giyim sektöründeysen, askı ya da cansız mankenler yerine gerçek kişilerle çalışarak iyi sonuç elde edebilirsin. Çoğu ünlü giyim markasının alışveriş sitelerini incelersen bu şekilde görseller bulunduğunu görebilirsin. Ürünlerin gerçek kişilerin üzerindeyken hoş görünüm sergileyecektir. Takı ve ayakkabı sektörü içinde geçerli maddedir. Örneğin kolye zeminin üzerindeyken değil de gerçek kişinin üzerinde iyi görünecektir. Verdiği görüntünün dışında kişiler bu tarz ürünleri alırken insanların üzerinde nasıl durduğunu merak edecektir.

Ürünlerin birkaç farklı açıdan fotoğrafını e-ticaret sitene yüklemeni öneririz. Tek açıdan çekilen fotoğraflar kişilerin kafasında soru işareti bırakacaktır. Ama farklı açılardan ürünün görüntüsünü gördükten sonra böyle sorun kalmayacaktır. Bu durumlara dikkat ederek hem satışlarını arttırabilirsiniz hem de iade durumlarını en aza indirebilirsin.

 

Eticaret sitesi görsel boyutu nasıl olmalı?

E-Ticaret sitelerine ürün görselleri eklerken görsel boyutlara dikkat etmelisin. Tek standart boyut belirlemen gerekmektedir. Örneğin belirli ürün fotoğraflarını kare, diğer ürün görsellerini dikdörtgen eklememelisin. Hepsini tek formatta eklemelisin.

Diğer konuysa, resim boyutu çok yüksek boyuttaki resimler sisteme ve kullanıcıya zorluklar yaşatacaktır. Her görsel için en ideal boyut ise 70kb olarak tavsiye edilebilir. Resimlerini eticaret sitene yüklemeden önce sıkıştırma programları ile sıkıştırarak yüklemen küçük boyutlarda resim boyutları elde etmeni sağlayacaktır.

Görsel dosya uzantılarından hangisini kullanmamız gerektiği hakkındaysa JPG ve PNG uzantısı kullanılması önerilmektedir. PNG uzantısı çoğunlukla transparan arka plan ihtiyacının olduğu sayfalarda kullanılıyor. Transparan görsel kullanmayacaksan internetin en yaygın görsel dosya biçimi olan JPG’i tercih edebilirsin. PNG uzantısında görsel JPG uzantısına göre büyük ve daha kalitelidir.

Ürün Görsellerinde alt etiket kullanmak, Google görsel aramalarında performans almanı sağlayacaktır. Ürün görsellerine isim verirken ürünle alakalı isim vermeye özen göster ve alt etiket kullan.

 

E-ticaret siteleri için ürün fotoğrafı çekmek

E-Ticaret siteleri için en önemli konulardan olan ürün içeriği ve ürün fotoğrafları başarılı e-ticaret siteleri oluşturmana yardımcı olacaktır. Şık ve kaliteli e-ticaret siteleri o eticaret sitesinin içeriğindeki ürün görselleri ile alakalıdır.

Peki, e-ticaret siteleri için ürün fotoğrafı nasıl çekeceğiz. Aslında günümüz teknolojisinde oldukça kolay basit ama etkili araçlarla çok kaliteli ürün görselleri çekmemiz oldukça kolaydır.

Ürün fotoğrafı çekmeye kar verdiysek önce altyapıları sağlamamız gerekmektedir. İhtiyacımız araç gereci hazırlamamız gerekmektedir. Bunlar,

  • Fotoğraf çekilecek mekan hazırlanmalıdır, fotoğraf çekilecek mekan aslında her yer olabilir, imkanlar dahilinde mekanı ayarlayabilirsin. Örneğin avm’de, kafe de, odada fark etmez ürüne uygun mekân ayarlanmalıdır.
  • Işıklandırma, daha net görüntü alabilmek için aydınlatma iyi olmalıdır.
  • Fotoğraf çekimi yapacağın araç fotoğraf makinesi de olabilir veya cep telefonu da olabilir. Elindeki imkânları kullan.

Önemli olan çok pahalı fotoğraf makinaları ile fotoğraf çekmek değil. Biraz işe özen göstermektir.

 

Ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler

  • Fotoğraf Makinesi veya Cep Telefonu,
  • Ürün Fotoğraf çekimi için Fotoğraf Çekim Çadırı

Bu iki araçla bile çok kaliteli ürün fotoğrafı çekilebilir. Çok büyük olmayan ürünleri Fotoğraf Çekim Çadırı ile kolayca çekebilirsin. Veya model üzerinde çekim yapacaksan yukarıda anlattığımız mekânları kullanarak çekim yapabilirsin.

Fotoğraf çekiminden sonra resimleri boyutlandırman ve sıkıştırma işlemi yapman oldukça önemlidir. 

İşine uygun e-ticaret yazılım demolarını ücretsiz dene

 

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER