E-Ticaret

E-Ticaret Siteleri Neden Başarısız Olur?

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

23 Ocak 2019 14:19:14
0Yorum
273Okunma

E-Ticaret Siteleri Neden Başarısız Olur, Türkiye e-pazaryeri dışında kendi siteleri üzerinden başarılı halde faal satışa devam eden toplamda 25.000 adet e-ticaret sitesi var. Aslında o kadar az el değmiş bir alanda değil ama başarılı örneklerden hareket ederek başarısızlık nedenlerini bulalım.

Türkiye de Başarılı E-Ticaret Siteleri

  • MİGROS SANAL MARKET (1997) Marka değeri yüksek, finansal açıdan oldukça kuvvetli ve pazardaki ürün nakliye sorununu ortadan kaldırmaya yönelik çözüm üreten e-ticaret sitesi.
  • HEPSİBURADA (1998) İlk e-pazaryeri uygulamalarından biri inişleri ve çıkışları ile örnek başarı hikayesi.
  • SAHİBİNDEN (1998) Emlak ve vasıta satışı sektöründe ki e-ticaret in boşluğunu en iyi kapatan başarılı yönetim.
  • GİTTİGİDİYOR (2001) E-Pazaryeri mantığının oturması ve rekabet ihtiyacına karşılık pazarlama stratejisi başarısı.
  • YEMEKSEPETİ (2001) Yemek sektöründeki boşluğu neredeyse yurtdışındaki örneklerin birebir kopyası olarak dolduran başarılı finansman, yazılım ve yönetim.
  • ETSTUR (2003) Var olan turizm sektörünün hitap ettiği kitlenin alışveriş alışkanlıklarına hızlı ve profesyonel uyum sağlayan başarılı e-ticaret sitesi.
  • TRENDYOL (2010) Özellikle kadınların başarılı marka alışveriş deneyimleri ve iade süreçlerini iyi yönetmesi ile kendini geliştiren başarılı e-ticaret sitesi.
  • ARMUT (2011) E-Ticaret te perakende ürün dışında direkt hizmet sektörünü internet ağına sokan yani, beyaz yakalıların dünyasını, su tesisatçısı, elektrikçi ve temizlikçi gibi mavi yakalılar ile buluşturan hayranlıkla takip ettiğim e-ticaret sitesi.
  • N11 (2013) Zamanlama ne olur ise olsun, iyi yatırım, reklam kampanyaları ve güven unsuru ile mücadeleye hazır bir ekip olunca, sonuç başarı.

Ülkemizde yukarıda bahsettiğim başarı hikayeleri kadar binlerce başarısız girişimde maalesef mevcut.

E-Ticaret Siteleri Neden Başarısız Olur

  • Öncelik ile kendinizi asgari müşterekte idare edebileceğiniz bir sermaye yapınız, iyi bir yazılıma ve reklama ayırabileceğiniz bir bütçeniz yoksa,
  • E-Ticaret sitenizin yasal, kullanıcı dostu, görsellik ve özgünlükte iyi olmazsa,
  • Yukarıda ki tüm örnekler gibi bir ihtiyaçlara karşılık düşünülen ayrıcalıklı fikirleriniz yoksa,
  • Bu pazarı en aktif ve çok kullanan kitle olan Beyaz Yakalılara hitap etmiyorsanız,
  • Güven unsuru olamıyorsanız maalesef başarısız olursunuz.

E-Ticaret Siteleri Neden Başarısız Olur

E-Ticaret Siteleri Neden Başarısız Olur, Başarısızlık her işte olduğu gibi e-ticaret tede ilerleyen zamanda gelecek başarının habercisi olabilir, pes etmeyin ve iyi bir fikriniz varsa yatırımcı bulmaya çalışmaktan çekinmeyin. Yukarıda bahsettiğimiz örneklerin bir çoğu ortaklıklar ile büyüyüp gelişen örnekler. Asla unutmayın ticaret risk tir, risk yoksa kazanç da yoktur.

E-Ticaret Siteleri Neden Başarısız Olur

E-Ticaret Siteleri Neden Başarısız Olur, Birçok neden olabilir ama önemli olan o başarısızlığı iyi analiz edip, neden olan şeyden farklı bir şey yaparak tekrar denemek gerekir.

Albert Einstein, dediği gibi “Delilik, aynı şeyi tekrar tekrar yapıp farklı sonuçlar beklemektir.”

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER