Web Tasarım

E-Ticaret Sitelerinin Bilgisayar Ortamında Kullanıcı Deneyimi

SSS

Barbaros TAŞ,
Editör

08 Şubat 2020 11:15:02
0Yorum
43Okunma

Satıcılar e-ticaret sitelerini hazırlarken kullanıcı deneyimini de göz önünde bulundurmalıdır. Öyle bir site düşününki sanki kullanıcı bilgisayar başında değil de bizzat mağazaya gitmiş gibi alışveriş yapmış olsun. Bu mümkün mü? Aslında kullanıcıların alışkanlıklarını iyi analiz ettiyseniz bu gayet mümkün.

İnternet ilk ortaya çıktığı zaman kullanıcılar internete ayak uydurmaya çalışıyordu. Şimdi isi durum biraz değişti. Günümüzde internet kullanıcılara ayak uydurmaya çalışır hale geldi. Kullanıcılar dışarıda yaptıkları alışverişleri şimdi internetten yapmaya başladılar. Satıcılar ise kendi sitelerinde satışları nasıl arttırırım çabasına girdiler. Bu çaba sonucunda kullanıcıların interneti nasıl kullandıkları,  önce hangi sayfalara girdikleri, hangi sayfada ne kadar kaldıkları önem kazanmış oldu. Teknoloji o kadar ilerledi ki kullanıcıların tüketim alışkanlıkları bile analiz edilmeye başlandı.

Kullanıcı Ne İster?

Bir kullanıcı e-ticaret sitesinde kolaylık ister, aradığını hemen bulmak ister, site içerisinde kaybolmamak ister. Örneğin ne almak istediğini bilen bir kullanıcı siteye girdiğinde önce ürün kategorisini arar. Eğer almak istediği ürün belli ise arama çubuğuna ürünün ismini yazar ve ürününe ulaşır. Bu işlemleri yaparken kullanıcıların alışkanlıkları zaten bellidir. Örneğin bir e-ticaret sitesinde arama çubuğu yukarıda header dediğimiz alanda bulunur. Kategoriler ise değişken olabilir. Kategori yapısına göre header bölümünde veya sidebar dediğimiz alanda bulunur. Eğer kategoriler sidebar içerisinde bulunuyorsa olması gereken yer solda olmalıdır. Çünkü kullanıcılar kategorileri ya headerda ya da solda bulunan sidebarda ararlar. Bu alışkanlık bazı ülkelerde geçerli değildir. Örneğin Arap ülkelerinde kategoriler genellikle sağda olur. Fakat çoğunluk solda kullanır.

Nokta Atışı

Kullanıcıların kategori içerisinde aradığı ürüne nokta atışı yapabilmeleri için filtre yapısını mutlaka kullanmalısınız. Örneğin bir kullanıcı kazak arıyor. Ama herhangi bir kazak değil. Bedeni XL olmalı, Rengi Lacivert olmalı, Bisiklet yaka olmalı. Bu özellikteki kazağa kullanıcıların ulaşabilmeleri için mutlaka kategori detayında solda veya ürünlerin üstünde bir kategori yapısına ihtiyaç duyarlar.

E-Ticaret Banner Resimleri Ne Kadar Önemlidir?

E-ticaret sitelerinde olması gereken ve doğru kullanılması gereken bir faktör ise reklam görselleri ve ürün fotoğraflarıdır. Bu görselleri oluştururken dijital bir platformda yayınlanacağını kesinlikle unutmamalısınız. Ne almak istediğini bilen bir kullanıcı sol taraftan veya header bölümünden almak istediğine kolayca ulaşır demiştik. Fakat ne almak istediğini bilmeyen bir kişi site içerisinde yönlendirmelere ihtiyaç duyar. Bu yönlendirmeler kullanıcının kafasını karıştırmayacak şekilde olmalıdır. Eğer kampanyalarınız, indirimleriniz bulunuyorsa bu alanı büyük bir şekilde header altında göstermeniz gerekmektedir. Bu alana slider alanı diyoruz. Slider alanı e-ticaret sitelerinde tıpkı haber sitelerinde olduğu gibi genellikle manşet slider olarak kullanılır. Kullanıcılar slider alanında ne incelemek istediğini alttaki küçük ikonların üzerine gelerek veya üzerine tıklayarak incelemek ister. Tabi farklı slider yapıları da nadir olarak kullanılmaktadır.

Kullanıcıların İlgisini Çek

Anasayfada olması gereken bir diğer alan ise vitrin alanıdır. Vitrin alanında favori ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Her ürünü vitrin alanına eklemek hiçbir işe yaramayacaktır. Doğru analiz edilmiş ürünler sadece bu bölüme girmeye hak kazanır.

Güvenilir Ol

Kullanıcılar alışveriş yaptıkları siteye güvenmek isterler. Güvenmedikleri bir e-ticaret sitesinden asla alışveriş yapmazlar. Sitenizin güvenilir bir e-ticaret sitesi olduğunu küçük görsellerle footer alanına veya ürün detaylarına ekleyebilirsiniz. Böylelikle biraz güvenilirliği sağlamış olursunuz. Tabi bunu güvenlik sertifikanızın olduğunu düşünerek yazıyorum. Eğer güvenlik sertifikanız yoksa hem manevi olarak hem fiziksel olarak hiçbir şansınız yoktur. Kullanıcılar güvenli olmayan bir siteden asla alışveriş yapmazlar.

Özetle bir e-ticaret sitesi kurmak için mutlaka kullanıcıların deneyimlerini göz önünde bulundurarak bir e-ticaret sitesi tasarımı yaptırmalısınız.

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER