E-Ticaret

E-ticaret Sitenizde Güven Oluşturmak İçin 5 Yol

19 Aralık 2018 13:28:29
0Yorum
294Okunma

Online satış sitelerinde genelde müşterilere güven vermek daha zordur. Bunun sebebi ihtiyaç duyulan fiziksel iletişimin olmamasıdır. Bu durum, yüksek rekabetli e-ticaret ortamında müşteriyi başka e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmaya teşvik edebilir. Çok sayıda seçenek olduğu için müşteri mutlaka güvenebileceği başka bir e-ticaret sitesi bulacaktır.

Kendilerinin güvenilir olduğunu kanıtlayan satıcılar, online alışveriş yapan kullanıcıların satın alma davranışını daha kolay etkileyebilir ve böylece bir kitleye sahip olabilir. Kullanıcıların güven oranı ne kadar yüksekse ve online mağazanın algılanan riski ne kadar düşükse, alışverişi tamamlama oranı aynı düzeyde artacaktır.

Müşteri sadakatini belirleyen güven unsuru için uzun vadeli 5 uygulamadan bahsedelim.

1. Müşterilerinizle bağlantı kurun

E-ticaret sitenizde beğenilebilirlik ve şeffaflık düzeyine dikkat edin. Müşteriler bağlantınızla ne kadar bağlantı kurarlarsa ürün satın alma olasılıkları yükselecektir. Ürünlerinizde yalnızca sıkıcı teknik detaylara yer vermeyin. Ürün açıklamalarınızı ve sitenizdeki diğer içeriklerinizi bir tanıdıkla konuşuyormuş gibi sade ve samimi bir dille yazın. Mümkün olduğu kadar empati kurarak içeriklerinizi hazırlayın. O ürün hayatlarını nasıl kolaylaştıracak ya da hangi zorlukları hafifletmede yardımcı olacak gibi tavsiyelerde bulunun.

Ürün fiyatlarınız, ürün özellikleriniz ve politikalarınız hakkında şeffaf olmak her zaman işe yarar. Bu bilgiler en net ve değişmez haliyle web sitenizde yer almalıdır. Sepet ya da ödeme sayfalarında çıkan ek ücretler ya da fazla kargo ücretleri müşterinin güvenini kıran en önemli unsurlardan birisidir.

- Gizli bir görünüm sergilemekten her zaman kaçının. -

2. Anında yardım için Canlı Sohbet özelliğini kullanın

Kullanıcıların güvenini kazanmak ve akıllarındaki soru işaretlerini gidermek için SSS (Sık Sorulan Sorular) sayfaları kullanılırdı. Ancak son zamanlarda rekabetin artmasıyla birlikte zaman kazanmak için canlı sohbet özellikleri devreye girdir.

Böylece kullanıcılar gönderim, iade, kargo vb. konularda artık daha hızlı cevap alabiliyorlar. Aynı zamanda canlı olarak gerçek bir kişiyle iletişime geçme durumu müşterideki güven seviyesini artırmaktadır.  Canlı sohbet, diğer tüm iletişim kanallarından çok daha yüksek bir memnuniyet oranına sahiptir. Müşterinin kafasındaki soru işaretlerini gidermenin ve alışveriş yapmasını desteklemenin en hızlı yoludur.

3. İyi ve kötü olan yorumlarınızı gösterin

En büyük sosyal kanıt olarak tanımladığımız müşteri yorumlarının satın alma üzerindeki etkisi bir hayli fazla. Müşterilerin yorum yapabilmesi ve diğer müşterilerinin yorumlarını inceleyebilmesi önemli bir güven unsurudur. Hiçbir içerik müşteri yorumları kadar etkileyici olmuyor. Müşteriler bir şirketten daha çok kendi gibi insanlara güvenmeye daha yatkındır.

Ürün detay sayfanızda son yorumları listeleyin. Yalnızca iyi yorumları listelemek yerine kötü yorumlara da yer vermelisiniz. Böylece yorumların gerçekliğinden kimse şüphe etmeyecektir.

4. Güvenlik sertifikanız olduğunu belirtin

E-ticaret sitelerinde güvenlik konusundaki en önemli nokta güvenlik sertifikalarıdır. Bu nedenle e-ticaret sitenizin bir noktasında mutlaka bundan bahsedin. Sitenizin görünür bir yerine güvenlik rozetinizi eklemeniz müşterilere güven verecektir. Özellikle kredi kartıyla yapılan alışverişlerde en büyük etkileyicilerden birisidir. Hiç kimse adres çubuğunda Güvenli Değil ibaresi yer alan bir sanal mağazadan alışveriş yapmak istemez.

- Tüketicilerin %70’i alışveriş yapacakları e-ticaret sitesinde böyle bir güven unsurunun bulunmasını önemli buluyor. -

5. Ürün videoları ekleyerek şüpheleri azaltın

İnternetten alışveriş yaparken görebildiğimiz tek şey görsellerdir. Ancak bu çoğu zaman yeterli gelmiyor ve müşteriler ürünleri içerisinde şüphe barındırarak satın alıyor. Ürünü açıklayan bir video yayınlamanız her zaman daha ilgi çekici görünür ve satın alma aşamasında kararı olumlu yönde etkiler.

Markanızda müşterilerin güvenini kazanmış olsanız bile her ürün için ayrı bir şüpheyi yok etmeniz gerekebilir. Yüksek kaliteli bir videoyla ürünün tüm açılardan çekilmiş görüntülerini müşterilere sunarak bu şüpheleri yok edebilirsiniz. Ayrıca bu imkanı çok fazla firma sağlamadığı için müşterilerin gözünden ayrı bir yer etmiş olursunuz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER