E-Ticaret

E-ticaret Sitenizin Anasayfa Tasarımı Nasıl Olmalıdır

31 Aralık 2018 14:59:37
0Yorum
122Okunma

E-ticaret sitenizin anasayfası müşterilerin ilk izleniminin oluştuğu alandır. Bu nedenle anasayfanızın tasarımı oldukça önemlidir. Anasayfanızın amacı ürünlerinizi satmak ve e-bülten aboneliğini yakalamak olmalıdır. Her ayrıntısı güçlü bir izlenim bırakmaya ve ürünlerinizin satın alınmasına yönelik olmalıdır.

Anasayfanızı tasarlarken dikkat etmeniz gereken birkaç nokta bulunuyor. Anasayfanızı tepeden tırnağa tasarlarken bu içeriğimizde işinize yarayacak ipuçlarını bulabilirsiniz.

Menü yapısı sade olmalı

Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiklerinde dikkatlerini çeken ilk nokta menü çubuğudur. Bu menü yapısını ne kadar sade hazırlarsanız kullanıcıların sitenizde kalma olasılıkları artacaktır. Karmaşık bir menü yapısı kullanıcıların kafasını karıştıracaktır. Online alışveriş yapan kişiler aradıklarını kolayca bulabileceklerinden emin olmak isterler. Bu nedenle menü çubuğunda yalnızca ana kategorilerinizi gösterin, alt kategorileri de doğru hiyerarşide sade bir görünüm ile göstermelisiniz.

Başlık görsellerinden faydalanın

Kullanıcıların dikkatini çekebileceğiniz en büyük alanlardan birisi banner-slider alanlarıdır. Burada sizin için en önemli ürün ya da kampanyayı göstererek müşterileri sitenizde tutmaya çalışmalısınız. Mümkün olduğunca dikkat çekici bir görsel ve başlık kullanmalısınız. Böylece müşteri e-ticaret sitenizde kalmayı isteyecektir. Anasayfanın en üstündeki bu görüntü genellikle harekete geçirici bir başlıkla birlikte kullanılır. Bu alanda video kullanmakta iyi bir fikir olabilir ancak sayfanın açılma hızını göz önünde bulundurmalısınız. Aynı zamanda bu alanda kullanacağınız video sessiz modda çalışmalıdır. Aniden yükselen ses kullanıcılar için rahatsız edici olabilir.

Alışveriş sepetine kolay erişim sağlayın

Ana menü bölümüne mutlaka kullanıcıların sepetini gösteren bir kısayol koymalısınız. Bu kısayol ile kullanıcı istediği her an sepetinin içeriğini görebilmelidir. Ayrıca bunun için yeni bir sayfa açılmadan, mouse ile üzerine gelindiğinde görünmesi çok daha kullanışlı olacaktır. Müşterinin alışveriş yaparken kafası dağılmamış olur. Bu sepette tüm maliyetleri göstermeniz sizin için artı özellik olacaktır.

Bir arama çubuğu ekleyin

Eğer çok fazla ürün çeşitliliğiniz varsa sitenizde bir arama çubuğu bulunmalıdır. Çoğu e-ticaret sitesinde kullanılan akıllı arama özelliğini kullanmanız müşterilerin işini kolaylaştıracak ve aynı zamanda farklı ürün ve kategorileri de keşfetmesini sağlayacaktır.

Blog ve diğer içerikler

Anasayfanızın herhangi bir bölümünde blog ya da diğer içeriklerinizi göstermeniz size fayda sağlayabilir. Bu durum arama motorlarının sitenizi indekslerken içeriklerinizi daha kolay görebilmesini sağlar, böylece SEO çalışmalarınıza katkıda bulunur. Bunun dışında tasarım açısından hoş bir görünüm sağlar. Anasayfanızda yalnızca ürünlerinizi listelemek müşterileri sıkabilir. Bu içeriklerinize yer vererek anasayfanıza renk katabilirsiniz.

Ortak markalar ve müşteri yorumları

E-ticaret sitenizin anasayfasında müşteri yorumlarına yer vererek daha dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz. Aynı zamanda beraber çalıştığınız güvenilir ve tanıdık markalar varsa onların logolarını göstererek güvenilir bir firma olduğunuzu gösterebilirsiniz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER