E-Ticaret

E-Ticaret Sitesi Nedir

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

04 Ocak 2019 16:53:15
0Yorum
304Okunma

E-Ticaret sitesi nedir dendiğinde ilk akla gelen üretici, işletmeci ve tüketiciyi aynı sanal bir ortamda güvenilir şartlarda ticari anlamda buluşturmayı amaçlayan faaliyetlerin tümünün gerçekleştirildiği, görsel anlamda kişi ya da kuruma özel hazırlanmış küresel ağ tabanlı yazılımsal platformdur.

E-ticaret sitesi nedir günümüz ve gelecek koşullarında, yanıtın zaman ile farklılıklar gösterebileceği öngörülebilse de insanlık tarihinin başlangıcından itibaren takas yolu ile başlamış olan bir yolculuğun teknik olarak şu an ulaştığı en üst noktadır.  

Tüm dünya ticaret hacmi 17.7 trilyon dolar ile kıyaslandığında halen onda biri boyutlarında 1.5 trilyon dolar gözükse bile bu son birkaç yıl içerisinde gerçekleşen bir artış durumu ve bu durum ülkemizdeki e-ticaret hacmi büyüme oranları dikkate alındığında küresel, yerli, orta ve küçük ölçekli tüm ticari aktörlerin ve yatırımcıların iştahını kabartmakta. Bu kabaran iştah ile beraber oluşan talebi karşılamak adına e-ticaret sitesi patlaması yaşanmıştır ve bu talebin yazılımsal anlamda, güvenilirlik ve hizmet devamlılığı açısından profesyonelce karşılanması gereklidir.

E-ticaret sitesi yazılımı

E-ticaret sitesi yazılımsal alt yapısı profesyonelce kurulmadığı takdirde ürün ne kadar cazip olur ise olsun müşteri talep etmemektedir, çok sayıda işletmeci ilk dönem e-ticaret sitesi işlemlerinde maddi zarara bile uğrayabilmiştir, misal talep ettiğin ürünün programı kargo firmasının bilgilendirme programı ile uyum sorunu yaşar ise ve arka planda destekleyen bir kadro yok ise işletmeci, müşteri şikayetleri, iadeler ile uğraşmaktan tüm faydalarına rağmen e-ticaretten maalesef soğumuştur, en basit kendi deneyimlerimizden yola çıkarak hareket ettiğimizde bir ürün talep ettiğimizde dikkat ettiğimiz şeyler arama motorunda sıralaması, fiyat uygunluğu, site güvenilirliği ve ürünün ulaştırılma hızı. Bu süreçler içersinde en istisnai olanı ise fiyat uygunluğu olarak gözükse de kullanıcı deneyimleri sonucu sırf e-ticaret sitesi yazılımı kaynaklı gecikme, güven ve kargo problemi süreçlerinden kaynaklı müşterilerin büyük bölümü bir aşamada alışverişten vazgeçebilmekte. Uzmanlıkla yapılmamış e-ticaret siteleri yüzünden çok ciddi işlem hacimlerine sahip gayrimenkul açısından devasa şirketlerin bile sözde e-ticaret sitelerinden maalesef beklediği randımanı alamamaktadır. Tüm bu sebepler ile genel açıdan bakıldığında üretici işletmeci veya tüketicinin tüketiciye ulaşmasında en ana aktör e-ticaret sitesinin kendisidir.

E-ticaret sitesi diğer firma yada ürünün tanıtımı amacı ile kurulan web sitelerinden ayıran en büyük özelliği altyapısında pazarlama mantığının oturtulmuş olmasıdır ki örnek vermek gerekir ise e-ticaret sitesi kampanyalı ürünlerin ne kadar talep gördüğünü site sahibi görebilir ve bu yönde aksiyon alıp talebin çoğaldığı ürünleri son dakika ve veya son ürünler gibi arka planda ayarlayabilir, eğer e-ticaret sitesini kuran firmadan aldığı hizmet devamlılık taşıyan bir paket anlaşmasında ise yılbaşı, evlilik yıldönümü veya kara cuma gibi satış patlaması yapılan yoğun dönemlerde profesyonel hizmet alıp konu ile ilgili müşteri kaybını en aza indirgeyebilir ki bu da yine aynı konuya e-ticaret sitesinin kullanılabilirliği, cazipliği ve hizmeti aldığı firmanın yazılımsal altyapıda da destekleyici olma anlamında uzmanlığına bağlıdır.

E-Ticaret sitesi geleceği

E-ticaret sitelerinin var olan şekilde ve yakın gelecekte sektörün genelinde öngörüldüğü üzere mobil e-ticaret sitelerine evirilmesinde, burada e-ticaret hizmet sağlayıcı firmanın hizmet alan firmadan ve onunda dolaylı olarak tüketicisinden aldığı geribildirimleri doğru analiz edip hızlı aksiyon alabilecek finansal, kurumsal ve profesyonel yetkinlik de olmasına bağlıdır. Kısaca e-ticaret sitesi güvenli ellerde bir gelecek getirir.

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER