E-Ticaret

E-Ticaret Tasarım Çözümleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

26 Mart 2019 14:13:20
0Yorum
317Okunma

E-Ticaret Tasarım Çözümleri taleplere istinaden geliştirilen ve gün geçtikçe uzmanlık kazanılan bir bölüm. Bunun ana nedeni ülkemizde bu tip iş kolları üzerine yapılan çalışmalarda zaman içerisinde müşteri talebi ve kendini geliştirme isteğinden kaynaklı e-ticaret tasarım çözümleri üretme çabalarından ortaya çıkan gelişmeler.

E-Ticaret Çözüm Ortaklığı ise gelen taleplere göre hazır e-ticaret yazılımını iş ortağı yapısı ile müşteriye kuran tasarımcının, yapısal olmayan görsel ve yüzeysel modüller üzerinden yaptığı değişiklikleri sunma işidir, kısaca işlevsel bayilik denebilir. Daha sade bir şekilde açıklarsak e-ticaret kademeli olarak yazılım, tasarım, dijital pazarlama ve lojistik bütünü ister.

E-Ticaret Siteleri

E-Ticaret Siteleri incelerken en çok dikkat edilmesi gereken markanın perakende satışta bilinirliğinden çok e-ticaret teki başarısı olmalı. Örneğin perakende satışta ülkemizin önde gelen tekstil firmalarından birisi e-ticaret de hiç de başarılı olamayabiliyor. Bunun başlıca nedenlerinden birisi aslında e-ticaret in tamamen farklı bir kulvar olmasından kaynaklanıyor. E-ticaret tasarım çözümleri bu noktada ortaya çıkarak bir farklılık yaratabiliyor. Perakende ticaretin şartları altında başarılı olamayan bir firma tasarımsal ve dijital pazarlamanın etkileri ile çok ciddi cirolarda satışlar gerçekleştirebiliyor.

E-Ticaret Paketleri

E-Ticaret Paketleri aşağıdaki ana başlıklarda sıralanabilir.

  • B2C Business to Consumer – İşletmeciden Tüketiciye
  • C2C Consumer to Consumer – Tüketiciden Tüketiciye
  • B2B Business to Business – İşletmeciden İşletmeciye

E-Ticaret Paketleri İçinde Yer Almaz denilebilmesi için genel kullanıcı taleplerinin dışında özel yazılım gerektiren varyasyonlar olmalı, çünkü e-ticaret tasarım çözümleri sunmayan paketler neredeyse kalmamış durumda.

Web Tasarım

Web Tasarım e-ticaret in temellerini oluşturan yapıdır. Web tabanlı yazılımlar içerisinde en hızlı ve komplike gelişen alan olan e-ticaret te tasarımsal olarak başarılı olmanın en temel noktası web tasarımıdır. Günümüzde akıllı telefon teknolojileri gelişimi ile eşgüdümlü olarak son kullanıcıya sunulan hizmetlerin büyük bir bölümü Web tabanlı tasarımlar üzerinden gerçekleştirilmektedir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Büyük bir satranç turnuvasında, oyunculardan biri piyon feda eder, feda edilen taşa karşılık elde edilen girişim üstünlüğü olup olmadığı tartışılırken ustalardan biri Fine’ın ‘Piyon kaybetmektense parmak kaybetmeyi tercih ederim’ sözünü anımsatır, büyük usta Roman Dzindzichashvili şöyle cevaplar ‘Bu tamamen kimin piyonu ve kimin parmağı olduğuyla ilişkili bir durum.’

Her çözüm, her tasarım ve her dokunuş kendi içerisinde bir farklılık barındırır.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER