E-Ticaret

E-Ticaret Tasarım Örnekleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

11 Nisan 2019 18:31:07
0Yorum
246Okunma

E-Ticaret Tasarım Örnekleri adına inceleme yapıyorsanız kurumsal e-ticaret yazılım firmalarında çeşitliliği ve farklı e-ticaret tasarım örnekleri ni görebilirsiniz.

E-Ticaret Uygulama Örnekleri ni incelediğinizde aslında birçok anlamda birbirlerine benzedikleri gözden kaçmaz. Bunun özellikle nedenleri sayılmak istenir ise başta kullanıcı deneyimleri ve alışkanlıklarıdır. Örneğin Migros.com.tr de ki tüm kategoriler bölümü ya da ürüne benzer farklı ürünlerin modüllerde sunumu en bilindik e-ticaret tasarım örnekleri dir. Sıklıkla kullandığınız bir e-ticaret sitesindeki özellikleri farklı e-ticaret sitelerinde de aramak, istem dışı tamamen alışkanlıklar sonucu gerçekleşen bir durumdur. Her isteğinizi %100 oranda karşılayabilecek bir hazır e-ticaret sitesi yoktur.

Popüler E-Ticaret Siteleri

Popüler E-Ticaret Siteleri ülkemizdeki popüler e-ticaret tasarım örnekleri aşağıdaki şekilde sıralanabilir. Türkiye nin e-ticaret pazar payının %10 aşağıdaki firmalara ait.

  • MİGROS SANAL MARKET (1997)
  • HEPSİBURADA (1998)
  • SAHİBİNDEN (1998)
  • GİTTİGİDİYOR (2001)
  • YEMEKSEPETİ (2001)
  • ETSTUR (2003)
  • TRENDYOL (2010)
  • N11 (2013)

Başarılı E-Ticaret Örnekleri

Başarılı E-Ticaret Örnekleri birbirlerini tekrarlamaktan çok aynı tasarımsal modülleri arka planda zekice farklılaştırma sonucu ortaya çıkar. Hani sizde ‘bu benim aklıma gelmişti’ duygusu yaratan yeniliklerin büyük bir bölümü aslında zaten var olan ama aktif edilmeyen ya da farklı bir bakış açısı ile yorumlanan aynı modülün arka planda tasarımsal çeşitlendirmesidir.

E-Ticaret Nedir denildiğinde aslında beklide çoğunuza basit gözüken bir web sitesinin satın alma seçenekleri ile donatılması olabilse de bu dinamik bir e-ticaret tasarım örnekleri içerisinde yer alır. Çünkü ürünler değişkenlik gösterir, çeşitlendirmelerde ve kategoriler de değişebilir.

E-Ticaret Site Tasarımı

E-Ticaret Site Tasarımı düşünüldüğünden oldukça fazla iç içe bir yapı ve yazılımsal anlamda zorlayıcıdır. Basit bir açık kaynak yazılım üzerinden zaman ve zorlanarak geliştirebilecekleriniz sınırsız gözükse de aslında oldukça kalıplar içerisinde ve dışarıdan görünüm itibari ile profesyonellikten uzak olacaktır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

28 Ocak 1986 Tarihinde Amerika Yıldız Savaşları projesinde Challenger Uzay Mekiği yerden 15 Km yükseklikte 7 nitelikli mürettebat ile infilak etti. Halen bu durumun ekonomik ve sosyolojik etkileri kaynaklı uzay projelerine yatırım oldukça azalmıştır. NASA Challenger uzay mekiği kazası üzerine yaptığı öz eleştiriler, araştırmalar ve irdelemeler sonucunda yönetsel ve kararsal hataların nitelikli insanlar üzerindeki şaşırtıcı etkileri görüldü.

NASA mühendisleri kaza öncesi kazanın olacağını neredeyse %75 biliyorlardı ama konuşmadılar. NASA nın o dönem yönetimi araştırma kuruluşunu kısa ömürlü zombi firmaya çevirmişti çünkü. Yönetsel zafiyeti baskı ile kapamaya çalışmak adına NASA içerisinde biraz yüksek ses ile konuşsanız dikkat çekerdiniz, konuşmanız ile ilgili öğlen toplantı odasına çağrılıp savunma isteniyordu. Bu baskı şartları altında çalışan çok nitelikli mühendisler hava şartları kaynaklı genleşme problemlerinden ileri gelen ciddi sorunları raporlamış ama konu ile ilgili diretmemişlerdi. Çünkü kapalı, sessiz ve eleştiriye açık olmayan bu sağlıksız ortamda kişisel olarak ön plana çıkıp kariyerini riske atmaktansa, sorunları üstün kara raporlayıp sonrasında ‘bakın ben demiştim’ demeyi tercih ettiler.

Nitelikli olsun ya da olmasın insan yönetimi, kişiyi hedefe tutkulu bir şekilde inandırma sanatıdır. Tasarım dediğimizde bir sanattır, sanatçı çalışma alan ve disiplini içerisinde inisiyatif alıp özgür hareket etmez ise ortaya çıkan ürün eşitleri içerisinde fark yaratamaz.

Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından Ebay.com un kurucusu Pierre Omidyar ın güzel bir sözü, ‘Yaptığınız şeye gerçekten inanmalısınız, bu konuda yeterince tutkulu olmalısınız, böylece gerçekten başarılı olmak için gereken saatlere ve sıkı çalışmaya katılacaksınız ve sonra başarılı olursunuz.’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER