E-Ticaret

E-Ticaret Türleri

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

16 Mart 2019 10:02:44
0Yorum
323Okunma

E-Ticaret Türleri nin belirleyicisi aslında sizlersiniz, çünkü tüketici genel davranış biçimleri değerlendirilerek sınıflandırma yapılması bilgi ve bilişim teknolojilerinin zaman içerisinde geliştirdiği pazarlama stratejilerinin sonucudur. Günümüzde e-ticaret türleri ni çalışma alanına göre ayırmanın esas nedeni, hazır e-ticaret türleri ne göre modüler yapının genel kullanıma açık olması ve dolayısı ile maliyetten tasarruf edilmesi gerçeğidir.

Temel E-Ticaret Türleri aşağıdaki ana başlıklar altında sınıflandırılabilir.

  • B2C Business to Consumer – İşletmeciden Tüketiciye (Ürün Satışı)
  • (Çoklu Dil ve Para Birimi İle Ülke Bazında B2C E-Ticaret Sayfası)
  • C2C Consumer to Consumer – Tüketiciden Tüketiciye (Pazaryeri)
  • B2B Business to Business – İşletmeciden İşletmeciye (Bayi Yönetimi)

E-Ticaret Uygulamaları Nelerdir

E-Ticaret Uygulamaları Nelerdir denildiğinde ilk akla gelen, B2C diye bilinen yani işletmecinin ürünlerini sattığı e-ticaret türleri dir, çoklu dil ve para birimi seçeneği ile E-ihracat olarak da çeşitlendirilen bu uygulama, genel ticari bakış açısının elektronik ortama uyumudur. C2C diye bilinen e-ticaret türleri ise bu pazarın kullanımına yabancı olan tacirlerin pazara girmesi ve başlangıcı için arka planda sistemi kurulu basitleştirilmiş halidir. B2B dediğimiz e-ticaret türleri ise b2c temelli olsa da bunlardan genel anlamda bağımsız daha kişisel bir bayi yönetim ağı yazılımıdır. Size özel bir yazılımın maliyeti oldukça yüksektir, bu nedenle hazır yazılımlar modüler olarak herhangi bir iş kolundaki ihtiyacın %90 karşılanmasına düşük maliyetle yardımcı olabilecek şekilde, genel kullanıcı deneyimlerinden yola çıkarak tasarlanır.

E-Ticaret Tarafları

E-Ticaret Tarafları n dan çıkardığımız genel anlamda hukuki taraflar olarak işletmeci, tüketici, panel yöneticisi, stok-muhasebe sorumlusu, kargo firması ve kanun koyucudur. Kanun koyucu tüketici yönünde pozitif ayrımcı olarak bir taraf olsa da hukuken tarafsızdır.

E-Ticaret Nedir Pdf de olarak da inceleyebileceğiniz ama aslen en iyi kurumsal yazılım firmalarının deneme sürümlerinden uygulamalı öğrenebileceğiniz bir yapı.

E-Ticaret Kavramları

E-Ticaret Kavramları nın geneli zaman içerisinde gelişmiştir. Teknik terim dediğimiz bu terimlerin büyük bir bölümü anlam içeriğini sonradan tamamlamıştır. Örneğin Web dediğimiz aslında World Wide Web (Dünya Çapında Ağ) demektir. İnternet ile Web genelde karıştırılır, İnternet bir teknolojik iletişim altyapısıdır, Web ise internet altyapısı üzerinde çalışan bir sistemdir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

12 Mart 1989 da Sir Timothy John Berners Lee, CERN'deki (İsviçre'de nükleer fizik laboratuarı) meslektaşlarının birden fazla bilgisayar arasında bilgi paylaşmasına yardımcı olmak için Mesh adında yazılı bağlantılar içeren büyük bir köprü metni veritabanı tasarladı. Sonrasında yöneticisinin doğru yönlendirmeleri ile mütevazı bir akış çizelgesini olan Mesh i, çalışan bir modele dönüştürmek için çalıştı ve HTML dili, HTTP uygulaması ve World Wide Web uygulamasını ortaya çıkardı.

World Wide Web Consortium CEO'su Jeff Jaffe nın sözleriyle,’’Her şeyi gerçekten değiştiren çok az yenilik var ve Web, zamanımızın en etkili yeniliğidir.’’

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER