E-Ticaret

E-Ticaret Uzmanlığı

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

04 Mayıs 2019 10:18:39
0Yorum
186Okunma

E-Ticaret Uzmanlığı konusunda en etkin olan insan grubu elektronik ticaret ile ilgili başlangıcından beri yani 25 yıldır sürecin içerisinde yer alan ve çözüm üreten insanlardır.

E-Ticaret Uzmanı olabilmek adına zaman ve tecrübe çok değerli olsa da günümüz e-ticaret gereksinimlerine çözüm üretmek gerçek e-ticaret uzmanlığı dır. Örneğin geçmişte sosyal medya üzerinden bir e-ticaret faaliyeti yok iken günümüzde sosyal medya e-ticaret uzmanlığı konusunda akademik çalışmalar yapılmakta.

E-Ticaret Eğitimi

E-Ticaret Eğitimi şu aşamada üniversiteler tarafından iki ve dört yıllık fakülte mezunlarına sertifikalı kurslar olarak verilmekte. E-Ticaret yazılımı sağlayan ciddi kurumlarda konu ile ilgili danışmanlık seviyesinde hizmet vermekteler.

Akademi E-Ticaret ve Satış

Akademi E-Ticaret ve Satış olarak iki konu arasında temel farklılıklar olması nedeni ile birbirlerinden uzak durmakta. Aslında dijital pazarlama ve yazılım tarafı birbirinden bağımsız iki alan olsa da e-ticaret uzmanlığı bu konuların en azından temelde bilinmesini gerekli kılar.

Uygulamalı E-Ticaret Eğitimi ise aslında konunun en iyi kavranabileceği alan. Her zaman bir işin içerisine girmeden püf noktaların anlaşılmayacağına inanan insanlardanım. Ne kadar iyi okuyup ne kadar iyi inceleyip özümserseniz özümseyin yaşamsal tecrübe olmadan bir konu hakkında tam bilgi sahibi olmanız mümkün değildir. E-Ticaret uzmanlığı edinmek istiyorsanız bunun en doğru yolu zaten konuya hakim insanlar ile beraber hareket etmekten geçer.

E-Ticaret Hukuk Eğitimi

E-Ticaret Hukuk Eğitimi konusu Türk Ticaret Kanunu kapsamında normal hukuk eğitimi içerisinde ya da iktisat işletme fakülteleri ders konularında yer almaktadır. Avrupa Birliğinin içerisinde 15 Nisan 2010 tarihli Avrupa Birliği Görsel-İşitsel Medya Hizmetleri Yönergesinin yürürlüğe girmesi ile beraber ilerleyen süreçte Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde Türkiye de 5 Kasım 2014 tarihinde E-Ticaret Kanunu Türk Ticaret Kanunu genel kapsamı içerisine alınarak değerlendirilir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Ahi Evran zamanında, çırak ustasından icazet (onay belgesi) alır ve ancak o zaman ayrılıp kendi dükkanını açabilirdi. Anadolu da bir testi ustası vardı, ahilik yapar, zamanı gelen eski çıraklarına ‘sen oldun’ der el verir, uğurlardı ve eski çırak artık yeni bir usta olurdu. Günlerden bir gün çıraklardan birisi ustanın el vermesini bekleyemez ayrılacağını, ustasının onay ve el vermesini ister. Ustası da daha olmadığını, el veremeyeceğini söyler. Çırak nesinin olmadığını sorunca ustası, ‘İşin en önemli kısmını, yani püf noktasını bilmiyorsun.’ der.

Çırak dinlemez, başka bir şehre gider ve dükkan açar, dikiş tutturamaz, yaptığı bütün testiler bir müddet sonra çatlamaktadır. Esnaf ve halk tarafından ayıplanan çırak, bir yıl sonra iflas etmiş olarak ustasının yanına döner.

Ustası da olana kadar tekrar yanında çalışmasına izin verir. Sonunda bir gün usta çırağına müjdeyi verir. Olduğunu, gidebileceğini, el vereceğini söyler. Ayrılmadan önce ustası izin almadan girilmediği için daha önce hiç giremediği karanlık odaya çırağı sokar. Yeni bitmiş, sıcak testiler odanın bir kenarında durmaktadır, tavanda bir yerde, toplu iğne deliği kadar büyüklükte bir güneş ışığı huzmesi vardır, usta sıcak bir parça alır, ışığa tutar, evirir çevirir dikkatlice inceler. Bakar ki testinin bir yerinde gözle görülemeyecek kadar küçük bir hava kabarcığı vardır, püf yaparak üfler ve kabarcık kaybolur. Parçayı çırağa uzatır, ayrı koymasını, soğumaya bırakmasını söyler. Daha sonra çırak püflemeye başlar, nasıl ve neresinin püfleneceğini iyice öğrenir. Ve anlar ki, çatlamaya bu küçük kabarcıklar neden olmaktadır. Daha sonra helalleşirler ve püf noktasının önemini kavramış çiçeği burnunda usta yoluna devam eder. Yani işin püf noktasını bilmeden o işte başarı elde edilemez, her işin bir püf noktası vardır.

E-Ticaret içinde ben olarak uzmanlaşmak zordur, biz olmak lazım.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER