E-Ticaret

E-ticaret ve Marka Oluşturma

06.3.2018
0Yorum
631Okunma

Marka oluşturma süreci firmaları fazlasıyla zorlayan bir süreçtir. Özellikle gün geçtikçe sayısı artan e-ticaret siteleri arasında bir fark yaratmak için marka imajınızı doğru şekilde belirlemelisiniz. Bu süreci başarılı şekilde tamamladıktan sonra satışlarınızda meydana gelen ciddi artışı gözlemleyebilirsiniz.

E-ticaret dünyasında kendi markanızı oluşturmak ve geliştirmek için uygulamanız gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Özellikle C2C ve Pazaryeri projelerinde marka oluşturma aşamasında doğru stratejileri belirlemek çok önemlidir. C2C e-ticaret yazılımları ile ciddi kazançlar sağlayabilirsiniz. Ancak önemli olan nasıl bir marka imajı yarattığınızdır.

Marka İmajı Nedir?

Kısaca açıklamak gerekirse, tüketicilerin sizin e-ticaret platformunuzu ve firmanızı nasıl gördüğüdür. Kullanıcıların aklında nasıl kaldığınız bu tanımı açıklamaktadır. Örnek verecek olursak, uygun fiyatlı ürünler satıyor, hızlı gönderi sağlıyor, ödeme kolaylığı sağlıyor, ürün çeşitliliği çok fazla, her aradığımı bulabiliyorum vs. bu cümlelerin her biri kullanıcılar tarafından bir bakış açısı olarak kabul edilebilir.

E-ticaret Markamı Nasıl Oluştururum?

Öncelikle firmanızın bir hedefi olmalıdır. Bu hedefe ulaşmaya çalışırken müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmalısınız. Unutmayın ki internet dünyasında her e-ticaret platformunun bir alternatifi vardır. Müşterilerinizle ilgilenmediğiniz takdirde diğer alternatiflere yöneleceklerdir. Müşterilerinizin problemlerini mümkün olan kısa ve kolay şekilde çözmeye çalışın.

Mevcut müşterileriniz ile anketler yaparak sizin hakkınızda neler düşündüklerini öğrenmek iyi bir fikir olabilir. Kötü yorumlar alırsanız bunları düzeltmek için gayret gösterin. Hedef kitlenizi belirleyerek onlara yönelik tanıtım ve reklam çalışmaları yapın. Rakip firmalarınıza göre çok yüksek fiyatlarda ürün satışı yapmayın.

Önemli noktalardan biri daha kurumsal kimliktir. Kurumsal kimliğinizi belirledikten sonra çok büyük değişikliklere gitmemeye çalışın. Logo, renkler vs. insanların aklında kalır ve marka bilinirliğiniz için oldukça önemlidir. Bir marka üzerinden örnek verecek olursak; Adidas’ın üç çizgisini herhangi bir spor kıyafette gördüğümüzde hangi markaya ait olduğunu anlayabilmekteyiz. Özellikle belirli bir kitleye ulaştıktan sonra kurumsal kimlikte değişikliğe gitmek iyi bir fikir değildir.

Marka oluşturma sürecindeki stratejinizi, izleyeceğiniz yolları ve hedef kitlenizi doğru şekilde analiz ettikten sonra bir marka oluşturmanız çok daha kolaylaşacaktır ve sektördeki kalıcılığınız aynı düzeyde artacaktır.

DİĞER İÇERİKLER