E-Ticaret

E Ticaret Yönetimi

23.3.2015
0Yorum
2092Okunma

E ticaret site yönetiminiz ile satış ve kar elde edebilirsiniz. E ticaret sitesinin açılması her

E ticaret site yönetiminiz ile satış ve kar elde edebilirsiniz. E ticaret sitesinin açılması her zaman kolay bir iştir fakat o siteye satış yaptırmak ve sitenin tutundurulabilmesini sağlamak önemlidir. E-ticaret sitelerinin yönetimi ya da kurumsal ürün veya hizmet tanıtımı için açılmış olan bir web sitesinin yönetilmesinin önemi gün geçtikçe artmaktadır.

E ticaret site yönetiminiz ile satış ve kar elde edebilirsiniz. E ticaret sitesinin açılması her zaman kolay bir iştir fakat o siteye satış yaptırmak ve sitenin tutundurulabilmesini sağlamak önemlidir. E-ticaret sitelerinin yönetimi ya da kurumsal ürün veya hizmet tanıtımı için açılmış olan bir web sitesinin yönetilmesinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Firmalar e-ticaret sitelerini başlarda bir kartvizit, iletişim bilgilerinin bulunduğu birkaç satır ve birkaç resim ile yeterli olacağını düşünmüşlerdir. Aynı şekilde satışını ve pazarlamasını yaptıkları ürünleri de e-ticaret sitesi kurdurup sergiletmenin yeterli olacağını düşünmüşler hatta müşterilerin onların sitelerini açmasını beklediğini hemen açılan bu sitelerden girip sipariş verecekleri, zahmetsiz bir şekilde girip buradan alışveriş yapabileceklerinin hayaline düşmüşlerdir. Fakat e-ticaret sabır ve özen gerektiren bir sistemdir.

E-ticaret site yönetimi: Başarı için işinizi ve sitenizi profesyonelce yönetmelisiniz.

Sektör analizi ve takibi yapmalısınız: İş yapacağınız sektördeki rakip sitelerinizi analiz etmelisiniz. Sürekli kontroller yaparak onlardan bir adım önde olabilmek için onlarda analizler yapabilmelisiniz.

Ürün girişleri ve takibi: Ürünlerinizi sitenize en uygun şekilde yerleştirmelisiniz. Ürün fotoğraflarının kaliteli olmasının yanında müşterilerin etkilenmesini sağlamalı ve ona göre boyutlandırmalısınız. Ne yetersiz bilgi ne de fazla bilgi kullanarak kafa karışıklığına neden olmamalısınız. Bundan dolayı ürün tanıtımları oldukça profesyonel şekilde hazırlatmalısınız.

Reklam çalışmaları: Satışınızı yaptığınız ürün ile ilgili gerek google da gerekse facebook a reklam vermek gibi alternatif yollara başvurup sitenize ziyaretçi kazandırabilir ürün satışlarınız artırabilirsiniz.

Optimizasyon Çalışmaları: E-ticaret sitesi yönetimlerinde önem verilmesi gerekilen konulardan bir diğeri de sitenizin işiniz ve ürünleriniz ile ilgili optimize olmasıdır. Çok iddialı olduğunuz ürünlerin arama motorlarında en ön sıralarda çıkmasını istiyorsanız optimizasyon çalışmalarını profesyonel olarak kesintisiz bir şekilde yapmanız gerekmektedir.

Toplu mailing yapma: E-ticaret sitse yönetiminde müşterilerinize sürekli olarak ürünlerinizden ve kampanyalarınızdan oluşan mesaj şablonları hazırlayıp göndermelisiniz. Toplu mesaj şablonlarınız dikkat çekici ve müşteriyi harekete geçirecek şekilde hazırlanmalıdır.

Şikâyet ve İsteklerin Takip Edilmesi: E-ticaret siteniz hakkında gelen şikâyetleri değerlendirmeli ve kısa süre içinde çözüme ulaştırmalısınız. Bunun için hem sosyal medya, hem sitenizin iletişim bölümü, hem de şikâyet siteleri, forumları sıklıkla kontrol edilmelidir.

Site analizi ve müşteri izlenin takip edilmesi: e-ticaret site ziyaretçileriniz en çok nelere bakıyor, siteniz hangi zamanlarda ziyaret ediliyor, en çok bakılan mı yoksa uygun olan mı satılıyor, tüm bunları site editörleriniz ile çıkarıp analiz etmelisiniz. Şayet müşterinin alışkanlıklarını anlayamazsanız, yaptığınız çalışmalar boşa çıkar.

Görsel düzenlemeler: sitenizin ana sayfa görünümüne özen gösterilmeli, sayfa görünümleri her cihazda kolaylıkla açılmalı ve görseller içeriklere uygun olmalıdır. Etkileyici ve dikkat çekici şablonlar bulunmalıdır.

Kampanyalar ve özel indirimler: e-ticaret sitenizin tercih edilmesini istiyorsanız kampanyalar düzenlemeli, indirimli ve avantajlı ürünler seçeneklerini site içinde bulundurmalısınız. Alıcı sizin sitenize baktığı gibi diğer rakip sektörlerine de bakmakta ve bu kıyaslamada iyi ve avantajlı satışı tercih etmektedir.

Özellik ve rahat alışverişi sağlama: e-ticaret sitenizde ürünlerinizin garanti süreleri, kullanma talimatları, ürün ömrünü uzatabilme detayları, renk seçenekleri, ölçü ve beden seçimlerini detaylı bir şekilde sunmalı alternatif seçenekler sunmalısınız. Alışveriş yapacak kişilerinin işlerini kolaylaştırmak size satış getirecektir.

Satış ve lojistik takibi: sitenizde satılmış olan ürünleri hazırlamalı ve sevklerini yapılması, teslim durumlarının takibi ve müşteri memnuniyetinin araştırılması da alıcının alışveriş için tekrar sizin sitenizi ziyaret etmesini sağlayacaktır.

Bu maddelerin gerçekleştirilmesi durumda e-ticaret siteniz en üst seviyelere çıkacak ve ziyaretçi trafiğinin oluşması sağlanacaktır.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER