Sosyal Medya

E-ticarette Başarı İçin Sosyal Medyadan Nasıl Yararlanılır?

SSS

Cansu DABAN,
Editör

17 Ocak 2020 17:07:10
0Yorum
153Okunma

Sosyal medyada müşteri yorumları kazanmanın sizin için bir önemi yoksa işletmeniz için başarılı olma şansını azaltmış olursunuz. Çünkü müşteri yorumları marka itibarını artırmaya ve güvenilirlik oluşturmaya yardımcı oluyor. Son yapılan araştırmalarla birlikte müşteri değerlendirmelerinin tüketici davranışlarını yüksek oranda etkilediği kabul ediliyor.

  • Sosyal medya üzerinden aldığınız yorumlar gelirinizi %62’ye kadar artırabilir.
  • Müşteri yorumları, diğer müşterilerin satın alma kararını %88 etkiler.
  • Yeni ürünleri keşfeden müşterilerin %83’ü müşteri yorumlarını dikkate alırlar.

E-ticaret platformunuz için sosyal medya yorumlarını nasıl kazanacağınızı öğrenmek için okumaya devam edin.

Doğru Sosyal Medya Kanallarına Odaklanın

Düşünmeniz gereken tek şey Dünyada 2.7 milyar sosyal medya kullanıcı olduğudur. Bu da, sosyal medya platformlarını e-ticaret girişimcileri için bir altın madeni kadar değerli yapar.

Google ve Facebook’taki yorum ve incelemeler e-ticaret işletmeleri için en doğru performansı gösterir.

Google Analytics üzerinden hangi sosyal medya platformlarının en fazla trafiği getirdiğini öğrenebilirsiniz. Ancak, Google ve Facebook incelemelerinin e-ticaret işletmeleri için en iyi performansı gösterdiğini bilmelisiniz. Google Analytics üzerinden takibini yaptığınız zaman zaten net şekilde anlayacaksınızdır.

Facebook

E-ticaret mağazanızın Facebook sayfasında müşteri yorumlarını etkinleştirin. Bu, otomatik pilotta sosyal medya yorumları ve incelemeleri toplamanıza yardımcı olacaktır.

eticarette_basari_icin_sosyal_medyada_nasil_yararlanilir_1.jpg

Google

İşletmenizi Google Benim İşletmem aracılığıyla doğrulayın. Fiziksel bir mağazanız varsa, Google incelemeleri daha geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olur ve sürekli bir müşteri yorumu akışına izin verir.

eticarette_basari_icin_sosyal_medyada_nasil_yararlanilir_2.jpg

Sosyal medyada ne zaman yorum isteyeceğinizi bilin

Müşterilere yanlış zamanda yaklaşmak, isteyeceğiniz yorumları ateşe atmak gibidir. Zamanlama konusunda iyi olmalısınız.

İlk olarak, müşterilere en mutlu oldukları zamanda yaklaşın: satın alma tarihinden itibaren iki ila üç hafta içinde. Bu genellikle keyif aldıkları ve ürününüzü kullanmaya başladıkları zamandır.

Müşterilere en mutlu oldukları zaman yaklaşın: satın alma tarihinden itibaren iki ila üç hafta içinde.

İkincisi, öğlen 2-3 ile 6-7 arasında bir inceleme istemek en iyi seçenektir.

Ne zaman olmamalıdır sorusunun cevabı ise gece 2-3 civarı ölü saatler olarak bilinmektedir. Bu nedenle bu saatleri atlayın.

Tüm araştırmalarda olduğu gibi, yukarıdaki sonuçlar sadece bir başlangıç noktası belirlemek için önemlidir. E-ticaret platformunuz için neyin en iyi olduğunu görmek için kendi denemelerinizi yapın.

E-posta ile sosyal medya yorumları isteyin

Şimdiye kadar: Hangi platformları hedefleyeceğinizi ve müşterilere ne zaman yaklaşmanız gerektiğini anlattık. Artık e-ticaret sitenizde satış yapmaya başlamak için ilk sosyal medya incelemenizi almanız gerekiyor.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri e-postalardır. Müşterilere Facebook sayfanıza veya Google işletme profilinize link içeren bir mail göndermeniz ve inceleme isteğinde bulunmanız yeterli olacaktır.

Tüketicilerin yüzde 68'i, onlara teklif ederseniz bir inceleme yazacaktır.

İşte e-posta yoluyla yorum istemek için değerli bir formül:

Kişiselleştirme çok önemlidir. Kimse genel iletileri sevmediğinden dolayı, her müşteri için e-postaları özelleştirmek için zaman ayırın. Örneğin, satın alınan üründen bahsedebilir ve müşterinin adını e-postanın gövdesine veya konu satırına koyabilirsiniz.

E-postayı akıcı, kısa tutun ve doğrudan amacınıza ilerleyin. Çoğu insanın uzun e-mailleri okumak için ne zamanı ne de isteği vardır.

Harekete geçirici bir mesaj bırakın. Eyleme yönelik doğrudan bir bağlantı ("Bize iletmek için buraya tıklayın!") dahil etmek, müşterilerin harekete geçmesini sağlayacaktır.

Anasayfanıza harekete geçirici bir mesaj ekleyin

Anasayfanıza net ve dikkat çekici bir buton ekleyin ve bu buton ile müşterilerinizden değerlendirme isteyin. Link vererek Google ve Facebook sayfalarınıza yönlendirin.

Olumsuz sosyal medya yorumlarını ele alın

E-ticaret işletmeniz için olumsuz incelemelerin otomatik olarak kötü olduğunu düşünmek kolaydır. Ama kötü bir değerlendirme olmadığında, müşterilerin yüzde 95'inin güvenini kaybetme olasılığınız vardır.

Bu, marka güvenilirliğinizi azaltabilir. Bu nedenle olumsuz yorumları silmek yerine, onlarla dost olmaya çalışın.

Olumsuz yorumları silmek yerine, onlarla dost olmaya çalışın.

Bunu nasıl yapabilirsiniz?

Olumsuz sosyal medya yorumlarına her zaman yanıt verin. Olumsuz yorum kabul ettiklerinde, işletmelerin müşterilerini önemsediğini düşünen müşterilerin %78'inin güvenini kazanacaksınız.

Müşterinin yaşadığı kötü deneyim için özür dileyen ve nasıl yardımcı olabileceğinizi soran bir mail atabilirsiniz. Daha fazla bilgi edinmek istediğinizi ve doğrudan iletişim kurarken onlara daha iyi yardımcı olabileceğinizi açıkça belirtin. Örneğin: "Sorununuzu daha iyi anlayabilmem için lütfen [email protected] adresinden benimle iletişime geçebilir misiniz? En kısa zamanda size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım."

Sorunu analiz edin ve değişiklikleri uygulayın. Müşteri deneyimini daha iyi hale getirir ve müşterilerinizin sorunlarını çözmek için uygulanabilir adımlar attığınızı kanıtlar.

Müşterilerinizle ilgili yorum bırakma deneyiminiz nedir? Hangi stratejiler sizin için en uygunudur? Aşağıdaki yorumlarda bize bildirin!

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER