Sektörel E-Ticaret

Elektronik Eşya E-Ticaret Sitesi Nasıl Yapılır?

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

30 Ocak 2019 11:18:19
0Yorum
296Okunma

Elektronik Eşya E-Ticaret Sitesi Nasıl Yapılır, Alibaba Expres çıkmadan önce Türkiye de elektronik eşya denildiğinde benim aklıma gelen ilk yerler Doğubank İşhanı, Tahtakale ve Yazıcıoğlu İşhanı. Bu yerlerin genel özelliği satılan ürünler makul fiyatlarda ve insan sirkülasyonu inanılmaz çok olduğu için maalesef müşteri memnuniyeti biraz geri planda.

Mikro E-İhracat, Alibaba Expres dediğimiz şirket ise bu ve benzeri satış yapan yerleri pazaryeri olarak mikro e-ihracat ı kullanarak müşteri ile buluşturması. Yurtdışı ticarette 7500 Euro ve 150 Kg ürün ticareti teşvik amaçlı KDV uygulanmaması sebebi ile, yurtiçi ticarete oran ile %18 daha karlı.

Elektronik Eşya E-Ticaret Sitesi Nasıl Yapılır?

Elektronik Eşya E-Ticaret Sitesi Nasıl Yapılır, Işık yandı mı? Evet elektronik yedek parça veya teknolojik ürünlerin büyük bir bölümü 150 Kg kriterinin içinde yer alıyor. Ucuza temin ettiğiniz elektronik ürünlerin iç yada dış pazarda da hızlıca satılmasını sağlamak e-ticaret ile elinizde. Şimdi şunu söyleyebilirsiniz elektronik üretimimiz çok kısıtlı, doğru ama Asya pazarından temin ettiğiniz bir ürünü, Ortadoğu ve Doğu Avrupa nın ticaret merkezi üzerinden satmak oldukça cazip, çünkü Asya pazarına güvenmeyen çoğunluğun öncelikli talebi buraya geliyor.

Elektronik Eşya E-Ticaret Sitesi Nasıl Yapılır, Elektronik ürünlerin e-ticaret te az rağbet görmesindeki ana sebep kargo firmaları kaynaklıydı, ürünlerin küçük kutularda olmasına rağmen narin olmaları ve kargo firmalarının ciddiyetsizliği kaynaklı çok sayıda müşteri iadesi yada şikayeti gerçekleşti. Sonuçta işletme ve tüketicilerin baskısı ile beraber kargo firmaları gelirlerinin neredeyse %30 nu e-ticaret den sağladığını fark edince bu konuda haliyle oldukça duyarlı olmaya başladı. E-Ticaret in yıllık bazda %35 büyüdüğü düşünülecek olur ise bağlantılı sektör firmaları ya uyum sağlar yada ticari anlamda zarar görürler. Kendi başıma gelen bir olaydan örnek verelim 2014 yılında internet üzerinden aldığım elektronik ürünü kapıda teslim alırken, kargo firması uluslar arası bir firma olan UPS, gönderici firma ürünü teslim alırken kontrol etmemi söylerken teslim eden arkadaş, sadece kutusunu kontrol edebileceğimi ürünü kutudan çıkarmak için imza atmam gerektiğini söyledi. Bu sorun çözüldü mü bilmiyorum ama aslında hukuki olarak ikisi de sorumluluğu üstüne almamak adına böyle davranıyor, niye sorumluluğu yada riski tüketici olarak ben alayım. Gelişen e-ticaret ve bağlı sektörlerde zaman ile bu konuların tamamen sorun olmaktan çıkacağını düşünüyorum.

Elektronik Eşya E-Ticaret Sitesi

Eektronik Eşya E-Ticaret Sitesi Nasıl Yapılır diye soruyoruz ve cevap, iyi bir e-ticaret yazılımın ve bunun yönetimini iyi organize eder isen sonuç almaman mümkün değil. Başarısız oldun diyelim en az zarar ile bunu atlatabilirsin. Çin ile Elektronik Eşya E-Ticaret Sitesi Nasıl Yapılır diye sordu bir arkadaşım, bende kolay al sat hızlı ol dedim. Yine bir arkadaşım ile e-ticaret üzerinden elektronik bir ürün alırken kargo yedi günde kapınız da yazdı. Yakın geçmişte bize hızlı gelen bu zaman zarfı için şimdiki yorumumuz ‘’arkadaş benden gelen siparişi Çin deki üreticiye anlık geçse ürün daha hızlı gelir’’oldu.

En basit açıklaması arama motoru algoritması olan SEO e-ticaret sitenizin insanlar tarafından en çok tercih edilmesi ve aramalarda en üstte gözükmeniz anlamına gelir. Bu durum paralı reklamlar ve benzeri çalışmalar ile pozitif tetiklenebilse de aslında işinizi iyi yaptığınızda zaten gerçekleşen doğal bir süreçtir.

Chad Pollitt in dediği gibi ‘’SEO bir süre yaptığınız bir şey değildir. Her şeyi doğru yaptığınızda olan şeydir.’’

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER