E-Ticaret

E-ticaret Devamlı Müşteri Kazanma Yöntemleri

25.0.2017
0Yorum
2990Okunma

E ticaret sitelerinin sayısı hızla artıyor. Bu artışla birlikte eticaret sektöründe büyük bir rekabet söz konusu oluyor. Eticaret siteleri kendilerine müşteri çekmek için yarışıyorlar.

E ticaret sitelerinin sayısı hızla artıyor. Bu artışla birlikte eticaret sektöründe büyük bir rekabet söz konusu oluyor. Eticaret siteleri kendilerine müşteri çekmek için yarışıyorlar. Eticaret sitelerinin devamlı müşterileri onlara çok fazla fayda sağlıyor. Hem devamlı alışveriş yaparak fayda sağlıyorlar, hem de çevresine e-ticaret sitesini anlatarak reklam ve tanıtımını yapıyorlar. Bu sebeple devamlı müşteriler eticaret sektöründe büyük önem taşıyor. Bugünkü makalemizde eticaret devamlı müşteri kazanma yöntemleri nelerdir bunları açıklayacağız.

Rakiplerinizi Tanıyın, Farklarınızı Gösterin

Öncelikle rakiplerinizi iyi tanıyın ve eksik oldukları noktaları anlamaya çalışın. Ondan sonra ise sizi tercih eden müşterilere rakiplerinizden farklı olan artı yönlerinizi göstermeye çalışın. Kendinizin diğer seçeneklerden ne kadar farklı olduğunuzu gösterirseniz o kadar tercih edilirsiniz.

Müşterilere Göre Özel Hediyeler ya da Notlar

Her müşteriye aldığı ürünün yanında aldığı ürünle ilgili ya da aynı tarzda küçük hediyeler yollamak müşterilerin dikkatini çekecektir ve çok hoşlarına gidecektir. Hediyenin yanında küçük notlarda yazabilirsiniz. Tamamen örnek olarak, sitenizde kozmetik satışı yaptığınızı varsayalım. Müşteri gelip sitenizden bir şampuan satın aldı. Siz o şampuanın yanında tester bir saç kremi gönderip, not olarak; aldığınız şampuandan bu saç kremiyle daha iyi sonuç alacağınızı düşünüyoruz, tarzında birkaç kelime yazabilirsiniz. Bu müşterilerin çok hoşuna gidecektir.

İlk Alışverişe Özel Ayrıcalıklar

Eğer dikkat ettiyseniz çoğu online alışveriş sitesinde ilk alışverişe özel ayrıcalıklar bulunuyor. Bunun sebebi ise kişiler bu fırsattan yararlanmak istiyorlar ve alışveriş yapıyorlar, böylelikle sizde kendinizi müşterinize tanıtma fırsatı buluyorsunuz. Müşteri yaptığı alışverişten memnun kalırsa sizi tekrar tercih edecektir.

Onları Mutlu Edin

Devamlı müşteri kazanmanın en önemli yolu müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Hiç kimse memnun kalmadığı bir alışveriş deneyiminden sonra sizi tercih etmez ve bunu çevresine anlatarak size gelecek potansiyel müşterileri de kaçırmış olur. Her müşteri tek müşterinizmiş gibi davranırsanız devamlı müşteri kazanmanın en büyük adımını halletmiş olacaksınız. Devamlı müşteriler reklam ve tanıtım açısından da size çok yararlı olurlar. Sağda solda, sosyal medyada sizden bahsederek tanıtımınızı yaparlar ve size yeni müşteriler kazandırırlar.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER