E-Ticaret

E-ticaret Girişimcilerinin Sık Yaptığı 6 Hata

20.0.2017
0Yorum
3500Okunma

Türkiye de hızla büyüyen eticaret sektörü beraberinde sıklıkla yapılan bazı hataları getiriyor. İşini internete taşımak isteyen kişi ya da şirketler müşteriyi ve arama motorlarında çıkma oranlarını etkileyecek bazı hatalar yapıyorlar. İşte eticarette yapılan hatalar.

Türkiye de hızla büyüyen eticaret sektörü beraberinde sıklıkla yapılan bazı hataları getiriyor. İşini internete taşımak isteyen kişi ya da şirketler müşteriyi ve arama motorlarında çıkma oranlarını etkileyecek bazı hatalar yapıyorlar. İşte eticarette yapılan hatalar.

1. Yeterli Olmayan Ödeme Sistemleri

Eticaret sektörü her ne kadar insanların hayatının içine girmiş olsa da çoğu kişi hala kredi kartı bilgilerini bir internet sitesiyle paylaşmaktan çekiniyor. Bu durumu göz önünde bulundurarak kredi/banka kartı ödemeleri dışında alternatif ödeme seçenekleri sunmaya çalışın. Eticaret sepetten dönme olayı çoğunlukla müşterinin kendine uygun ödeme yöntemini bulamamasından kaynaklanır unutmayın.

2. Doğru Çalışmayan Arama Özelliği

Eticaret sitenizi ziyaret eden kişiler aradıkları ürünü bulmak için arama özelliğini kullanacaktır. Eğer bu özellik doğru çalışmıyorsa ve yanlış sonuçlar çıkarıyorsa müşterinin tercih edebileceği çok fazla alternatif olduğunu unutmayın. Özellikle eticaret sistemlerinde bu özelliğin doğru çalışması gerekmektedir.

3. Kalitesiz Ürün Görselleri

İnternet dünyasında ürünlerinizi gösterecek olan tek şey ürün görselleridir. Ne kadar kaliteli görseller kullanırsanız o kadar fazla kişinin dikkatini çekersiniz. Kalitesiz ve bozuk görseller yüzünden ürününüz ne kadar iyi olursa olsun müşterilerin hoşuna gitmeyecektir. Ürünü gösteren görsellerdir. Bu hataya düşmemeye çalışın.

4. Yeterince Bilgi Vermeyen Ürün Açıklamaları

Ürünlerinizin açıklama bölümlerini müşterinin aklında soru işareti kalmayacak şekilde hazırlamalısınız. Müşteri ürün hakkında yeterince bilgi alamazsa ürünü almaktan vazgeçebilir. Örneğin ürün boyutları genellikle fotoğraflarda net olarak anlaşılamaz. Bu sebeple ürün boyutları açıklama bölümüne girilirse müşterinin aklında soru işareti kalmayacak ve ürünün siparişini tamamlayacaktır.

5. İlgisiz Müşteri Hizmetleri

Müşteriler bir ürünle ile ilgili soru sormak için ya da farklı bir sebepten dolayı tarafınıza ulaşmak isteyebilir. Müşterilerin istek, talep ve şikayetleriyle yeterince ilgilenmezseniz internette, sosyal medyada ya da yüz yüze kişilere sizin ne kadar ilgisiz olduğunuzu anlatırsa kötü bir imaj çizmiş olacaksınız ve özellikle sosyal medya platformlarında her şey hızla yayıldığı için çok fazla sayıda potansiyel müşteri kaybı yaşayabilirsiniz. Mümkün olduğunca ilgili ve sevecen davranmaya çalışın. Eğer bu şekilde davranırsanız bu sefer müşteriler sizin iyi hizmetinizden bahsedecek ve daha fazla müşteriye ulaşacaksınız.

6. Yanlış Kargo Ücretleri

Online alışveriş yapan çoğu kişinin şikayetçi olduğu bir diğer konu ise beklenmeyen kargo ücretleri ile karşılaşmalarıdır. Sisteminiz kargoyu alıcı öder sistemiyle çalışıyorsa müşteriye net bir kargo fiyatı belirtmelisiniz. Kişiler beklenmeyen kargo sürprizleriyle karşılaşırlarsa bir daha sizden alışveriş yapmayı tercih etmeyeceklerdir. Bir önceki maddede bahsettiğimiz gibi kurumsal imajınızın çizilmesini de sağlayabilirler.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER