E-Ticaret

E-Ticaret Hakkında Bilgi

23.3.2015
0Yorum
2589Okunma

E-ticaret mal veya hizmetlerin, elektronik ortam üzerinden satın alınmasına denir. E-ticaret

E-ticaret mal veya hizmetlerin, elektronik ortam üzerinden satın alınmasına denir. E-ticaret internet ortamından alışveriş yapılmaktadır. E ticaret gelişen teknolojilere bağlı, her geçen gün önemini katlayarak arttıran bu sistem bugün bütün dünyada belirli bir yere gelmeyi başarmıştır. Bu başarı e ticareti, ürün satışı yapan firmaların en büyük yardımcısı yapmıştır.

Elektronik Ticaretin Kapsamı

Elektronik ticaret, her türlü bilgisayar ağları üzerinden, ürün tasarımı, üretilmesi, ürünün tanıtımının yapılması, ticari muameleler hesaplarının ödenmesi ile ilgili tüm etkinlileri kapsamaktadır. Elektronik ticaret elektronik olarak iş yapmak demektir. Yazılı metin, ses, görüntü, video biçiminde verilerin elektronik olarak iletimini içermektedir. Elektronik ticaret çok dağınık etkinlikleri içerebilmektedir. Bunların arasında mal ve servislerin elektronik olarak alışverişi, sayısal içeriğin aynen kaynaktan sunulması, kamu alımları, doğrudan tüketiciye pazarlama ve satış sonrası servisler gibi etkinlikler sayılabilir.

Elektronik Ticaretin Araçları

Elektronik ticaretin araçları günümüzde çok yaygın olarak kullanılan araçlardır. Bu araçları şöyle sıralamak mümkün olacaktır.

Telefon, fax, televizyon, elektronik ödeme ve para transfer sistemleri, elektronik veri değişimi, internet, intranet, WAP şeklindedir. Ancak Elektronik ticaret yapılabilecek ortamlar kesinlikle bunlarla sınırlı değildir.

Elektronik Ticaret Çeşitleri

Elektronik ticaret içinde bulunan taraflar itibariyle 4 ana gruba ayrılabilir.

1.Şirketler Arası E-Ticaret (B2B): En yaygın olarak kullanılan e-ticaret şeklidir. Şirket içi ya da şirketler arası yapılan bu tür ticaret 1960’lı yılların başından beridir kullanılmaktadır. Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturaların temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir.

2.Şirket- Tüketici Arası E-Ticaret(B2C) : Web teknolojileriyle ortay çıkmış yeni bir alışveriş türüdür. B2C ‘de fiyatlar açık ve net bir şekilde yayımlanır. Ürünün teslim koşulları, garanti koşulları, fiyatı ve diğer özellikleri satıcı tarafından belirlenir ve tüketicinin önüne koyulur.

3.Şirket- Kamu İdaresi Arası E-Ticaret (B2G) : Kamu ile şirketler arasında ki yerel ağlar üzerinde yapılan ticaret, haberleşme ve diğer tüm etkinlikler bu alanda tanımlanmaktadır.

4.Tüketici- Kamu İdaresi Arası E-Ticaret (C2G) : Tüketici ile kamu idaresi arasında her türlü vergi, sağlık ve hukuksal etkinliği bu alanda nitelendirmek mümkündür.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER