E-Ticaret

E-ticaret İstihdam İlişkisi

23.3.2015
0Yorum
2430Okunma

E-ticaretin istihdam ya da iş gücü üzerinde iki farklı şekilde etkisinden söz edilebilir. İlk olarak

E-ticaretin istihdam ya da iş gücü üzerinde iki farklı şekilde etkisinden söz edilebilir. İlk olarak e-ticaretin gelişimi ile yeni iş alanlarının ortaya çıkması ve bu iş sahalarında yeni istihdam sağlamasından kaynaklanan olumlu etkileri, diğer bir yönden ise var olan iş sahalarında e-ticaret sebebiyle görevlerin yeniden oluşturulması sürecindedir.

E-ticaretin istihdam ya da iş gücü üzerinde iki farklı şekilde etkisinden söz edilebilir. İlk olarak e-ticaretin gelişimi ile yeni iş alanlarının ortaya çıkması ve bu iş sahalarında yeni istihdam sağlamasından kaynaklanan olumlu etkileri, diğer bir yönden ise var olan iş sahalarında e-ticaret sebebiyle görevlerin yeniden oluşturulması sürecinde bazı sahaların ortadan kalkmasından kaynaklanan olumsuz etkileri söz konusu olmaktadır.

Kısaca, yeni kurulan firmaların ve e-ticarete geçen eski işletmelerin işgücü yoğunluğunu azaltan bir üretim yapısına yöneldikleri görülmektedir. İstihdamın olumsuz etkilendiği bazı sahalar olarak perakende ticaret, seyahat acenteleri, turizm firmaları, posta hizmeti sağlayıcılarına etki sağlamaktadır. Ayrıca dünyada ve ülkemizde KOBİ’ler toplam işletmelerin önemli bir ağırlığını kapsamaktadır. Bu işletmeler, ekonomiye dinamizm katmakla beraber piyasa mekanizmasının etkinliğini arttırmakta, yeni istihdam alanları yaratmaktadırlar. Internet ve internet üzerinden satış yani e-ticaret, KOBİ’ler için yaratmış olduğu e-ticaret imkânlarıyla yepyeni iş imkânları, istihdam olanakları sağlamakla beraber yepyeni kapılar aralamıştır.

Ülkemizde bir kişiye istihdam yaratma imkânının maliyetinin yüksek olduğunu göz önde bulundurduğumuzda e-ticaretin önemi bir kez daha artmaktadır. Çünkü e-ticaret sistemleri ile hem firma maliyetleri, hem de personel maliyetleri doğru kullanılan elektronik sistemler ile minimuma indirilebilmektedir. Bir e-ticaret mağazasını oluşturmak için kapasiteye göre 1 personel gerekirken, reel bir mağaza nin maliyetleri göz önüne alındığında çok düşük maliyetler olduğu göz önündedir. Genel olarak baktığımızda e-ticaret ile genişleyecek olan pazarlar ülke ekonomimiz açısından istihdam üzerinde önemli katkılar sağlayabilecektir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER