E-Ticaret

E-ticaret Seo Teknikleri

05.8.2016
0Yorum
4116Okunma

E-ticaret sitenizin çok tıklanmasını ve Google aramalarında ön sayfalarda çıkmasını istiyorsanız bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Bu yazımızda size bazı e-ticaret seo tekniklerinden bahsedeceğiz.

Hedef Belirlemek: Öncelikle izleyeceğiniz yolu ve hedefinizi belirlemelisiniz. Seo çalışmalarınızı hangi anahtar kelimeler üzerinde yapacağınıza karar verin. Rakiplerinizin seo çalışmalarını inceleyin. Bunlara bakarak yeni fikirler üretin. Size rahat bir kullanım ve çalışma ortamı sağlayacak bir e-ticaret sağlayıcıyla çalışın. Müdahale edebileceğiniz alanlar oldukça geniş olmalıdır.

Google Çalışmaları: Google webmaster araçları ve Google Analytics çalışmalarınızı yapın. Bu çalışmalar e-ticaret sitenizin Google tarafından daha hızlı okunmasını ve böylece ilk sıralara daha hızlı çıkmanızı sağlar. Bu özellikler Google’ın sağladığı ücretsiz hizmetlerdir. Mutlaka kullanmanız gereken bir sistemdir.

Anahtar Kelimeler: Hangi anahtar kelimelerle çalışacağınızı, hangi kelimelerde Google da çıkmak istediğinize karar verin. Anahtar kelimeler Google aramalarında ilk sayfalarda çıkmak için en önemli konulardan biridir. Kısa anahtar kelimeler dışında uzun anahtar kelimelerde kullanmalısınız. Bu kelimeler de ön sayfalarda çıkma şansınız daha yüksek olacaktır. Bir kullanıcı olduğunuzu düşünün ve ürünleri ararken hangi kelimeleri kullanırdınız bunları belirleyin ve bu belirlediğiniz kelimeler üzerinde çalışmalarınızı gerçekleştirin.

Site Tasarımı ve İçeriği: Eticaret Seo çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken bir diğer şey de site mimarinizdir. Google, hiyerarşik yapıya sahip, karışık olmayan kategori ve içerik barındıran siteleri daha kolay indexler. Bu açıdan üzerinde durup, dikkat etmeniz gereken bir konudur. Tabi ki e-ticaret sitenizin altyapısı da bu özelliklere sahip olmalıdır. Temiz ve hiyerarşik bir kod yapısı kullanmalıdır. Google’ın zor okuduğu kodlama yapıları kullanmamalıdır.

İç Linkleme: E-ticaret için yapmanız gereken seo tekniklerinden biri de e-ticaret sitenizde iç linkleme yapmanızdır. İç linkleme denilen olay, site içerisinde bir sayfadan başka bir sayfaya link vermektir. Örneğin e-ticaret sitelerinde genellikle karşımıza çıkan “Bu Ürünleri de Beğenebilirsiniz.” , “Benzer Ürünler”, “Bu Ürünü Satın Alan Kullanıcılar Bu Ürünleri de İncelediler” bölümleri iç linklemeye örnektir. E-ticaret yazılımınız bu özelliğe sahipse sizde bu veya benzer seçeneklerle iç linkleme çalışması yapabilirsiniz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER