E-Ticaret

Eticaret Şirketi Kurma Maliyeti

15.4.2017
0Yorum
1867Okunma

Eticaret şirketi kurma maliyeti iki ayrı kısımda değerlendirilebilir. Bunlar eticaret yazılımına ödenecek tutar ve gerekli tanıtımlar için harcanacak tutardır.

Eticaret sektörünün girişimcilere çok fazla kar sağlamaktadır. Öncesinde doğru stratejiyi izlemek çok önemlidir. Gerekli yatırımlar yapılmaz ve yanlış bir yol izlenirse kayıplara da yol açabilir. Eticaret şirketi kurma maliyeti aslında çok büyük meblağlar gerektirmez.

Eticaret şirketi kurma maliyeti iki ayrı kısımda değerlendirilebilir. Bunlar eticaret yazılımına ödenecek tutar ve gerekli tanıtımlar için harcanacak tutardır.

E-ticaret yazılımını seçerken çok dikkatli olmalısınız. İşinize yaramayacak bir yazılıma bir bedel ödememelisiniz. Size tavsiyemiz çok düşük fiyatlı veya ücretsiz yazılımlardan uzak durmanız olacaktır. Çünkü bu tür yazılımlar sizin ihtiyacınızı karşılamakta yetersiz kalacaktır. Özellikle müşteri sayınız arttıkça ve satış yapmaya başladıkça bu eksikleri fark edeceksiniz ve daha iyi bir e-ticaret yazılımına ihtiyaç duyacaksınız. Bu sebeple bir e-ticaret yazılımına tekrar ücret ödemek zorunda olacaksınız ve o yazılıma da alışmanız zaman kaybına neden olacaktır. Bu nedenlerden dolayı kendi ihtiyacınız olan özelliklere karar vermelisiniz ve bu doğrultuda bir e-ticaret yazılımı araştırmalısınız. Bütçeniz varsa kendi ihtiyaçlarınıza uygun özel bir eticaret yazılımı satın alabilirsiniz. Bunun maliyeti normal olarak daha yüksek olacaktır ama size özel hazırlandığı için tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır.

Doğru yazılımı seçtikten sonra geriye reklam ve tanıtım maliyetleri kalacaktır. Burada doğru planlama ve hedef kitleyi belirlemek çok önemlidir. Sadece sosyal medyayı kullanarak bile çok küçük maliyetlerle eticaret sitenizin tanıtımını yapabilirsiniz. Günümüzde neredeyse her yaştan insan sosyal medyayı kullandığı için doğru bir sosyal medya çalışması ile çok fazla kişiye erişebilir ve müşteri portföyünüzü genişletebilirsiniz. Tanıtım çalışmaları için mutlaka bir bütçe ayırmanızı öneririz. Çünkü milyonlarca eticaret sitesinin arasında kişilerinin sizi bulması çok kolay olmayacaktır. Hedef kitlenizi belirlemeli eve onlara yönelik doğru tanıtım çalışmalarınızı yapmalısınız. Bütçeniz varsa televizyon reklamları, afiş, pano gibi reklamları kullanabilirsiniz. Bu tarz herkesin görebileceği yerlerdeki reklamlarla daha fazla kişiye ulaşırsınız. Ancak bu şart değil dediğimiz gibi sadece sosyal medyayı doğru kullanarak bile çok fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurma maliyeti için tam bir rakam veremeyiz, bu maliyet sizin istediğiniz özelliklere ve yapacağınız çalışmalara göre değişebilmektedir. Ancak çok az bir miktarla bile bir eticaret sitesi kurabilirsiniz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER