E-Ticaret

E-ticaret Siteleri İçin Ödeme Sayfası Nasıl Olmalıdır?

23.1.2017
0Yorum
2235Okunma

E-ticaret sektöründeyseniz veya bu sektöre yeni adım atmayı düşünüyorsanız dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan bir tanesi de ödeme sayfalarıdır.

E-ticaret sektöründeyseniz veya bu sektöre yeni adım atmayı düşünüyorsanız dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan bir tanesi de ödeme sayfalarıdır. E ticaret sitelerinde sepet terk oranları oldukça yüksektir. Kusursuz bir ödeme sayfasıyla bu sepet terk oranlarının düşmesini sağlayabilirsiniz. Peki, kusursuz ödeme sayfası nasıl olmalıdır?

1. Güvenlik Sertifikanızı Vurgulayın

İnternet üzerinden alışveriş yapan kişilerin birçoğu bu konuda bilinçli oldukları için güvenlik sertifikası hakkında bilgi sahibiler ve SSL sertifikası olmayan e ticaret sitelerinden alışveriş yapmıyorlar. Bu sebeple güvenlik sertifikanız olduğu vurgulayın. Müşterilerinize güvenli e-ticaret hakkında kendi sitenizden kesitlerden oluşan bilgilendirici içerikler sunun bu şekilde güven probleminden kaynaklanan sepet terk olaylarını en aza indirgemiş olursunuz.

2. Satış Sözleşmeniz ve İade/Değişim Koşullarına Yer Verin

Ödeme sayfanızda mesafeli satış sözleşmenize ve iade/değişim koşullarına mutlaka yer verin. Müşteriler bu koşullar hakkında bilgi sahibi olmak isteyeceklerdir. Güven veren unsurlardan bir tanesi de budur. Açıkça tüm koşullarınızdan bahsedin. Böylece hem güven sağlamış olacaksınız hem de iade/değişim süreçlerinde yaşanan problemleri azaltmış olacaksınız.

3. Gereksiz Alanlardan Kurtulun

Ödeme sayfasını mümkün olduğunca sade bir görüntüde hazırlamalısınız. Dikkat dağıtan görseller, içerikler, diğer ürünler vb. noktalardan kurtulun. Müşterinin dikkatini sadece ödeme alanın çekmesi gerektiğini unutmayın. Karışık ödeme sayfaları da sepet terk oranlarında büyük yere sahiptir. Sade ve net bir ödeme sayfasına sahip olmalısınız. Başka sitelere verilen linkler, müşterinin karşısına çıkan reklam görselleri olumsuz etkiler meydana getirir.

4. Sonradan Ek Ücret Çıkarmayın

Alışveriş yapan kişilerin karşına ödeme esnasında çıkan ek ücretler müşterilerin alışverişten vazgeçmesini sebep olabiliyor. Kargo ücreti, hizmet bedeli vs. ek ücretleriniz varsa müşteri sepetine ürün ekler eklemez bunları göstermelisiniz. Son noktaya kadar gittikten sonra bu ek ücretleri görmek çoğu zaman sinir bozucu olmaktadır. Sitenizin bir alanına kargo ücretini yazabilirsiniz. Böylece müşteriler bu sebeplerden dolayı sepeti terk etmek zorunda kalmazlar.

5. Ödeme Sistemlerinde Çeşitlilik Sunun

İnternet üzerinden alışverişlerin büyük bir bölümü kredi kartı üzerinden yapılsa da geriye kalan kısım farklı ödeme yöntemlerini tercih ederler. Bunun birçok sebebi vardır. En büyük sebepleri güvensizlik ve kredi kartı kullanmamaktır. Bu tip müşterileriniz için Havale/EFT veya Kapıda Ödeme gibi seçenekler sunabilirsiniz. Kapıda Ödeme en çok tercih edilen ve eticaret sitelerinde müşteriler tarafından en çok aranan ödeme şeklidir.

Bu noktalara dikkat ederseniz kusursuz bir ödeme sayfası oluşturmuş olur, sepet terk oranlarını en aza indirgemiş olursunuz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER