E-Ticaret

E-Ticaret Sitenizin Tasarımının Önemi

23.0.2017
1Yorum
2958Okunma

E-ticaret sitelerinin gün geçtikçe sayısı hızla artıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapanlar için oldukça güzel bir gelişme olan bu büyümeyle birlikte e-ticaret sektörüne girenler kendilerini kızışmış bir rekabet ortamında buluyorlar.

E-ticaret sitelerinin gün geçtikçe sayısı hızla artıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapanlar için oldukça güzel bir gelişme olan bu büyümeyle birlikte e-ticaret sektörüne girenler kendilerini kızışmış bir rekabet ortamında buluyorlar. E-ticaret sitelerinin altyapısı, kullandığı yazılım ne kadar önemliyse tasarımda pazarlama açısından oldukça büyük bir önem taşıyor. Çünkü internet üzerinden alışveriş yapmak isteyen insanların üzerinde ilk izlenim yaratan özellik ister istemez tasarım oluyor.

Karmakarışık ya da çok boş e-ticaret tasarımları insanların pek hoşuna gitmiyor. Bu sebeple o e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmayı tercih etmiyorlar. Bir e-ticaret sitesinin tasarımı ilk izlenimde göze hoş gelmelidir. Ancak ürün her zaman ön planda olmalıdır. Mümkün olduğunca sade ve şık bir görünüm sağlanmaya çalışılmalıdır. Karışık temalardan uzak durmalısınız. E-ticaret sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterilerin kafası karışmamalıdır. Her şey açık ve net şekilde Anasayfa da gösterilmeli.

Müşterileriniz ya da potansiyel müşterileriniz aradığı ürünü ya da sayfayı kolaylıkla bulmalıdır. Kategori yapısı düzgün bir biçimde olmalıdır ve Anasayfa da sergilenmelidir. Aynı zamanda müşterilerinizi reklam pencereleriyle veya resimleriyle boğmamalısınız. Yapılan anketlerle de ortaya çıktığı gibi internette gezinenler bu durumdan pek memnun olmuyor.

Sahip olduğunuz veya olmayı düşündüğünüz tasarım sade olmalıdır ancak ürünleriniz ile ilgili bilgileri sunma yetkinizi kısıtlamamalıdır. Ürün açıklamalarını, detaylarını ve özelliklerini çok fazla göze batmayacak bir görüntü ile müşterilerinize sunabilmenizi sağlamalıdır. Yetersiz ürün bilgisi müşterilerinizi alışveriş yapmaktan caydırabilir bu kesinlikle unutmamanız gereken bir noktadır. Ancak gereksiz detaylarla dolu, uzun tanıtım yazıları da müşterileri sıkacak ve saçma gelecektir. Buradaki ince çizgiye dikkat etmelisiniz.

E-ticaret sitenizdeki renk uyumları da oldukça önemli bir konudur. Renklerin insanlar üzerinde farklı etkileri vardır. Tamamen örnek olarak bankaların mavi rengi tercih etmelerini gösterebiliriz. Mavi renk insanlar üzerinde güven duygusunu uyandırdığı bilinmektedir. Markanıza ve sektörünüze uygun bir renk belirleyin ve e-ticaret sitenizin tasarımını bu renk üzerinde durarak tasarlanmasını isteyin. Birden fazla rengin ağırlıklı olması göz yoran bir görüntü oluşturacaktır. Bu sebeple çalışacağınız firmadan bu konuyla ilgili destek almayı düşünebilirsiniz.

Yorumlar (0)

Oğuz Çelik, 25 0 2017 17:06:19
Siteye ilk girildiğinde en etkili özellik kesinlikle tasarım. Verdiğiniz tavsiyeler için teşekkürler yardımcı oldunuz

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER