SEO Optimizasyon

E-Ticaret ve Google İkilisi

15.3.2015
0Yorum
2744Okunma

Google aracılığı ile e-ticaret siteleri inanılmaz satışlar yaparak büyümekteler. E-ticaret bu şekilde ilerleyerek önümüzdeki yıllarda çok daha yaygınlaşacaktır. Artık insanlar bir e-ticaret sistemi kurarak Google arama motorunda Adwords reklamları ve Seo hizmeti alarak çok kısa sürede ürünlerini tüm dünyaya sunup satış yapmaktadırlar.

Bir e-ticaret sitesi için en önemli konulardan biridir. Google arama motoruna reklam vermek ve SEO hizmeti ile dizinde yer almak. Ne iş yaparsanız yapın ne tür ürün satarsanız satın Google da yer alıyorsanız %500 fayda göreceksiniz. Artık günümüz şartlarında Türkiye'de e-ticaret hızla çoğalmaktadır. Bunun en etkili sebeplerinden biri Google arama motorudur.

Eğer e-ticaret işiyle uğraşıyorsanız veya bu sektöre girmeyi düşünüyorsanız başta Google olmak üzere arama motorlarına yönelik bilgi sahibi olmalısınız.

E-ticaret internet üzerinden alışveriş yapılmasını sağlayan yazılımdır. E-ticaret sektöründe tüm işler internet üzerinden yapılır bu nedenle arama motorları için özel çalışmalar yapmanız gerekir. Çok bilindik bir marka olmadığınız sürece kimse internet alan adınızı yazarak web sitenize gelmeyecektir. Hatta çok ünlü markaların bile alan adlarını ezbere bilmeyiz. Arama motorları üzerinden arayarak istediğimiz e-ticaret sitesine gideriz. Bu nedenle Google ve diğer arama motorlarında anahtar kelimeleriniz üzerinde gerekli SEO çalışmalarını yapmanız çok önemlidir. Sattığınız ürünün, hedef kitlenizin özelliklerini göz önüne alarak çalışmalarınıza bu özellikler doğrultusunda yön vermelisiniz.

Arama motorları size en çok müşteri getiren yapılardır. Bu sebeple SEO çalışmalarınıza bütçenize uygun bir şekilde yatırım yapmalısınız. Ürününüz kaliteli ve fiyatı hedef kitleniz için uygunsa satışlarınızı arama motorları yolu ile arttırabilirsiniz.

Kişiler bir ürün almadan önce internette uzun süre araştırmalar yaparlar ve bu araştırmaları yaparken arama motorlarının ilk birkaç sayfasındaki arama sonuçlarına bakarlar. Kısaca sizin e-ticaret siteniz çok arka sayfalarda kalıyorsa ürünlerinize o kadar az kişi ulaşacak demektir.

Günümüzde web siteleri ve e-ticaret siteleri çok fazla arttığı için insanlar aradıkları bilgiye ya da ürüne genellikle ilk sayfada ulaşıyor ve diğer sayfalara bakmaya gerek duymuyor. Çoğu kişi arama motorlarının çalışma mantığını bilmediği için arka sayfalarda kalan web sitelerini güvenli bulmuyor.

Siz de arama motorlarına yönelik çalışmalar yaparsanız ve disiplinli bir şekilde kendinizi bu konuda güncel tutarsanız e-ticaret siteniz hedeflediğiniz anahtar kelimelerde iyi yerlere gelecek ve satışlarınızın artmasını sağlayacaktır.

Bu içerik 05.09.2017 tarihinde güncellenmiştir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER